Letty de Nijs

Letty de Nijs is expert in hoe menselijk gedrag onze keuzes en dus conversies beïnvloedt. Dat heeft alles te maken met haar achtergrond in twee verschillende disciplines die ook veel overeenkomsten hebben: online conversie optimalisatie en structurele gedragsverandering.

Met online conversie optimalisatie stimuleer je zoveel mogelijk mensen om de door gewenste online keuze te maken. Denk aan het openen van een e-mail, het aanmelden voor de open dag van een hogeschool, het doorlopen van de winkelwagen voor een nieuw paar schoenen of het minder bellen naar servicecenter. Structurele gedragsverandering gaat over gedrag dat een stuk hardnekkiger van aard is. Maar niet onmogelijk! Bij deze vorm van gedragsverandering zet Letty beproefde tools en technieken in om prikkels te ontwerpen, waarbij bewust en onbewust gedrag gestimuleerd wordt richting het doelgedrag. Denk aan het verminderen van reizen met de auto, het verbeteren van verkeersveiligheid rondom een school, het stimuleren van verduurzaming van een huis, het verminderen van vuil rondom een container, etc.

Als echte neurofiel is Letty niet te stoppen als het aankomt op het brein, beslissingen nemen en gedrag aanpassen. Met diverse opdrachtgevers mag ze gelukkig dagelijks rondzwemmen in de wondere wereld van het brein. De organisaties die ze helpt zijn heel divers. Denk aan de overheid (o.a. mobiliteitstransitie), non-profit organisaties (o.a. stimuleren van donaties voor goede doelen), de commerciële wereld (o.a. verhogen van conversies uit customer journeys) en kennisdeling (diverse inhouse en individuele trainingen over gedragsverandering).

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×