Je cv versturen via de post, redacteuren recruiten via advertenties in de krant: Directeur Anke Brummerhop blikt terug op 20 jaar De Redactie. Samen met de toenmalige eigenaar en directeur Jaap Dik bouwde ze het recruitmentbureau op vanaf de grond.…
 Contentmakers
Sinds september 2018 is Renske Veldhoff de nieuwe hoofdredacteur van Vriendin. Renske is ruim zeven jaar verbonden aan het weekblad Vriendin als chef-redacteur. Daarvoor was zij onder meer werkzaam voor de bladen Flair, KINDEREN, Top Santé, Sportweek, Intermediair Starters en…
 Contentmakers
Na 10 jaar als adjunct, maakt Mark Mackintosh de stap naar hoofdredacteur van Columbus Travel. Hij neemt het stokje over van de oprichters terwijl het blad in een nieuwe fase zit. Columbus Travel zit, na er 10 jaar als adjunct…
Sanne van Rooij is 28 jaar en oprichter van het platform Living the Green Life, over een lijfstijl waarin plantaardig eten centraal staat. In april 2018 lanceerde ze het V’GAN lifestyle magazine.. Wie ben je, wat is je achtergrond? Hoe…
Pieter de Winter is sinds kort manager Interne Communicatie bij ORTEC. Daarvoor was hij sr. accountmanager bij het bedrijfsonderdeel ORTEC for Communications (O4C). Op het Communicatiecongres is hij een van de sprekers. Wat zijn de belangrijkste taken van de communicatieprofessional…
 Contentmakers
Wie ben je en wat doe je? Jennifer Daarnhouwer (26) en ik ben marketingcommunicatiemanager bij SIR Concepts, een evenementenbureau dat feesten organiseert in Amsterdam. Deze evenementen variëren tussen clubavonden, bedrijfsfeesten en campus parties. Het is een jong bedrijf dat vorig…
 Contentmakers
Steffie Hoeijmakers (30) is sinds 2011 eigenaar van mi68 Waardecreatie & leiderschap. Als marketingstrateeg adviseert zij uiteenlopende organisaties bij complexe marketing- en communicatievraagstukken. In 2014 is zij verkozen tot Young Professional of the Year Venlo. In 2015 was zij dankzij de…
 Contentmakers
Sinds 10 september 2018 is Josephine Kay (35) hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland. Ze volgde Anne Marije de Vries Lentsch – die Hearst Agency gaat leiden – op. Hoe ben jij ooit in de rol van hoofdredacteur terecht gekomen? Mijn eerste…
Eigenlijk willen communicatieprofessionals maar één ding: controle. Mensen in beweging brengen. Maar kan dat wel? Of is de praktijk van alle dag weerbarstiger dan welk plan van aanpak ook? Daarover gaat het CommunicatieCongres 2018, op 20 november a.s. In aanloop naar dit event…
Eigenlijk willen communicatieprofessionals maar één ding: controle. Mensen in beweging brengen. Stap voor stap aan reputaties bouwen. Maar kan dat wel? Of is de praktijk van alle dag weerbarstiger dan welk plan van aanpak ook? Daarover gaat het CommunicatieCongres 2018, op 20 november…
Eigenlijk willen communicatieprofessionals maar één ding: controle. Mensen in beweging brengen. Stap voor stap aan reputaties bouwen. Maar kan dat wel? Of is de praktijk van alle dag weerbarstiger dan welk plan van aanpak ook? Daarover gaat het CommunicatieCongres 2018, op 20 november…
Laten we er niet omheen draaien: eigenlijk willen communicatieprofessionals maar één ding: controle. Mensen in beweging brengen. Stap voor stap aan reputaties bouwen. Maar kan dat wel? Of is de praktijk van alle dag weerbarstiger dan welk plan van aanpak…
 Contentmakers
Angela Marlet – Wiegel is 44 jaar en werkt als senior communicatie adviseur voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Dit is een uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. ‘Bij de RVO werk ik in een team…
 Contentmakers
Sinds 2014 is Chris Janssen werkzaam bij Q&A | Communicatie en helpt hij klanten bij het communicatiever maken van de organisatie. In 2015 werd hij gekozen tot Logeion Communicatietalent van het jaar, vanwege zijn werk voor Sail Amsterdam. Wat doe…
 Contentmakers
Arno Kantelberg volgde deze zomer Aart Aarsbergen op als hoofdredacteur van National Geographic. Kantelberg was al hoofdredacteur van Esquire sinds 2003 en sinds 2017 ook van Men’s Health. Alsof het niks is geeft hij nu leiding aan alledrie de titels.…
 Contentmakers
Nick Kiran is 25 jaar oud en ‘Marketing Lead’ bij TWTG R&D. Een club vol uitvinders, die dagelijks de randen opzoeken van wat er technologisch gezien mogelijk is. ‘De producten die wij maken vallen met een mooi buzzword binnen de…
Positief, altijd vrolijk, slim, harde werker en doorzetter – woorden die Katka Velicka (24) omschrijven. Haar naam lijkt wel een merk, iets als Calvin Klein. Daar deed ze ook haar stage, met veel succes. Velicka studeerde zomer 2017 af en…
 Contentmakers
Michel Reijns is coördinator van het communicatieteam van de minister van Financiën. In die rol stuurt hij de woordvoerders, adviseurs en alle andere communicatiemedewerkers aan, die vanuit het ministerie van Financiën zorgdragen voor de communicatie van en over de minister.…
 Contentmakers
Jonathan Mol is 24 jaar en woont in Varese, Italië. Hij is werkzaam als ‘International Project Manager’ bij een Italiaans softwarebedrijf; ‘Boss srl’. Wij interviewden dit communicatietalent over zijn drijfveren en zijn uitdagingen. Hoe kom je als Hollands communicatietalent terecht…
 Contentmakers
Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is op C-DAY18 van Logeion verkozen tot Communicatieman van 2018. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog ‘De Hippe Vegetariër’ en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Wij…
Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. ‘Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel…
 Contentmakers
Augusta Noya is hoofd Marketing en Communicatie bij het Spaarne Gasthuis. Zij is samen met Rudolph Strickwold en Frank Tebbe finalist van de Verkiezing Communicatieman/vrouw 2018. Waarom ben juist jij een van de drie genomineerden denk je? Ik denk dat dit…
 Contentmakers
De jury van Logeion heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar…
 Contentmakers
De jury van Logeion heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar…
 Contentmakers
Beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals Logeion heeft Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis) geselecteerd voor de jaarlijkse Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar. Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 hun uiterste best doen om…
 Contentmakers
Paulien Trommelen is werkzaam als communicatieadviseur bij Future Communication. In opdracht voor de provincie Utrecht heeft ze vorig jaar het UtrechtLab gelanceerd. Een platform (met creatieve werkruimte) waar inspireren, leren, kennis delen, samen experimenteren en netwerken centraal staat. Paulien is…
 Contentmakers
Soraya Koendjbiharie is afdelingshoofd digitale communicatie bij de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) sinds 2016. Ze startte als webredacteur in 2014 bij de NBA en daarvoor werkte zij in communicatiefuncties bij o.a. de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en de Universiteit Leiden. Soraya…
 Contentmakers
Femke Mureau is manager Marketing en Communicatie bij Dynniq Nederland. Vanaf 1 augustus gaat ze freelancen als zelfstandig projectmanager marketing & communicatie. Waarom heb je ooit voor het communicatievak gekozen? Communicatie is een vak met impact; als je het goed…
 Contentmakers
Isabel Boerdam (De Hippe Vegetariër), Soraya Koendjbiharie (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) en Paulien Trommelen (Future Communication) zijn de 3 finalisten van de verkiezing CommunicatieTalent van het Jaar, georganiseerd door Logeion. De jonge aanstormende talenten strijden op 21 juni 2018…
 Contentmakers
Vera Korblet is 24 jaar en volgt de Master Technical Communication aan Universiteit Twente. Naast haar studie is ze volop bezig om ervaring op te doen in het communicatievak. Waarom heb je ooit voor het communicatievak gekozen? In eerste instantie…
 Contentmakers
De longlist met 8 kandidaten voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van 2018 is bekend. De selectiecommissie van Logeion heeft alle kandidaten beoordeeld op vier criteria: inspiratie, innovatie, impact en individuele bijdrage. Aan de hand van deze beoordeling, die heeft…
 Contentmakers
Janneke Eigeman is ben teamleider communicatie bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. ‘Ik sta achter de Nederlandse jager en zie zijn rol in het Nederlandse buitengebied. Dat mag wat mij betreft leiden tot erkenning en daarmee ook in werkbare regelgeving. Als…
 Contentmakers
Maaike Helmer (39) is oprichter van een online magazine over alles wat met stress te maken heeft. Niet omdat het onderwerp haar commercieel aantrekkelijk leek, maar omdat het onderwerp haar bovenmatig boeide. Maaike kreeg in 2009 namelijk een burn-out. En…
 Contentmakers
Maureen Belderink is sinds begin dit jaar de nieuwe hoofdredacteur van delicious. magazine, nadat de oprichter van het foodmagazine, Makkie Mulder, aan het eind van het jaar met pensioen ging. Maureen werkte 10 jaar voor Libelle, waarvan de laatste jaren…
 Contentmakers
Marilou Snels is sinds 1 augustus 2017 de nieuwe hoofdredacteur van Plus Magazine, het grootste maandblad voor 50-plus van Nederland. Ze volgde Theo Temmink op, die om persoonlijke redenen met de functie stopte. Snels (49) is geen onbekende in de…
 Contentmakers
‘Wij zijn een oerhollands merk dat Nederland slimmer maakt. Daar ben ik trots op.’ Sanne Groot Koerkamp (35) is sinds deze zomer de nieuwe hoofdredacteur van Quest. Ze volgde Thomas Hendriks op, die eerder bij RTL Boulevard en RTL…
 Contentmakers
Wat zijn de talenten die het vakgebied communicatie gaan bestormen? Wie zijn de alleskunners, de specialisten, de ondernemende types, de vrijdenkers en vernieuwers? Wij interviewen deze pioniers en vragen ze naar hun drijfveren, en de reden waarom ze van het…
 Contentmakers
Wat zijn de talenten die het vakgebied communicatie gaan bestormen? Wie zijn de alleskunners, de specialisten, de ondernemende types, de vrijdenkers en vernieuwers? Wij interviewen deze pioniers en vragen ze naar hun drijfveren, en de reden waarom ze juist voor…
 Contentmakers
Er zijn weinig beroepen die de laatste jaren zo veranderd zijn als die van communicatieadviseur. De opkomst van internet, alle socialmediakanalen, en een steeds directere en meer beeldgeoriënteerde manier van communiceren maken dat het vak zich ontwikkelt. Wat betekent dat voor…
 Contentmakers
Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden. Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Pascalle Rademaekers is sinds kort Communications Program Manager bij…
 Contentmakers
Franska Stuy was van 1998 tot 2015 hoofdredacteur van het tijdschrift Libelle. In 2009 ontving ze de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar en in 2011 de Mercur d’Or, een oeuvreprijs voor haar werk voor Libelle. Ze besloot haar eigen pad te kiezen en op 31 oktober 2016 startte Franska haar eigen…
 Contentmakers
Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden. Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Voorafgaand aan het CommunicatieCongres op 14 november a.s. interviewen wij deze…
 Contentmakers
Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden. Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Dennis Agusi, is director Communication Channels bij Philips. Agusi kan…
Communicatie anno nu vraagt om een 360 graden blik. Welke rol pak jij in een wereld waarin communicatie van iedereen lijkt te zijn en veranderingen elkaar in rap tempo op volgen? Een uitdaging die vraagt om wendbaarheid, snelheid, lerend vermogen…
 Contentmakers
Geschreven door: Marsha Bakker Debby Gerritsen is sinds 15 mei 2017 hoofdredacteur van vrouwenblad VIVA. En keerde daarmee terug bij uitgever Sanoma (red. sinds 2020 is ze hoofdredacteur van VIVA en VIVA Mama van DPG Media). Hiervoor werkte ze als…
Communicatie anno nu vraagt om een 360 graden blik. Welke rol pak jij in een wereld waarin communicatie van iedereen lijkt te zijn en veranderingen elkaar in rap tempo op volgen? Een uitdaging die vraagt om wendbaarheid, snelheid, lerend vermogen…
 Contentmakers
Communicatie anno nu vraagt om een 360 graden blik. Welke rol pak jij in een wereld waarin communicatie van iedereen lijkt te zijn en veranderingen elkaar in rap tempo op volgen? Een uitdaging die vraagt om wendbaarheid, snelheid, lerend vermogen…
 Contentmakers
Er zijn weinig beroepen die de laatste jaren zo veranderd zijn als die van communicatieadviseur. De opkomst van internet, alle socialmediakanalen, en een steeds directere en meer beeldgeoriënteerde manier van communiceren maken dat het vak zich ontwikkelt. Wat betekent dat voor…
 Contentmakers
In de interviewreeks De transfer interviewen we hoofdredacteuren die een belangrijke stap hebben gemaakt in hun carrière. Deze keer legden we de vragen voor aan Marianne Verhoeven. Marianne Verhoeven startte per 18 juni aan haar nieuwe functie als hoofdredacteur van…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Guido den Aantrekker. Sinds 1 maart 2017…
 Contentmakers
In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Deze keer aan Koen Peeters, senior communicatieadviseur bij de RDW. ‘Bij al mijn werkzaamheden stel ik me constant 2 vragen: wat is ook alweer het hogere doel van dit project? En in…
 Contentmakers
Er zijn weinig beroepen die de laatste jaren zo veranderd zijn als die van communicatieadviseur. De opkomst van internet, alle socialmediakanalen, en een steeds directere en meer beeldgeoriënteerde manier van communiceren maken dat het vak zich ontwikkelt. Wat betekent dat voor…
Barbara van Erp is journalist en blogger. Na een carrière bij de Volkskrant, Vrij Nederland en Libelle was het noodzaak om iets totaal anders te gaan doen. Samen met Femke Sterken richtte ze het online platform Me-to-We op, een online magazine…
 Contentmakers
In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Vorige keer was Marianne Nouwens aan de beurt, die werkzaam is bij Philips Benelux. Zij geeft het stokje door aan Vreneli Stadelmaier, loopbaancoach voor hoogopgeleide vrouwen en oprichter…
 Contentmakers
Wim van der Weegen werd op 1 juni Communicatieman van het Jaar 2017. Hij won de prestigieuze communicatieprijs vanwege zijn uitzonderlijke werk als hoofd Bestuurlijke Zaken, Advies en Communicatie van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. De Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het…
 Contentmakers
In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Deze keer aan Marianne Nouwens, Lead Interated Communications Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux. Zij leidt Philips’ reputatie en merkbeleving door communicatie, variërend van Corporate Communications, public…
 Contentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…
 Contentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…
 Contentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…
 BlogContentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De genomineerden voor Communicatieman/vrouw 2017 zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim…
 Contentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De finalisten voor Communicatieman/vrouw zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur Domesta; Wim van der…
 Contentmakers
Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De genomineerden voor Communicatieman/vrouw van het jaar zijn: Corine van Impelen – Hoofd communicatie Naturalis; Klaas Kregel – Communicatieadviseur…
 Contentmakers
Anke de Jong maakte in november 2016 een mooie transfer van brandmanager bij modemerk Glamour naar hoofdredacteur van hetzelfde merk. Ze verving Sanne Groot Koerkamp die volgens de uitgeverij ‘op eigen verzoek een nieuwe professionele uitdaging aanging’. Groot Koerkamp noemde jou…
Het AD heeft de reactiemogelijkheid onder artikelen tijdelijk gesloten. Er is op dit moment te weinig zinvolle interactie, stelt hoofdredacteur Hans Nijenhuis in een reactie. De beweegredenen om voorlopig geen reacties meer te accepteren zijn gelijk aan die van andere…
 BlogContentmakers
Ebru Umar is door Annabel Nanninga genomineerd als haar opvolger in onze interviewrubriek De Ganzenveer. Haar motivatie: ‘Ebru Umar, columnist, waarlijk feministisch dus zeikt nooit, dapper, genereus, slechte muzieksmaak (ABBA! Acda en de Munnik!) en taartjesgoeroe.’ Wat vind je van deze…
Op 26 januari is in Amsterdam de winnaar van de LOF Prijs voor Vakinformatie 2017 bekendgemaakt. Agrarisch vakblad Boerderij won. Volgens de jury spat het journalistieke enthousiasme en de liefde voor de sector van de productmix af. De LOF Prijs bestaat…
 Contentmakers
Annabel Nanninga is freelance columnist en journalist van o.a. The Post Online, Veronica Magazine en Revu. En door haar deelname aan Studio Pow Ned als een van de opiniemakers, èn als deelnemer in de populaire kennisquiz De Slimste Mens, is ze tegenwoordig ook…
 Contentmakers
Een goede hoofdredacteur moet volgens Sander Schimmelpenninck ‘kunnen schrijven en managen. En een langetermijnvisie hebben. Bij Quote komt daar, door de erfenis van Jort Kelder en de reputatie van het blad, ook nog het hebben van een mening – en…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Ward Wijndelts. Hij is sinds november 2016…
 Contentmakers
‘Mijn boekenkast staat er echt alleen maar voor de show. Om te veinzen dat ik heel intellectueel ben, de juiste mensen lees en dat de verjaardagscadeautjes van vrienden en familie me zeer dierbaar zijn.’ Daarentegen verslindt wetenschapsjournalist Thijs Roes wel het…
 Contentmakers
Een jaar geleden verscheen een nieuw magazine voor beautyliefhebbers in de schappen: Mirror Mirror. Opgezet door modejournalist Georgette Koning, die de markt voor modebladen verzadigd vond, maar nog wel ruimte zag in de beautywereld. Zij beantwoordt deze keer de vragen in…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Deze keer legden we de vragen voor aan Claudia Straatmans, die per 1 oktober 2016 van Marie Claire/Beau Monde naar Nouveau ging. Waarom ben jij…
 Contentmakers
Stephen Bell beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Stephen kreeg het stokje…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Milou Turpijn. Zij werd in augustus 2016 benoemd als…
 Contentmakers
Haro Kraak beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Haro is mediaredacteur en…
 Contentmakers
Thomas Rueb beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Thomas is verslaggever van NRC. ‘Dat wil zeggen dat ik voor de krant overal inzetbaar ben, op elk onderwerp, op elk moment.’
 Contentmakers
Esther Goedegebuure, hoofdredacteur JAN magazine beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…
 Contentmakers
Maite Vermeulen beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Maite Vermeulen is journalist bij De Correspondent. Voorheen werkte ze als redacteur bij nrc.next. Ze deed conflict- en ontwikkelingsstudies en schrijft over internationale ontwikkeling, conflicten en hulp. Ze won in 2015…
 Contentmakers
Deze keer beantwoordt Ellen Litz de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Zij is Chef redactie LINDA specials (Meiden, Mode, Wonen, L’Homo, Man). ‘Als chef zit je tussen de hoofdredacteur en de redactie in. Wij hebben bij Mood for Magazines geen ‘echte’…
 Contentmakers
Deze keer beantwoordt Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Ze kreeg het stokje van deze estafettereeks van Jossine Modderman van LINDA.
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer legden we de vragen voor aan Christiaan Ruesink. Hij maakte per 1 mei…
 Contentmakers
Jan Kruidhof beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Jan is multimediajournalist op…
 Contentmakers
Sjors Fröhlich beantwoordt de vragen van ons estafette-interview Online met… Sjors Fröhlich is hoofdredacteur bij BNR Nieuwsradio. ‘De hoofdredacteur is inhoudelijk verantwoordelijk voor alles wat er op de zender komt en alle uitingen van BNR. Daarnaast is het ook mijn taak…
 Contentmakers
Hans Nijenhuis (1962) is journalist en schrijver. Hij is sinds mei 2016 hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad en was meerdere jaren chef van nrc.next. Eerder was hij uitgever bij NRC Media en operationeel directeur van De Bezige Bij.
 Contentmakers
Bart Jan Cune, hoofdredacteur nieuws bij Radio 538, beantwoordt de vragen van de interviewreeks Online met… Hij kreeg het stokje door van Elger van der Wel, Chief Content bij OK GO. Wat doet een hoofdredacteur nieuws bij Radio 538 eigenlijk? ‘Ik…
 Contentmakers
Deze keer beantwoordt Jossine Modderman de vragen uit onze interviewreeks de Ganzenveer. Zij is hoofdredacteur LINDAnieuws.nl & LINDA.tv en kreeg de Ganzenveer van Sara van Gorp, hoofdredacteur van Kek Mama.
Jongeren zijn gewend om content te lezen en te delen die altijd en overal beschikbaar is. En dan bij voorkeur gratis en zonder verplichtingen, zoals die bij een abonnement of lidmaatschap. Internationaal multimediamerk Vice heeft dat uitstekend begrepen en is…
 Contentmakers
Sonny Motke beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Sonny is redacteur bij zakenblad…
 Contentmakers
Esther de Kloe beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Esther de Kloe…
 Contentmakers
In de estafette-interviews ‘Online met…’ legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Jan ’t Hart is adjunct-hoofdredacteur van de AD Regiogroep, bestaande uit het AD en…
 Contentmakers
In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Sara van Gorp aan het woord, zij is hoofdredacteur van Kek Mama. Wat is volgens jou de reden van het succes van Kek Mama? ‘Bij…
 Contentmakers
Het ganzenveerinterview is deze keer met Maarten Bloem, hoofdredacteur van de Playboy. Wij vroegen hem: Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen?
 Contentmakers
Hans Snijder is hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant. ‘Een hoofdredacteur is met hart en ziel in touw om zijn bijdrage te leveren voor parels van kranten voor de eerstvolgende dagen. En daarna. En digitaal. En hij verbindt om 1 + 1…
 Contentmakers
Marcel van Lingen beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Marcel van Lingen is hoofdredacteur…
 Contentmakers
Elger van der Wel beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Elger is fulltime bezig met…
 Contentmakers
In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Klaartje Scheepers aan het woord, zij is hoofdredacteur van ELLE eten en kreeg de Ganzenveer van collega Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE.
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrière move heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer stelden we de vragen aan Roy op het Veld, die per 1…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrière move heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer stelden we de vragen aan Debby Nobel, die in april 2015 hoofdredacteur…
 BlogContentmakers
Op 9 december 2015 werden de Mercurs uitgereikt, oftewel de ‘Oscars van de tijdschriften’. Sanne Groot Koerkamp (33) werd Hoofdredacteur van het Jaar. ‘Het was een fantastische dag, maar ook surrealistisch’, aldus de bekroonde hoofdredacteur van Glamour. ‘Ik wist dat mijn redactie me…
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrière move heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Deze keer stelden we de vragen aan Robert Heukels, die vorig jaar de switch…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Anouk Turkenburg, chef Persoonlijk van het Financieel Dagblad. Zij kreeg de ganzenveer van Miluska van ‘t Lam, hoofdredacteur van Residence.
 Contentmakers
In de rubriek De transfer interviewen we een hoofdredacteur, die een belangrijke carrièremove heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Of een promotie binnen hetzelfde medium. Wat was het eerste wapenfeit? En waar kan deze…
 Contentmakers
Online met… Nando Kasteleijn. Nando is techredacteur bij de NOS. Hij kreeg het stokje van onze interviewreeks Online met… van Wouter van Noort, economieredacteur bij NRC Handelsblad.
 Contentmakers
In de rubriek De transfer wordt een hoofdredacteur geïnterviewd, die een belangrijke carrière move heeft gemaakt. Zoals de overstap van het ene medium naar het andere. Wat waren de reacties uit het vak op deze overstap? Wat was het eerste…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Miluska van ’t Lam, hoofdredacteur van Residence. Zij kreeg de ganzenveer van Evert Santegoeds van Privé. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? ‘Onze inspiratie werkt aanstekelijk. We laten je in de keuken…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview is deze keer met Judith Zilversmit, Chef dagelijkse PS en PS van de Week (zaterdagmagazine) bij Het Parool. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door Klaartje Scheepers, hoofdredacteur van ELLE eten.
 Contentmakers
Hella Hueck is journaliste en presentatrice bij RTL Z. Zij kreeg het stokje van onze interviewreeks Online met… van Sheila Sitalsing, journalist bij onder andere de Volkskrant.
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van Matthieu Slee, hoofdredacteur van Story. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Frans Lomans, hoofdredacteur van Panorama.
 Contentmakers
Margot Jamnisek is eindredacteur bij LINDA.tv. In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Margot kreeg het stokje van Online met… van…
 Contentmakers
Sheila Sitalsing is freelance journalist en columnist bij de Volkskrant. Zij kreeg het stokje van onze interviewreeks Online met… van Margot Jamnisek, eindredacteur bij LINDA.tv.
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van Frans Lomans, hoofdredacteur van Panorama. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Marijn Schrijver, hoofdredacteur van Nieuwe Revu.
 Contentmakers
Antoinnette Scheulderman beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] hoofdredacteuren van websites en online specialisten een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk. Antoinnette is freelance interviewer.
 Contentmakers
Marijn Schrijver, hoofdredacteur van Nieuwe Revu beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk.
 Contentmakers
Wouter Noort is economieredacteur bij NRC Handelsblad. Hij kreeg het stokje van onze interviewreeks Online met… van Frederieke Hegger, redacteur bij RTL Z. Wat doet een economieredacteur bij NRC Handelsblad eigenlijk? ‘We maken een website en twee kranten. Ik ben journalist…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van Remy Ludo Gieling, hoofdredacteur van het ondernemersmagazine Sprout. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Anton van Elburg, samensteller van Intermediair Magazine. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? ‘Sprout is een magazine voor ambitieuze, snelgroeiende…
 Contentmakers
Johan Reijnen is eindredacteur bij de VARAgids. Wat doet een eindredacteur bij de VARAgids eigenlijk? ‘Wat iedere eindredacteur doet: stoeien met teksten van anderen. Dus lezen, redigeren, checken, checken en nog eens checken. En zo nu en dan zelf wat…
Miriam van Ommeren is hoofdredacteur van digitaal cultureel magazine De Optimist. Zij beantwoordt deze keer de vragen in onze estafetterubriek de Ganzenveer, waarin we mensen uit het vak vragen naar hun werk, hun merk en hun drijfveren.
Anton van Elburg, samensteller van Intermediair Magazine, beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer. Hij werd voorgedragen voor deze estafetterubriek door Arend van den Berg, directeur en hoofdredacteur van Z24.nl.
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview met Arend van den Berg, directeur en hoofdredacteur van Z24.nl. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door Walter van Maren, content director bij AutoWeek.
 Contentmakers
Lyn Kuyper, content director bij MPG, beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…
 Contentmakers
In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer is Lara Aerts aan het woord. Zij is journalist en heeft een eigen tekstproductiebedrijf Lara Aerts Tekstproductie.
 Contentmakers
Wim Bertram is zelfstandig UX strateeg/ designer. Hij beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en…
 Contentmakers
Ronald Janus (40), hoofdredacteur van Men’s Health beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar…
 Contentmakers
In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofdredacteur aan het woord. Deze keer worden de vragen van deze estafetterubriek beantwoordt door Walter van Maren, content director bij AutoWeek.
 Contentmakers
Jake Blok is oprichter van I Have A Wish en medeoprichter en directeur van Inspirething. Wat doe je als directeur bij Inspirething eigenlijk? Inspirething helpt klanten een online dienst starten. We geloven erin dat je meer dient te kunnen op…
 Contentmakers
Annette Lavrijsen, hoofdredacteur van Women’s Health beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door…
 Contentmakers
In het Ganzenveerinterview komt elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord. Deze keer is Anne Marije de Vries Lentsch, hoofdredacteur van Cosmopolitan aan het woord. Zij kreeg de Ganzenveer van Annemarie van Gaal van AM.
 Contentmakers
Dianne Potters is oprichter van adviesbureau 21Sustainable. Wat doet de oprichter van 21Sustainable eigenlijk? Ik sta organisaties bij met de strategieontwikkeling, vermarkting en communicatie van duurzaam en betekenisvol ondernemen. Onze samenleving is in toenemende mate gebaseerd op ‘beter’ in plaats…
In juni begint de nieuwe editie van de training crossmediaal Bladenmaken. Wat zegt trainer John Verhoeven over zijn cursus? Is er anno 2015 nog wel behoefte aan tijdschriften? “Vergis je niet, er worden in Nederland nog erg veel bladen gemaakt.…
 Contentmakers
Stella Jansen is managing director/ senior consultant bij Progress Communications. Wat doet een managing director bij Progress Communications eigenlijk? Op mijn kaartje staat Managing Director en senior consultant bij Progress Communications. Daarmee willen we benadrukken dat ik niet uitsluitend leiding…
 Contentmakers
Annemarie van Gaal, ex-hoofdredacteur van AM beantwoordt de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door Reinout van der…
Ben Lange is contentcreator bij contentbureau.nl. Wat doet een contentcreator bij contentbureau.nl eigenlijk? We ondersteunen klanten bij het optimaal vertellen van hun boodschap. Dat doen we door ze – on- en offline – beter te profileren, hun doelgroepen te informeren…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Coen Wulms, hoofdredacteur van Elegance. Hij kreeg het stokje van deze estafetterubriek van Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World.
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Reinout van der Heijden, hoofdredacteur van de Geldgids van de Consumentenbond. Hij kreeg het stokje van deze estafetterubriek van Evert van Hardeveld, hoofdredacteur van de Gezondgids.
 Contentmakers
Evert van Hardeveld, hoofdredacteur van de Gezondgids beantwoordt de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan hem doorgegeven door
 Contentmakers
Yfke Nijland is eindredacteur van de Kleine en Grote Geschiedenisquiz en Andere Tijden van de NTR. Wat doet een eindredacteur van de (Kleine en Grote) Geschiedenisquiz en Andere Tijden eigenlijk? Samen met een klein team maken we voor komend voorjaar…
 Contentmakers
Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? De lopers omdat Runner’s World ze oprecht probeert te inspireren, infomeren en amuseren. En niet-lopers omdat de liefde voor het maken…
 Contentmakers
Jeroen Windt is uitvoerend producent bij RTLZ. Wat doet een uitvoerend producent bij RTLZ eigenlijk? Ik ontwikkel nieuwe programma’s in het verlengde van de nieuwsbulletins op RTLZ en zorg dat die dan ook worden gemaakt. Een tv-programma alleen volstaat niet…
 Contentmakers
Rachel van de Pol is Editor bij RTL Weekend Magazine Wat doet een Editor bij RTL Weekend Magazine eigenlijk? Die verzint onderwerpen, maakt de planning, schrijft redactionele en commerciële content, schakelt met adverteerders, selecteert beeld en moet handig zijn met…
 Contentmakers
Rebecca Rijnders, hoofdredacteur bij Microsoft/MSN, beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk en merk.…
 Contentmakers
Marieke Heesakkers is marketing manager bij Berkvens Deursystemen en Limburgia Utiliteitsdeuren. Wat doet een Marketing Manager bij Berkvens Deursystemen en Limburgia Utiliteitsdeuren eigenlijk? Verbinden! Waar het voorheen vooral ging om het invullen en bewaken van de optimale marketing mix is…
 Contentmakers
Edwin Vlems is Marketing Manager bij MCB en sinds enkele maanden parttime zelfstandig marketingadviseur. Wat doet een Marketing Manager bij MCB eigenlijk? Natuurlijk zet ik de grote lijnen op marketinggebied uit en schrijf ik plannen, maar wat veel mensen verbaast…
 Contentmakers
Denise van Iersel is PR & Communicatieadviseur bij PostNL. Wat doet een PR & Communicatieadviseur bij PostNL eigenlijk? Ik werk voor een aantal zakelijke onderdelen van PostNL, waaronder Cendris. Niet bepaald mensenmerken zoals Coca Cola. Dus hoe claim je autoriteit?…
 Contentmakers
Freek Janssen is content director bij LEWIS PR. Wat doet een content director bij LEWIS PR eigenlijk? Ik noem het wel eens ‘account director met een voorliefde voor bloggen’. Ik houd me met name bezig met campagnes voor klanten waar…
 Contentmakers
Bram Koster is community manager bij Marketingfacts. Wat doet de community manager bij Marketingfacts eigenlijk? Simpel gezegd: ik ben verantwoordelijk voor de inhoudelijke kant van Marketingfacts. Dan gaat het in eerste instantie over het blog, maar ook om de invulling…
 Contentmakers
Aartjan van Erkel is online copywriter bij www.schrijvenvoorinternet.nl Wat doet een online copywriter bij https://www.schrijvenvoorinternet.nl eigenlijk? Gedrag beïnvloeden van klanten. Dat is het grote verschil tussen copywriting en andere manieren van schrijven, zoals webredactie of journalistiek. Je schrijft om mensen…
Merken kampen met een toenemende aandachtscrisis, media buigen zich het hoofd over dalende advertentie-inkomsten. En dus stellen steeds meer kranten en tijdschriften zich open voor gesponsorde rubrieken, series, columns en artikelen. Maar is dit huwelijk tussen commercie en redactie duurzaam?…
 Contentmakers
Léon Geuyen is Hoofd Internet bij Plus Magazine. Wat doet het Hoofd Internet bij Plus Magazine eigenlijk? Samen met mijn online-collega’s zorg ik ervoor dat we dagelijks nieuwe content publiceren op een aantal grote websites die SPN (de uitgever van…
 Contentmakers
In het najaar van 2013 spraken de cijfers van Sanoma boekdelen: de uitgever moest reorganiseren en kondigde aan door te gaan met 17 focusmerken en extensies met digitaal potentieel. Maar liefst 32 titels werden verkocht, samengevoegd of opgeheven. ‘Een sloopkogel…
 Contentmakers
Niels Aalberts, marketing manager bij Friendly Fire, beantwoordt de vragen van de interviewrubriek Online met… In deze estafette-interviews legt [De Redactie] (hoofd)redacteuren van websites en online specialisten al enkele jaren een lijst met vragen voor. Over het vak, hun werk…
 BlogContentmakers
In juli dit jaar werd de zoveelste glossy opgedoekt, Red Magazine, wegens ‘desinteresse van adverteerders’. Het medialandschap verandert sneller dan ooit en uitgevers kunnen ontwikkelingen met moeite bijbenen. Nieuwe technologieën bieden de consument anytime, anywhere informatie. Dat maakt hem kritisch,…
 Contentmakers
Ebru Umar schrijft columns voor Metro en GeenStijl, interviews voor Libelle en is hoofdredacteur van Fabmagazine. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Wij willen een toegankelijk blad maken voor ondernemende vrouwen in de breedste zin van het woord. We…
 Contentmakers
Andreas Willemse is eigenaar van AppFellas. Wat doet een eigenaar bij AppFellas eigenlijk? Heel veel uitleggen. Uitleggen wat apps eigenlijk zijn. Wat het verschil is tussen apps en web. En ook vaak vertellen dat een app geen goed idee is.…
 Contentmakers
Peter Haan is directeur bij Evolve. Wat doet een directeur bij Evolve eigenlijk? Feitelijk hetzelfde als mijn collega’s: organisaties proberen beter te laten presteren door de collectieve kennis en kunde van hun medewerkers beter te benutten met behulp van interne…
 Contentmakers
Jan Peter Jansen is hoofdredacteur bij Men’s Health en Editorial director bij Women’s Health. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Fit is the new rich, en als je beseft dat je langer dood bent dan dat je leeft, is…
 Contentmakers
Florian Boelman is marketingmanager bij het ANP. Wat doet een marketingmanager bij het ANP eigenlijk? Als marketingmanager ben ik verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten rondom de producten voor de zakelijke markt. Ik houd me onder andere bezig met de ontwikkeling van…
 Contentmakers
Jaap van Zessen is Social media analist bij Buzzcapture Wat doet een Social Media Analist bij Buzzcapture eigenlijk? Vooral analyses maken op basis van ‘big data’. Buzzcapture heeft een groot archief van alle berichten op Social Media, websites, fora en…
 Contentmakers
Sjaak Hoogkamer is hoofdredacteur van MarketingTribune Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Mag best, als ze dan maar wel naar onze website gaan: https://www.marketingtribune.nl Ik constateer natuurlijk ook dat content steeds digitaler wordt. Anderzijds bemerk ik dat nog veel…
 Contentmakers
Thomas Boeschoten is oprichter van Catenaccio. Wat doet een oprichter bij Catenaccio eigenlijk? Alles. Catenaccio is een voetbalblog dat gemaakt wordt door drie enthousiastelingen, in onze vrije tijd. Dus ik redigeer, ik schrijf, ik twitter en geef interviews. En ik…
 Contentmakers
Michiel de Hoog is redacteur bij Radio1 en de Correspondent. Wat doet een redacteur bij Radio1/Correspondent eigenlijk? Voor Radio1 (KRO NCRV) bedenk en ‘produceer’ ik onderwerpen. Produceren wil zeggen dat je mensen belt, kijkt wat ze te vertellen hebben, ze…
 Contentmakers
Erik van den Berg is hoofdredacteur van muziekblad OOR. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Ze mogen het van mij gerust missen. Maar mochten die mensen toevallig muziekliefhebbers zijn, dan bestaat de kans dat ze daardoor in no-time hopeloos…
 Contentmakers
Sjoerd Litjens is schrijver bij MijnVerhaal. Wat doet een schrijver/journalist bij MijnVerhaal eigenlijk? MijnVerhaal maakt herinneringsdocumenten die een leven(sfase) vastleggen. Uitgangspunt is dat ieder leven een boek waard is, maar de praktijk leert dat een boek niet altijd het juiste…
 Contentmakers
Sinds het najaar van 2013 ontvangen de ruim drieduizend medewerkers van Praxis een gloednieuw personeelsmagazine: met een frisse look and feel en meer toegankelijke content. Sandy Perquin, Hoofd Corporate Communicatie Maxeda DIY Group en sinds vorig jaar ook Hoofd Communicatie…
 Contentmakers
Rachid Finge was Social Media coördinator bij de NOS. Wat doet een Social Media Coördinator bij de NOS eigenlijk? ‘Tot maart was ik de Social Media Coördinator van de NOS. Wat je dan doet? Ervoor zorgen dat de NOS optimaal…
 Contentmakers
Sinds het najaar van 2013 ontvangen de ruim drieduizend medewerkers van Praxis een gloednieuw personeelsmagazine: met een frisse look and feel en meer toegankelijke content. Sandy Perquin, Hoofd Corporate Communicatie Maxeda DIY Group en sinds vorig jaar ook Hoofd Communicatie…
 Contentmakers
Kris Sloot is sitemanager bij 3FM Wat doet een Sitemanager bij 3FM eigenlijk? Ik geef bij 3FM samen met het online team uitvoering aan de online, mobiele en sociale strategie. 3FM is een muziekzender voor jongeren en de hedendaagse jongeren…
 Contentmakers
Evert van Dijk is algemeen hoofdredacteur van de NDC mediagroep Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Mijn blad/krant zijn er drie, Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en Friesch Dagblad. Alle drie brengen ze nieuws van dichtbij, herkenning…
 Contentmakers
Hille van der Kaa is onderzoeker bij Tilburg University. Wat doet een onderzoeker bij Tilburg University eigenlijk? ‘Ieder heeft hier zo zijn of haar vakgebied, maar ik richt me op technologieën die het professionele leven van mediamakers veranderen. Zo kijk…
 Contentmakers
Kees Pijnappels is hoofdredacteur van de Persdienst Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? De regionale krant biedt onze lezers het beste van drie werelden: al het relevante nieuws uit hun directe omgeving plus dagelijks een overzicht van het belangrijkste…
 Contentmakers
John van den Oetelaar is hoofdredacteur van ED.nl/Eindhovens Dagblad Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Dat mogen ze best, maar of het verstandig is? Woon je in de regio Zuidoost-Brabant, of heb je er op een andere manier verbinding…
 Contentmakers
Bart Brouwers is Hoofd Business Development bij TMG Landelijke Media. Wat doet een journalist bij TMG Business Development eigenlijk? Goeie vraag, ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel een dappere keuze vond van TMG. Meestal zitten er Nyenrode-types…
 Contentmakers
Gonnie Spijkstra is social media manager bij Telegraaf Media Groep. Wat doet een social media manager bij Telegraaf Media Groep eigenlijk? Ik zorg ervoor dat de redacteuren, maar vooral ook onze gebruikers zo goed mogelijk content kunnen delen en interacties…
 Contentmakers
Cees van der Laan is hoofdredacteur van Trouw. Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Trouw is bij uitstek een krant die zich wil onderscheiden door kwaliteit te bieden ten aanzien van alle zaken en kwesties die wij belangrijk vinden.…
 Contentmakers
Jos Timmers is hoofdredacteur van Novum Nieuws. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Dit is een wat lastige vraag omdat wij als eerstelijns persbureau ons nieuws leveren aan mediabedrijven: dagbladen, websites, videobedrijven en radiostations. Die hebben lezers, bezoekers, kijkers…
 Contentmakers
Koen Droste is manager bij Upcoming.nl Wat doet een manager bij Upcoming.nl eigenlijk? Hoewel we onderdeel zijn van een grote uitgever (TMG), is Upcoming.nl in feite een startup: we bestaan nog maar een jaar. Mijn belangrijkste taak is ervoor te…
 Contentmakers
Anja Frenkel is hoofdredacteur van Tableau Fine Arts Magazine. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Ieder kunstwerk heeft een verhaal en Tableau vertelt dat met passie en kennis. In een toegankelijke mix van essays, reportages, interviews, rubrieken en agenda’s…
 Contentmakers
Marten Blankesteijn is een van de initiatiefnemers van Blendle. Blendle gaat ervoor zorgen dat het lezen van kwaliteitsjournalistiek zó leuk en zó makkelijk wordt, dat mensen daar best een beetje voor willen betalen.…. Wat doet een eindbaas bij Blendle eigenlijk?…
 Contentmakers
Laurens Verhagen is hoofdredacteur bij Volkskrant.nl Wat doet een hoofdredacteur bij Volkskrant.nl eigenlijk? Als hoofdredacteur van de online redactie ben ik inhoudelijk eindverantwoordelijk. Maar dat betekent niet dat ik iedere dag bovenop het nieuws zit. In de praktijk ben ik…
 Contentmakers
René van Rijckevorsel is hoofdredacteur van Elsevier Juist Waarom mogen mensen jouw blad niet missen? Omdat Elsevier Juist een uniek product is, dat er eigenlijk al had moeten zijn. Een optimistisch, diepgaand, toekomstgericht maandblad voor mensen die iets van hun…
 Contentmakers
Dominique Haijtema is hoofdredacteur van Management Team. Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Management Team is het business magazine voor de zakelijke beslissers in Nederland. We bieden informatie en inspiratie waardoor leiders en bedrijven beter kunnen worden. Het is…
 Contentmakers
Daniel van der Meer is hoofdredacteur van Das Magazin en uitgever bij Babel & Voss Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? Das Magazin is een literair tijdschrift. We publiceren de beste verhalen van voornamelijk nieuwe auteurs, met verrassende bijdragen…
 Contentmakers
“Over vijf jaar zijn er geen tijdschriften meer, op een paar uitzonderingen na”, aldus Ellen Verbeek in een interview in Adformatie van mei 2013. Deze voorspelling triggerde Herman van Oorschot, directeur van Fullmoon Simply Interactive en initiatiefnemer van Magzmaker en…
 Contentmakers
Toen Rotary Nederland in de zomer van 2012 een nieuwe partij zocht voor de productie van het ledenmagazine, kwam [De Redactie] in beeld. ‘Op aanraden van mensen uit het vak’, zegt Eduard Leutscher, districtsgouverneur binnen Rotary en verantwoordelijk voor pr…
Anke Brummerhop: Sinds de start van bureau [De Redactie] in 2000 ben ik er werkzaam en sinds 2010 ben ik eigenaar/ directeur van dit mooie bedrijf. Toen ik aantrad bevond [De Redactie] zich nog in de pioniersfase. Inmiddels zijn wij…
Het Online met… interview van [De Redactie] met Fieke Knüppe en Francien Regelink Wat doen jullie bij Girls love 2 run eigenlijk? GirlsLove2Run is een platform over onze passie; hardlopen. We schrijven erover, delen onze eigen ervaringen en motiveren zo…
De social media experts schieten als paddenstoelen uit de grond. Meer dan drieduizend telde Jeroen Bertrams, auteur van Social media expert in een week, er op LinkedIn. Hij deelt zijn kijk op de wildgroei aan goeroes. Drieduizend experts Social media…
‘Sarah (51) hoorde op haar veertigste dat ze niet door haar biologische vader was verwekt.’ Taalblunders als deze, verzameld op de achterpagina in de rubriek Ruggespraak, lezen veel mensen nog voor ze het maandblad Onze Taal uit het plastic halen.…