Schrijven

Inspiratie nodig voor je teksten? Kun je wel wat schrijftips gebruiken? Hier hebben we alle handige tips voor je verzameld. Zo vertelt trainer Merel Roze hoe je een goede online kop schrijft en deelt Etienne Donicie de vijf valkuilen bij conversiegericht schrijven.


Robert Cialdini, hoogleraar en onderzoeker, wordt gezien als dé expert op het gebied van overtuigen. Hij schrijft boeken en reist de hele wereld rond om lezingen te geven over beïnvloedingsprincipes. Tijdens de training Conversiegericht schrijven leer je de 7 principes…

In Nederland hebben we 6 taalniveaus. Deze taalniveaus geven aan hoe goed iemand een taal begrijpt, schrijft en spreekt. Wist je dat zo’n 60% van de Nederlandse bevolking taalniveau B1 heeft of lager? Schrijf je moeilijker, dan mis je een groot…

Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Waardevolle content die ertoe doet en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante…

Snack, gezond, natuurlijke suikers, light: Achter productlabels zit een hele marketingstrategie en deze woorden beïnvloeden (onbewust) hoe we de voedingswaarden van producten inschatten. Taal heeft dus een groot effect op ons brein. Zeg je bijvoorbeeld liever ontwikkelingssamenwerking of ontwikkelingshulp? Wat…

Verstuur je nieuwsbrieven via Mailchimp en wil je graag de conversie verbeteren zoals meer clicks of meer lezers? Met een AB test kun je onderzoeken welke variabelen verschil maken bij je publiek. Zo werkt een AB test in Mailchimp Mailchimp…

Het bedenken en (laten) maken van een infographic hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Met deze 5 tips van trainer John Verhoeven wordt het realiseren van een infographic al een stuk eenvoudiger. 5 tips online infographic Ga uit van 1…

Steeds meer organisaties hebben eigen schrijfcoaches. Waarom? Communicatieafdelingen zijn vaak te druk met andere zaken waardoor professionals steeds vaker zelf hun teksten moeten schrijven. ‘Niet iedereen vindt het makkelijk om een zakelijke brief of websitebericht te schrijven. Het voordeel van…

Dolf Weverink is schrijftrainer, tekstschrijver en uitgever. In zijn trainingen en workshops stimuleert hij deelnemers om teksten te schrijven ‘die er zin in hebben’ en om ‘te laten zien wat je belooft of vertelt’. Voor [De Redactie] ontwierp hij de…

Geert Poort geeft de training Webredactie Compleet. Deze training gaat diep in op alle onderwerpen die van belang zijn om als webredacteur te functioneren. En legt hiermee een goede basis voor een rol als contentmanager van de toekomst. Ben je…

Marlène Rooseman en Martijn Baltes geven samen de eendaagse training Nieuwsbrieven schrijven en opmaken. Van Martijn leer je onder andere: het opzetten van je MailChimp account, het maken en vullen van je mailinglijst, het maken van MailChimp templates (het ontwerp van je nieuwsbrief),…

Een pakkende, puntige én beknopte tekst schrijven over welk onderwerp dan ook. Dat leer je in de training columns en blogs schrijven. Of je nou literaire ambities hebt, stiekem de nieuwe Sylvia Witteman wilt worden of een blog voor je…

Hoe komt het dat onware ideeën of geruchten, broodje-aap-verhalen en complottheorieën zo lang blijven rondzingen? Zoals de zedenzaak in 1987 in Oude Pekela. Daar zouden vijftig kinderen door clowns seksueel zijn misbruikt. Of de bewering: wij gebruiken slechts tien procent van…

Trainer Jolijn Mes geeft de training Beïnvloeden met taal. Om echt overtuigend te communiceren is stilstaan bij slimme framing (denkraam) essentieel. Het gaat namelijk niet om wat je zegt, het gaat om wat je toehoorders horen! Je krijgt alvast 5 essentiële framing…

Paulus Veltman is een deskundige op het gebied van online storytelling, online innovatie en social media. Hij is een veelgevraagd spreker en trainer. Daarnaast helpt hij bedrijven en organisaties om te transformeren in deze tijd van exponentiële technologie. In zijn…

De training Online eindredactie is nuttig voor ervaren webredacteuren en eindredacteuren. Hoe ziet een goede online kop eruit? Waarom is het intro zo belangrijk? Hoe zet je Google naar je hand, beïnvloed je conversie, en maak je bewust gebruik van…

Zelfs de beste redacteur of journalist kan het overkomen: een writersblock. Het lijkt of je alles al een keer hebt geschreven, en inspiratie voor een nieuw artikel of aansprekende content is ver te zoeken. Een duwtje in de goede richting…
×

    Direct contactBel me terug





    • De Redactie
    • Gooische Kaai 15
    • 1141TV Monnickendam

    • info@deredactie.nl
    • 0299 - 65 38 53
    • Btw: NL8017.10.960B.01
    • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
    • KVK: 36040811
    ×