Kleur, geur en beeld: Breng een goed gevoel teweeg bij je doelgroep

Leestijd: 2 minuten

Waar gaat het verhaal van je organisatie precies over? Welke woorden, beelden of geluiden gebruik je om duidelijk te communiceren naar de doelgroep? Branded content expert Esther Mutsaers leert communicatieprofessionals de essentie van hun merk scherp stellen en het vervolgens vertalen naar creatieve content.

Alles voor een glimlach

Vraag 5 wasmachinemerken wie de beste wasmachines verkoopt en ze roepen allemaal: ‘Dat ben ik!’ Er is dus meer voor nodig om de klant over de streep te trekken. Zo doet Coolblue alles voor een glimlach en is BCC dé electronicaheld met oplossingen die het leven thuis leuker, makkelijker en slimmer maken.

Laat het hart van je merk spreken

Als je het hebt over hoe je de kernwaarden van je organisatie uitdraagt, dan zijn er verschillende manieren om dat te doen. Maar om het hart van je ‘merk’ te laten spreken, hoe je je verhaal vertelt, welk effect het heeft op de doelgroep, is eigenlijk het belangrijkste. Welk gevoel laat je achter? Is dat het gevoel dat je als ‘merk’ achter wil laten bij de doelgroep? En hoe kan dat anders?

Breng een goed gevoel teweeg

We bellen met branded content expert Esther Mutsaers. Op 25 augustus geeft ze een exclusieve Summerschool-training Creatieve content maken. Tijdens ons gesprek verwijst ze al snel naar een quote van de beroemde Amerikaanse schrijver en dichter Maya Angelou:

‘People don’t always remember what you say or even what you do, but they always remember how you made them feel.’

Het gevoel wat je bij de doelgroep teweeg brengt is dus van groot belang. ‘Een merk bestaat niet alleen uit kleur, beeld, een lettertype, maar ook uit een ziel, eigen geur en vorm. Consumenten associëren een merk onbewust met dit totaalpakket’, legt Mutsaers uit. ‘Het gaat om de totale ervaring die je biedt, pas dan kan je vanuit de kern van je merk spreken en makkelijker vanuit de ‘why’ communiceren. Op deze manier ben je geloofwaardig naar jezelf en naar de doelgroep.’

Hoewel storytelling geen nieuw begrip is, merkt Mutsaers dat veel communicatieafdelingen er nog niet bewust genoeg mee bezig zijn of op een verkeerde manier. Dat bracht haar op het idee voor deze workshop.

De training Creatieve content maken

Ben je als content- of conceptmaker betrokken bij het uitdragen van ‘het verhaal’ van een organisatie of opdrachtgever? Dan is de training Creatieve content maken heel interessant voor jou. De training begint met een aantal voorbeelden van organisaties die het is gelukt om hun verhaal op een creatieve manier optimaal te vertellen. Daarna ga je op zoek naar de ziel en de ‘Why’ van je eigen organisatie of opdrachtgever.

Lees meer over deze training
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×