1
1

Conversiegericht schrijven

Je gebruikers over de streep trekken. In deze incompany training leren deelnemers hoe ze beproefde technieken inzetten om online conversiedoelen te halen.

Beschrijving

Incompany training Conversiegericht schrijven

Wanneer bezoekers op je website komen, wil je graag dat ze iets gaan doen: inschrijven voor je nieuwsbrief bijvoorbeeld, het contactformulier invullen, een e-book downloaden of schoenen bestellen. Maar hoe krijg je bezoekers zover dat ze het daadwerkelijk gaan doen? In de training Conversiegericht schrijven leren deelnemers hoe ze wetenschappelijk bewezen technieken inzetten om conversiedoelen te halen.

Opbrengst van de incompany training Conversiegericht schrijven

  • De behoeftes van de doelgroep herkennen.
  • De 7 principes van Cialdini toepassen op de website van jouw organisatie.
  • Een call-to-action schrijven waar je wel op moét klikken.
  • De AIDA-formule toepassen op mails, webpagina’s en social posts.
  • Pakkende intro’s en koppen schrijven met 8 stijlmiddelen.
  • De PAS-formule toepassen.
  • Tools & tips om conversiedoelen te meten en te verbeteren!
  • Nudging en beeld inzetten voor meer conversie.

Wat je van de incompany training Conversiegericht schrijven kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe de training eruit kan zien:

De bekende professor Cialdini, expert op het gebied van The Sience of Persuasion, introduceerde 7 principes die je kunt inzetten om mensen te overtuigen. Deelnemers leren deze principes gebruiken om de conversie op het online kanaal van jouw organisatie te verhogen. Ze gaan bovendien aan de slag met de carewords van McGovern: met welke woorden prikkel je jouw klant? Leer aan de hand van voorbeelden van succesvolle converterende websites hoe je een goede call-to-action schrijft en wat de relatie is tussen tekst, beeld en vormgeving.

We wisselen kortere stukken theorie af met praktijkopdrachten. Of het conversiedoel nu het kopen van een product of het downloaden van een brochure is; onze trainer helpt de deelnemers met de praktische uitvoering.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die wil leren hoe je de conversie van een website of nieuwsbrief aantoonbaar kan verbeteren. De cursus is vooral interessant voor:

  • marketeers
  • communicatieprofessionals
  • webredacteuren of contentmanagers
  • MKB-ondernemers of eigenaren van een webshop

Wat je vooraf moet weten

Een incompanytraining is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional komt geven bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • De workshop is speciaal ontwikkeld voor mensen die zelf de conversie op het online kanaal van de organisatie willen verbeteren.
  • Voorkennis is niet vereist.
  • Deelnemers hebben voor deze training een laptop nodig.
  • Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

8,5

12 reviews

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Joyce Plenter
Campaigner - Koningin Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren
9,0

‘De training conversiegericht schrijven was leerzaam, leuk en toegankelijk voor elk instapniveau. Vooral het feit dat je direct aan de slag gaat met praktijkopdrachten en eigen teksten vond ik erg prettig. Al met al een training die ik zeker zou aanbevelen.’

Tessa Tannemaat
Communicatiemedewerker - alumnirelaties, VU Amsterdam
9,0

Leerzaam en gelijk in de praktijk toe te passen. Top!

Miriam Kooger
Webredacteur - Avans Hogeschool
9,0

Een inspirerende en nuttige training, zeker omdat de trainer inging op de principes van Cialdini en om op basis daarvan je tekst te baseren. Ondanks dat ik fulltime webredacteur ben, was deze training zeker de moeite waard. Ik heb er veel van opgestoken!

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×