Florian Boelman

Leestijd: 2 minuten

Florian Boelman is marketingmanager bij het ANP.

Wat doet een marketingmanager bij het ANP eigenlijk?

Als marketingmanager ben ik verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten rondom de producten voor de zakelijke markt. Ik houd me onder andere bezig met de ontwikkeling van de marketingstrategie, de uitrol van campagnes en het organiseren van evenementen. Al mijn werkzaamheden hebben tot doel om de bekendheid van onze zakelijke producten verder te vergroten. Het ANP kent bijna iedereen, maar het is niet algemeen bekend dat we op basis van onze expertise ook krachtige tools ontwikkelen die bedrijven helpen om nieuws en informatie uit print, online en social media te monitoren en te analyseren.

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

Atlas De Wit, de Google Maps van de Gouden Eeuw. Dit prachtige boekwerk van 8 kg zou ik nooit inruilen voor een digitale variant.

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

Dat is de Last.FM app. Deze app geeft muzieksuggesties gebaseerd op mijn luistergedrag. Erg handig en leuk om op die manier nieuwe muzikale pareltjes te ontdekken.

Wie was jouw leermeester?

Ik heb al met veel inspirerende mensen gewerkt, maar als ik er twee zou mogen noemen die er voor mij echt uitspringen zijn dat Sandra Lopulalan (ERA) en Martin van Overbeeke (Mobiliteitsfabriek). Martin heeft mij laten kennismaken met alle facetten van het ondernemerschap en tijdens mijn periode bij ERA heb ik gezien hoe Sandra structureel sterke marketingconcepten heeft neergezet in een markt vol veranderingen.

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

Naast de bestaande associaties bij het ANP (betrouwbaar, snel en volledig) zal innovatie behoren tot de merkassociaties. Een sterk ANP dat meegaat met zijn tijd en staat voor de essentie van nieuws en informatie.

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

Een medium kan technisch gezien overbodig zijn, maar de consument bepaalt uiteindelijk of het echt overbodig is. Daarbij speelt naast ratio ook emotie een grote rol. Dat in ogenschouw genomen, verwacht ik niet dat printmedia geheel zullen verdwijnen.

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

Een online platform dat praktijk en wetenschap sterker zou verbinden en waar mensen uit het bedrijfsleven en de wetenschap elkaar kunnen inspireren.

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

Vanuit marketingoogpunt is dat de winnaar van de Cross Media Award 2014 voor de case van Volkswagen. Als je de aandacht van de doelgroep meerdere dagen achter elkaar weet vast te houden en er dan ook nog voor weet te zorgen dat mensen op één tijdstip massaal een website bezoeken om naar jouw banner te gaan, dan heb je volgens mij een heel sterk concept neergezet.

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

Op naar een nieuw medium #Followtheconversation

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

Peter Haan van Evolve

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×