Is Artificial Intelligence de nieuwe content creator?

Leestijd: 4 minuten
Is Artificial Intelligence (AI) de nieuwe content creator?

Het lijkt werkelijkheid te worden: content maken met behulp van Artificial Intelligence (AI). Niet meer zelf schrijven, maar computers het werk laten doen. Ik las over de tool Anyword en wat je ermee kan. Hoe goed kan dat zijn? Ik besloot het uit te testen.

 

Slechts een paar kernwoorden

Anyword genereert teksten aan de hand van enkele kernwoorden en -zinnen, een korte omschrijving en voor welke bedrijfstak de tekst bedoeld is. Deze informatie vul je in en vervolgens doet Anyword de rest. De tool genereert een titel en een outline.

 

De invoer

Ik wilde testen of Anyword een tekst kon opstellen over Anyword zelf en over hoe AI gebruikt kan worden in communicatie en marketing. Dit is wat ik in het programma invoerde om een tekst te krijgen:

 

Describe your post:
‘A blog about artificial intelligence in writing blogs. A blog about Anyword.’

Industry or topic:
‘Marketing and Advertising’

Title:
‘Is Artificial Intelligence Disrupting Communications? (de eerste suggestie van Anyword)’

 

Voor dit experiment besloot ik alle eerste suggesties van Anyword te accepteren. En vervolgens rolde er een volledige blog uit Anyword.- Mocht je het resultaat willen lezen, de vertaalde versieis hieronder te vinden.

 

De voordelen

Ben ik tevreden? Een voordeel van Anyword is dat het met minimale input heel makkelijk is om een tekst te genereren. Bij het opstellen van de tekst kan je ieder moment aangeven of Anyword het ‘goed’ doet of dat je een andere alinea wilt. Je bent volledig in controle over de tekst.

Naast het gemak, krijg je ook een inhoudelijk relevante tekst. De informatie sluit goed aan op de ingevoerde data, de tekst is goed begrijpelijk en logisch geordend.

 

 

De nadelen

Anyword is Engelstalig en dat vereist toch wat extra stappen. Allereerst moet je zeker zijn dat de ingevoerde tekst klopt, al is dit niet het ergste. De tekst van Anyword is echter in behoorlijk specialistisch Engels, en voor een niet-Engelstalige markt vereist dit toch extra vertaling. Ook vertalen niet alle termen even goed naar het Nederlands.

 

AI als middel

Verder is de tekst een tikje droog. Er valt feitelijk niets op de tekst af te dingen, maar het is niet een tekst die soepeltjes wegleest. Er staan ook best wat lange stukken aaneengesloten tekst in (zogenaamde ‘bakstenen’) en de ‘schrijver’ komt niet terug op genoemde voorbeelden.

Persoonlijk ben ik ook blij met de constatering van de ‘schrijver’ dat AI een middel is. Je kan teksten schrijven met AI, zoveel is duidelijk. Maar het creatieve proces blijft toch echt wel een ‘mensendingetje’. Content creators hoeven zich dus gelukkig niet zo’n zorgen te maken!

 

Wil jij AI voor blijven en jouw schrijf-skills een opfrisser geven? Volg dan een training in de categorie Schrijven, zoals Creatief Schrijven, Conversiegericht Schrijven of Begrijpelijk schrijven op taalniveau B1.

Ben je benieuwd naar de tekst die uit de computer is gekomen? Die lees je hieronder!

 


Verstoort kunstmatige intelligentie de communicatie?

Het tijdperk van kunstmatige intelligentie (AI) is aangebroken en het wordt al gebruikt op manieren die ons dagelijks leven drastisch veranderen. Maar hoe kan AI worden toegepast op communicatie? Heeft het enig nut in marketing? En wat betekent AI eigenlijk? In dit artikel onderzoeken we deze vragen en meer terwijl we ingaan op de baanbrekende manieren waarop bedrijven zoals IBM AI gebruiken om hun marketingcampagnes te verbeteren.

 

Wat is kunstmatige intelligentie (AI)?

AI is gebaseerd op het vermogen van een machine of computersysteem om zijn omgeving waar te nemen en intelligente beslissingen te nemen. De intelligentie van AI-systemen kan zijn ontworpen voor specifieke taken, zoals schaken, autorijden of het diagnosticeren van medische beelden. Of het kan gegeneraliseerde intelligentie zijn, waarbij systemen meerdere taken kunnen uitvoeren of in de loop van de tijd nieuwe vaardigheden kunnen leren.

 

Hoe werkt AI bij schrijven?

Als we het over AI hebben, hebben we het niet over een elektronische persoonlijkheid waarmee je kunt praten en die uiteindelijk je baan overneemt. We bedoelen eerder machines die in staat zijn om grote hoeveelheden gegevens te verwerken, te begrijpen en ervan te leren, of het nu foto’s of woorden zijn. Dus hoe werkt AI op het gebied van sms-berichten? Met big data, om te beginnen! Om een machine te leren taal te creëren, trainen onderzoekers een diep neuraal netwerk op miljoenen (of miljarden) voorbeeldzinnen die door mensen zijn getagd als behorend tot een of andere categorie. De machine kan dan zien welke zinnen met een bepaalde emotionele context zijn geschreven en zijn eigen output dienovereenkomstig aanpassen; als je een chatbot vraagt hoe laat een film begint, wees dan niet verbaasd als hij reageert: Blij dat ik het kon halen!

 

Welke voordelen haal ik uit het gebruik van AI voor mijn marketingcommunicatie?

In wezen maakt AI marketingcommunicatie relevanter. De consumenten van vandaag willen zaken don met organisaties die om hen en hun behoeften geven, niet met organisaties die alleen inhoud of producten op hun bord duwen in een poging om iets te verkopen. Gelukkig zijn er nu AI-systemen beschikbaar om gegevens van consumenten te analyseren, zoals demografie, gedrag en kooptrends voor een willekeurig aantal bedrijven, inclusief dat van u. Zodra u over al die informatie beschikt, kunt u aangepaste campagnes maken die zijn gericht op de unieke behoeften van uw klantenbestand. Op die manier krijgen ze alles wat ze nodig hebben wanneer ze het het meest nodig hebben. Wat is er mooier dan je begrepen te voelen door je merk?

 

Hoe helpt AnyWord, Inc. mij mijn marketingcommunicatie te verbeteren met AI-technologie?

AnyWord, Inc. biedt eenvoudige en effectieve AI-technologie waarmee gebruikers machine learning kunnen toepassen op hun e-mails om hun open tarieven te verbeteren. Hoewel veel bedrijven AnyWord al gebruiken als een manier om hun marketingcommunicatie te vergroten, zijn sommigen in de war over hoe AnyWord precies werkt. Hier is een overzicht van hoe het kan worden toegepast door elke marketeer die graag zijn of haar e-mailmarketingtactieken wil verbeteren. Het is belangrijk voor elk bedrijf om nieuwe technologieën te testen, zodat ze kunnen blijven innoveren en relevant blijven.

 

Wat zijn de volgende stappen op weg naar betere marketingcommunicatie met AI-technologie?

Steeds meer AI-marketeers gebruiken chatbots om dagelijkse gesprekken met potentiële en bestaande klanten af te handelen. Dit helpt mensen meer tijd vrij te maken om te besteden aan taken die creatieve en complexe interacties vereisen. Chatbots kunnen echter maar zoveel. Als een klant bijvoorbeeld een vraag stelt die niet wordt behandeld in de gespreksstructuur van uw chatbot, moet u deze mogelijk handmatig afhandelen.

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×