Verander bezoekers in klanten met behulp van carewords

Leestijd: 2 minuten

Je hebt veel tijd gestoken in zoekmachine geoptimaliseerde teksten en je bent tevreden over de traffic naar je website. Maar je wilt ook dat je bezoekers iets gaan doen; een bestelling plaatsen, whitepaper downloaden, contact opnemen of misschien abonneren op een nieuwsbrief. Die conversie kun je volgens contentgoeroe Gerry McGovern bereiken met carewords.

Contentgoeroe

Een careword is eigenlijk een soort verfijnde variant van een keyword (zoekterm). Volgens McGovern, wie het begrip carewords introduceerde, is er meer nodig om de conversie op je website te verhogen. Je hebt de bezoekers binnengehaald, waarschijnlijk via een zoekmachine, maar nu wil je dat ze blijven en iets gaan doen. McGovern is van mening dat je pas kunt achterhalen wat de reden is waarom mensen doorklikken als je hun carewords weet.

 

Onderbuikgevoel

Carewords zijn woorden die voor de lezer belangrijk zijn. Woorden die voortkomen uit het onderbuikgevoel. We kennen internet als snel en makkelijk. We gaan geen uren wikken en wegen over het bestellen van een product, we willen snel beslissen. Soms gunnen we een website maar een paar seconden van onze tijd. Je gaat af op je gevoel, je onderbuik. Getest, bewezen en aanbevolen zijn voorbeelden van carewords. Ze stralen vertrouwen uit. Koopje, korting, bonus en exclusief maken hebberig en bewegen je al snel tot actie. Voor je het weet heb je toch die 2 + 2 aanbieding in je winkelmandje.

 

Carewords analyseren in 3 stappen

Met de juiste woorden kun je klanten dus prikkelen. McGovern heeft een vrij eenvoudige methode ontwikkeld waarmee je behoefte van je klanten kunt onderzoeken:

  1. Maak een lijstje met potentiële carewords
  2. Laat je doelgroep hun favoriete (bijvoorbeeld 10) carewords kiezen uit de lijst
  3. Analyseer de resultaten

Wil je meer weten over dit marketingbegrip en ben je benieuwd hoe je de conversie van je website kunt verhogen? Trainer Etienne Donicie gaat tijdens zijn training Conversiegericht schrijven verder in op het analyseren van carewords en leert deelnemers beproefde technieken inzetten om conversiedoelen te behalen. De eerstvolgende training start op >>

×
Direct contactBel me terug





  • De Redactie
  • Gooische Kaai 15
  • 1141TV Monnickendam

  • info@deredactie.nl
  • 0299 - 65 38 53
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
  • KVK: 36040811
×