Stella Jansen

Leestijd: 3 minuten
Stella Jansen

Stella Jansen is managing director/ senior consultant bij Progress Communications.

Wat doet een managing director bij Progress Communications eigenlijk?

Op mijn kaartje staat Managing Director en senior consultant bij Progress Communications. Daarmee willen we benadrukken dat ik niet uitsluitend leiding en sturing geef aan ons bureau maar juist ook meewerkend ben als senior consultant bij het dagelijkse werk voor onze klanten. We helpen ICT-bedrijven en consumentenelektronica fabrikanten met hun externe communicatie, we definiëren de doelgroepen, de boodschappen van het bedrijf en de middelen waarmee we in contact staan met die doelgroepen. Dagelijks verzorgen we in die lijn de social media kanalen, schrijven we blogs, onderhouden we websites, maken we bedrijfsfilms, brochures, en versturen we persberichten, interviews etc. voor onze klanten.

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

The Seven Habits of Highly Efficient People. Door het boek te zien herinner ik me telkens de belangrijkste boodschappen van het boek: ken je doel, wees consistent in wat je zegt en wat je doet en wees je ervan bewust dat je het niet alleen kunt realiseren. Alleen als team kunnen we groeien, zowel persoonlijk als met het bedrijf.

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

De Vivino Wine Scanner. Een van onze medewerkers heeft in haar vrije tijd een online wijnwinkel en weet veel van wijn. Een wijntje drinken op kantoor op vrijdagmiddag heeft daardoor een hele andere dimensie erbij gekregen.

Wie was jouw leermeester?

Ik geloof niet dat ik één specifieke leermeester in mijn leven kan benoemen. Van mijn eerste werkgever heb ik veel geleerd over doorzettingsvermogen als je gelooft in wat je inzet. Dankzij Charly Lammers van Toorenburg heb ik veel geleerd over het communicatievak, van mijn goede vriend Marcel Krikke leer ik veel over het ondernemerschap, mijn coach Zefanja Vermeulen leert me veel over mezelf, mijn talenten en het kennen van mijn grenzen.

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

Wij zijn een B2B-merk, onze klant zal over vijf jaar via de cloud met ons werken, we delen dan onze informatie met elkaar via een eigen cloud, zodat de klant overal gemakkelijk inzicht in heeft. We zullen elkaar vaker zien, maar minder reizen dankzij videoconferencing. De vraag naar content en kwalitatieve ontmoetingen zal toenemen bij onze klanten.

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

Eens, maar niet in zijn huidige vorm. Het is nog altijd niet aantrekkelijk om een lang (achtergrond) verhaal op een tablet of scherm te lezen. Ik geloof dat kranten en tijdschriften op termijn volledig interactief zijn op je scherm en dat we bereid zullen zijn om voor kwalitatieve content te betalen.

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

Een opvouwbaar scherm dat ik kan uitvouwen tot een tijdschrift- of krantformaat. Ik kan ‘m op zondagochtend uitvouwen tot krant, zodat ik heerlijk de achtergrond artikelen aan de ontbijttafel kan lezen en op video’s kan klikken. ’s Avonds op de bank vouw ik ‘m uit tot tijdschrift- of boekformaat en voor de familie uurtjes kan ‘m in groot formaat aan de muur hangen voor films of wat gaming.

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

Persoonlijk vind ik dat op dit moment bedrijven hun content beter crossmediaal inzetten dan de uitgeverijen, die deels nog in hun ‘bestaande’ formats blijven denken.

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

Je was fantastisch gezelschap, tot je steeds meer voor mij besloot en achterhield. Ik maak graag mijn eigen keuzes en maak het uit. Vaarwel. #privacy.

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

Dianne Potters.

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×