1
1

Aan de slag met gedrag

Beschrijving

Je doelgroep informeren is niet langer voldoende. De echte uitdaging? Hen inspireren tot actie! De focus op hoe je het gedrag van je doelgroep kunt veranderen, wordt steeds belangrijker binnen het communicatievak. We weten allemaal dat we bepaalde gewoontes beter kunnen laten, zoals lang stilzitten, drinken of roken. Maar hoe overbrug je de gap tussen weten en écht doen? Om dat te ontdekken, organiseert Babbage Company ‘Aan de slag met gedrag’. Een dag vol interactieve sessies en inspirerende cases, waar je alles leert over communicatie en gedragsverandering.

Wat kun je verwachten?

Gedragswetenschap wordt steeds belangrijker binnen communicatie. Voor iedereen die hiermee te maken heeft, of voor de communicatieprofessional met interesse in gedragsverandering, organiseren wij op donderdag 11 april 2024 ‘Aan de slag met gedrag’ in het Aristo Meeting Center Amsterdam (Sloterdijk). Een dag waarin jij leert hoe je met de juiste communicatie het gedrag van je doel groep écht kan beïnvloeden. Na deze dag weet je hoe je gedragswetenschap kan toepassen in de praktijk.

Tijdens deze dag worden verschillende workshops gegeven door professionals uit het vak, die de afgelopen jaren toongevend zijn geweest voor de manier waarop ‘gedragscommunicatie’ zich heeft ontwikkeld. Een unieke kans om jouw kennis over gedragsverandering bij te spijkeren!

Programma

  • 10:00-10.30 Inloop
  • 10:30 – 11:30 Opening: hoe kun je effectief gedragsverandering stimuleren? Door organisatiepsycholoog en communicatiekundige Thijs Leenman
  • 11:30 – 12:30 Casus Campagne Eén tegen eenzaamheid, door Behavior Change Group en Open Now
  • 12:30 – 13:15 Lunch
  • 13:15 – 14:45 2 Parellelsessies*: Nudging (door Lindi Boeije) & Gedragsgedreven communicatiestrategie (Letty de Nijs)
  • 14:45 – 15:00 Pauze
  • 15:00– 16:30 2 Parellelsessies*: Nudging (door Lindi Boeije) & Gedragsgedreven communicatiestrategie (Letty de Nijs)
  • 16:30 – 17:30 Borrel & napraten

* De twee parallelsessies vinden tegelijkertijd plaats en herhalen zich in de middag. Je volgt beide parallelsessies gedurende de dag, of in ronde 1 of in ronde 2. Bij inschrijving word je automatisch ingedeeld. Als je dus in ronde 1 Nudging volgt, volg je in de middag Gedragsgedreven communicatiestrategie, of andersom.

Voor wie bedoeld?

Voor alle communicatieprofessionals, communicatieadviseurs, brand managers, marketeers, leden van crisisteams en voor iedereen die in het werk te maken heeft met gedragsverandering en gedragsgedreven communicatie.

De trainer

Lindi Boeije
Meer over Lindi Boeije

Lindi Boeije is taalkundige en deskundige op het gebied van retorica, nudging en framing. Lindi is werkzaam bij Taalstrategie en maakt als trainer anderen graag bewust van de sturende kracht van taal. Daarnaast adviseert ze bedrijven, maatschappelijke organisaties en politieke partijen.

Letty de Nijs
Meer over Letty de Nijs

Letty de Nijs is expert in hoe menselijk gedrag onze keuzes en dus conversies beïnvloedt. Dat heeft alles te maken met haar achtergrond in twee verschillende disciplines die ook veel overeenkomsten hebben: online conversie optimalisatie en structurele gedragsverandering.

Mats Postema
Meer over Mats Postema

Mats Postema is met ruim 10 jaar ervaring Senior Gedragsadviseur bij Behavior Change Group. Hij is overtuigd van de kracht van gedrag en houdt van de toepassing van theorie in de praktijk: “Mooie onderzoeken zijn leuk, maar daadwerkelijk iets veranderen in de praktijk is the best.” Hier vind je meer info over Behavior Change Group.

Joris van Amerom
Meer over Joris van Amerom

Als Managing Partner en eigenaar van Open Now is Joris ervan overtuigd dat nieuwe wetenschappelijke inzichten de wijze waarop marketing en communicatie bedreven wordt spectaculair zal veranderen. “Het is voor het eerst dat wetenschap voorspellingen kan doen over consumentengedrag. Begrip van het ‘consumentenbrein’ leert ons over emoties en psycologische processen die ons gedrag bepalen.”

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×