Dianne Potters

Leestijd: 2 minuten
Diane Potters

Dianne Potters is oprichter van adviesbureau 21Sustainable.

Wat doet de oprichter van 21Sustainable eigenlijk?

Ik sta organisaties bij met de strategieontwikkeling, vermarkting en communicatie van duurzaam en betekenisvol ondernemen. Onze samenleving is in toenemende mate gebaseerd op ‘beter’ in plaats van ‘meer’ en ik draag graag bij aan oplossingen die echte waarde creëren, voor medewerkers, klanten en voor de wereld om ons heen.

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

Het boek Spiritualiteit is een cadeau, van François de Waal. Het is mooi vormgegeven boek met aansprekende teksten en ik sla het vaak open. Over spiritualiteit wordt vaak zweverig gedaan, maar dit boek laat zien dat het vooral te maken heeft met verantwoordelijkheid nemen en hard werken.

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

De app van hockeyclub AHC IJburg waar mijn dochter lid van is, heel handig.

Wie was jouw leermeester?

Ik ben een molenaarsdochter, mijn vader heeft mij het respect voor de natuur en voor mijn omgeving bijgebracht. Pierre Hupperts en Jan Jonker, twee docenten van de postdoctorale opleiding Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen, zijn mijn inspiratiebronnen geweest toen ik acht jaar geleden overwoog om mijn eigen bedrijf te starten.

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

Mijn opdrachtgevers zijn voornamelijk bedrijven en ik adviseer hen hoe ze hun merk kunnen versterken door duurzaam te ondernemen. Ik hoop dat consumenten over vijf jaar de merken van mijn klanten ervaren als betekenisvol en relevant, niet als lege hulzen.

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

Ik denk dat print zal blijven voor bepaalde categorieën. Romans zullen bijvoorbeeld op termijn alleen online verkrijgbaar zijn, maar mooi geïllustreerde foto- en reisboeken, boeken die mensen graag openslaan, zullen blijven.

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

Ik denk dat we ook bij de media de slag kunnen maken van ‘meer’ naar ‘ beter’. Vrijwel alles is er al, het is alleen zaak de media op een goede manier en gedoseerd in te zetten. Een niet-commerciële variant van Facebook zou bijvoorbeeld een gat in de markt zijn.

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

Wie is de Mol. Je kunt als kijker meespelen via een App en raden wie de mol is.

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

Bedankt voor jullie aandacht. Tot ziens op het volgende social medium.

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

Jake Blok, medeoprichter van Inspirething.

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×