Coen Wulms

Leestijd: 2 minuten

Het Ganzenveerinterview van [De Redactie] met Coen Wulms, hoofdredacteur van Elegance. Hij kreeg het stokje van deze estafetterubriek van Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World.

Waarom mogen mensen jouw blad niet missen?

Omdat Elegance Nederlands eerste glossy is – nummer een verscheen in 1937 – en tot het Nederlandse DNA behoort. Bovendien biedt Elegance alles wat je van een glossy verwacht, zoals mode, beauty, reizen, interieur en culinaire zaken, en meer; diepgravende interviews bijvoorbeeld en veel aandacht aan kunst, cultuur en carrière.

Wat was het best verkochte nummer onder jouw leiding?

Het nummer dat NU in de winkel ligt is het eerste dat volledig onder mijn leiding is gemaakt en ik mag hopen dat het heel erg goed gaat verkopen. De cover is in ieder geval al prachtig met daarop de fraaie Thekla Reuten. In het blad hebben we een groot en openhartig interview en een modeshoot met haar als model waarin ze gestyled is à la David Bowie.

Welke gasthoofdredacteur zou van jou voor één nummer de scepter mogen zwaaien?

Ik zit er net, dus die scepter hou ik stevig in mijn la.

Als je geen hoofdredacteur was, wat zou je dan willen zijn?

Ik heb er lang genoeg over gedaan om het te worden dus ik ben heel tevreden met het hoofdredacteurschap!

Van welke collega-journalist of bladenmaker kun jij nog iets leren?

Chris Buur bewonder ik om zijn flair, Arno Kantelberg om zijn zakelijke intuitie, John de Greef om zijn humor, net als Cécile Narinx overigens, Miluska van ’t Lam om haar vermogen teamspirit te kweken.

Maak de volgende zin af: ’Printmedia hebben ook in de toekomst bestaansrecht omdat ….’

..niets je zo snel naar een andere wereld voert als een magazine dat je in je handen houdt. Neemt niet weg dat een website cruciaal is voor het uitbouwen van je merk. Daarom geven we nu ook prioriteit aan de complete revisie van de Elegance-website.

Welke vraag zou je jouw meest trouwe lezer willen stellen?

‘Waar kan deze fles champagne naartoe?’

Hoe ziet jouw merk er over vijf jaar uit?

Over vijf jaar zijn we nog steeds het stijlkompas op het gebied van zaken die de wereld en het leven mooier maken waar Nederlandse vrouwen blind op kunnen varen.

Welk ander tijdschrift beveel jij anderen van harte aan?

Het Belgische Humo: een fijne combinatie van ernst en luim, van zwaar en licht nieuws.

Aan welke collega-hoofdredacteur wil je de ganzenveer doorgeven?

Evert van Hardeveld, hoofdredacteur van de Gezondheidsgids, omdat hij vaart en elan in deze titel heeft gebracht.

×
Direct contactBel me terug





  • De Redactie
  • Gooische Kaai 15
  • 1141TV Monnickendam

  • info@deredactie.nl
  • 0299 - 65 38 53
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
  • KVK: 36040811
×