Kris Sloot

Leestijd: 2 minuten
Kris Sloot

Kris Sloot is sitemanager bij 3FM

Wat doet een Sitemanager bij 3FM eigenlijk?

Ik geef bij 3FM samen met het online team uitvoering aan de online, mobiele en sociale strategie. 3FM is een muziekzender voor jongeren en de hedendaagse jongeren ‘woont’ voor een groot deel op social media en in zijn of haar telefoon. Door op alle relevante plekken zichtbaar te zijn, gidst 3FM de luisteraars door die enorme online muziekjungle. En daarnaast heeft een Sitemanager de handen vol aan het Glazen Huis dat voor 3FM Serious Request jaarlijks wordt opgebouwd op een plein in een leuke stad in het land.

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

De hele Harry Potterreeks. Alle zeven boeken samen vormen een mooi document. En mijn zoontje profiteert daar nu ook weer van.

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

De 1password-app. Zeker na de recente Heartbleedperikelen.

Wie was jouw leermeester?

Mijn eerste online baan was als chef redactie bij Veronica.nl. Hoofdredacteur Ludo de Boo liet bij mij het kwartje vallen wat betreft de mogelijkheden die ‘online’ biedt. Dialoog aangaan door middel van creatieve content.

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

De 3FM-luisteraar wordt wakker met de 3FM-app, ontbijt met een sonos-achtig apparaat op de achtergrond, luistert misschien nog wel ‘ouderwets’ via een radiotoestel op het werk, maar onderweg ontdekt hij of zij muziek via de app, zet dit in de gepersonaliseerde playlist om later te beluisteren, terwijl hij live mee’praat’ door middel van berichten en foto’s via de app. Dus eigenlijk verschilt dat niet eens zoveel met de huidige situatie. We rollen nu alles uit en over vijf jaar zal het er veel mooier uitzien en nog gemakkelijker zijn om je verbonden te voelen met 3FM.

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

Eens en oneens. Er zullen altijd printuitingen blijven. De Donald Duck moet je gewoon elke donderdag op de mat zien vallen bijvoorbeeld. Maar online gaat een nog grotere vlucht nemen.

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

Oei. Een combinatie van een prikbord, whiteboard en digibord. Dat je zowel thuis als op redacties kunt gebruiken om belangrijke mededelingen (tekst, foto, video) zichtbaar te maken op groter scherm en op je mobiele device. Te vullen via een app. Maar dat bestaat vast al?

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

Dan noem ik toch 3FM Serious Request: we roepen mensen op in actie te komen via de radio, online maakt men een actiepagina aan en via sociale media brengt men vrienden op de hoogte, de specifieke actie vindt veelal ‘offline’/ ‘in real life’ plaats – mensen gaan koekjes bakken en verkopen, er worden kerstmarkten georganiseerd of dansavonden, you name it – en het ingezamelde geld wordt via de site overgemaakt of in person langsgebracht tijdens het evenement zelf. Op het plein is een zogenaamde ‘Chequebox’ gemaakt waar het geld gedoneerd wordt en waar meteen een foto en video gemaakt kan worden, die je weer op televisie kunt zien.

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

Ik twitter niet zoveel, ik lees meer mee.

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

Aan Sjoerd Litjens, freelance journalist, schrijver van mijnverhaal.eu en https://sjoerdlitjens.nl/

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×