Jake Blok

Leestijd: 3 minuten
Jake Blok

Jake Blok is oprichter van I Have A Wish en medeoprichter en directeur van Inspirething.

Wat doe je als directeur bij Inspirething eigenlijk?

Inspirething helpt klanten een online dienst starten. We geloven erin dat je meer dient te kunnen op een website dan lezen. Overwegend kan je nog steeds met name lezen/kijken. We zien als Inspirething een tendens dat je steeds meer kan op een site dan lezen. Als persoon geloof ik erin dat ‘je offline professioneel bent. Maar ben je dat ook online?’ Wat betekent dit en hoe vul ik het in? Daar help ik in het werk onze klanten mee. Als directeur ben ik natuurlijk verantwoordelijk voor de gehele gang van zaken. Veel aandacht gaat met name naar motiveren van het team en inspireren van klanten over het onderwerp ‘online diensten’ en hoe beter om te gaan met klanten online.

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

Een kookboek. Ik hou van en verzamel kookboeken. Heel fijn om deze ook op zondag gewoon op tafel of op de grond te leggen en weg te dromen.

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

Wow. Dit is dagelijkse kost bijna. Binnen Inspirething proberen we van alles uit. Laatste betaalde app? Ik? Afgelopen jaar geen. Laatst gedownloade app is Chefs Feed. Deze app is trouwens winnaar van een Webby. Zo kwam ik de app op het spoor. Ik ben jurylid en contactpersoon Nederland van de Webby Awards.

Wie was jouw leermeester?

Nog zo’n mooie vraag. Te cliché om te zeggen dat je elke dag leert van de waardevolle interacties met anderen? J Ik denk dat ik veel heb geleerd van Ruud Verduin en Wouter de Vries jr in de loop der jaren.

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

Jake Blok als merk. Dan hoop ik dat ze mij koppelen aan termen als positief, kritisch en ondernemend. Inspirething als merk. We werken met z’n allen er erg hard aan om een betrouwbare en inspiratievolle partner te zijn om een online dienst mee te starten.

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

Ik geloof dat erg veel in de toekomst overbodig zal zijn, afhankelijk van hoe ver je in de toekomst kijkt. Een auto zoals we die kennen .. is hopelijk op een gegeven moment overbodig. Printmedia zal altijd blijven bestaan echter van vorm/materiaal veranderen. Ik geloof dat ‘printen’ enkel groter wordt. Ik geloof dat media van altijd is. ‘Media en Printen’ is dus in mijn ogen ‘booming’. Echter, ik geloof dat vele traditionele printmedia nog bezig zijn hun eigen productiestraat te vullen of hun eigen kanalen te gebruiken of hun eigen redactie in te zetten. Tja, daar zal snel verandering in komen. Het zal niet binnen nu en 10 jaar weg zijn.

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

Schermen zijn nu hot. Dit blijft groeien. Nieuwe schermen kom eraan. De muur bijvoorbeeld van je huis of de ruit van je ‘auto’. ‘Wearables’ zijn er en dit zal groeien. Als een horloge of een ring of armband. Ik geloof in de verdwijning van schermen en dat spraak een nieuw medium wordt. Ik denk dat ieder in een bepaalde mate ‘wired’ zal geraken. Of dit nu letterlijk een chip is in je lichaam of dat je met je stem, ogen, geur ‘verbinding’ kan maken met het Internet, of hoe dat dan zal heten. Ik zeg: “Mijn lichaam als medium”. Wil je minder ver gaan in de ‘wired’ gedachte dan denk ik dat we op korte termijn vele nieuwe ‘armbanden’ zullen krijgen. Ik wil best, als ik tijd heb, daar mijn versie van ontwerpen. Dat lijkt me erg leuk en leerzaam.

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

‘Not all women have the choices you do’ – Amnesty International Australia.

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

Wish Will Way.

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

Wim Bertram.

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×