‘Al vanaf het moment dat ik de ruimte binnenliep, had ik zin om aan de slag te gaan’

Leestijd: 2 minuten

Emma Annaert werkt als contentspecialist bij online marketingbureau Whello in Amsterdam. Hier schrijft, redigeert en produceert ze teksten voor allerlei soorten bedrijven. Onlangs volgde ze bij ons de training Creatief online schrijven van trainers Merel Roze en Cathelijn Schilder. Een aanrader? ‘Absoluut!’, reageert de 28-jarige contentspecialist enthousiast. ‘Al vanaf het moment dat ik de ruimte binnenliep, had ik zin om aan de slag te gaan. Dit kwam zeker door de sfeer die de trainsters neerzetten.’

 

Wat leuk dat je zo enthousiast bent Emma! Waarom wilde je graag de training Creatief online schrijven volgen?

‘Ten eerste is het altijd goed om nieuwe schrijfvaardigheden te leren, ook als je al jaren bezig bent met teksten schrijven. Ik was heel benieuwd naar hoe ik SEO-teksten kon schrijven die niet al te droog waren. En ook was ik benieuwd naar hoe ik goede koppen kon schrijven voor de e-mails die wij versturen. Dit hoopte ik dan ook te leren tijdens de training.’

 

Wat vond je met name interessant tijdens de training?

‘Wat ik erg interessant vond, is dat teksten van mijn werk én dat van anderen onder de loep werden genomen. Hierdoor ging ik veel kritischer kijken naar wat ik allemaal had geschreven. Daarnaast vond ik het heel leerzaam om me bezig te houden met koppen en intro’s zo sterk mogelijk te maken. En te experimenteren met mijn eigen schrijfstijl. Je hebt zelf zo’n eigen schrijfstijl, maar staat er eigenlijk nooit bij stil dat je dit ook helemaal kunt omgooien.’

 

Kun je een voorbeeld geven van wat je hebt geleerd?

‘We hebben ons druk beziggehouden met de aandacht van lezers zo lang mogelijk bij de tekst te houden. Door een tekst op te delen in verschillende categorieën, heb je veel meer inzicht wat je aan het doen bent; deel je enkel informatie, maar bijvoorbeeld geen quotes? Grote kans dat mensen je bericht niet uit lezen. Maar een stuk met alleen maar quotes werkt ook niet. We hebben dus gekeken naar wat de ideale mix van al deze elementen is en hoe je alinea’s logisch op elkaar laat opvolgen. Ook hebben we andermans teksten in een heel ander genre herschreven. Hierdoor letten we heel duidelijk op wat de kernboodschap van het bericht was. Heel interessant om te zien wat anderen van jouw tekst maakten!’

 

Wat vond je van de trainers Merel Roze en Cathelijn Schilder?

‘Ontzettend leuk! Al vanaf het moment dat ik de ruimte binnenliep, had ik zin om aan de slag te gaan. Dit kwam zeker door de sfeer die de trainsters neerzetten. We hebben ontzettend veel lol gehad! Daarnaast zijn ze ontzettend goed in wat ze doen en zou ik morgen zo weer een training bij ze volgen.’

 

Zou je deze training aanraden?

‘Absoluut! Je leert allerlei tips en tricks waardoor je een stuk makkelijker schrijft. Van koppen en intro’s schrijven, tot nadenken over de opbouw van een tekst. En van creatief omgaan met SEO-teksten tot aan freestylen met je eigen schrijfstijl. Het is 100% de moeite waard om deze training te volgen!’

 

De training Creatief online schrijven

  • Ronkende, mooie, inhoudsrijke, inhoudsloze, geweldige koppen schrijven.
  • De aandacht van de lezer vasthouden met 3 onmisbare tips voor een goede spanningsboog in je tekst.
  • Nieuwsbriefteasers schrijven zoals Blendle.
  • SEO, maar dan creatief.
  • 3 online formuleringstips die je nooit meer vergeet.

Dat ga je leren tijdens de training Creatief online schrijven >>

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×