u bent hier: Home > de redactie trainingen > alle trainingen > Framing: beïnvloeden met taal

Framing: beïnvloeden met taal

Training Framing: beïnvloeden met taal

Zeg je liever ontwikkelingssamenwerking of ontwikkelingshulp? Is stemmen een recht of een plicht? Welke woorden je kiest heeft een flinke impact op hoe mensen jouw boodschap zullen interpreteren. Waarom laten we ons door de ene boodschap wel overtuigen en door een andere boodschap niet? Welke woorden werken voor jouw doelstelling? In de training Framing: beïnvloeden met taal leer je een frame begrijpen, ombuigen en gebruiken.

Om echt overtuigend te communiceren is stilstaan bij slimme framing (denkraam) essentieel. Het gaat niet om wat je zegt, het gaat om wat je toehoorders horen!

Een aanrader voor iedereen die sterker wil formuleren, spreken, en (bedrijfs)doelen wil bereiken.

Na de training kijk je met een andere blik naar taal en tekst en laat je je niet meer zo snel ‘framen’ door een ander.

Wat je kunt na de training Framing: beïnvloeden met taal

  • Inzien hoe jouw brein werkt
  • Framing praktisch definiëren
  • Het effect van een goed/slecht frame herkennen
  • Systematisch werken met framing
  • Jezelf beschermen tegen frames van een ander
  • Aan de slag gaan met framing binnen de eigen organisatie

Wat je van de training Framing: beïnvloeden met taal kunt verwachten

In de training leer je dat dat framing onvermijdelijk is en hoe jij er zelf effectief mee om kan gaan. De training gaat in op hoe iets werkt en waarom dat zo werkt. De training begint met het effect van een frame op ons onderbewustzijn en onze emoties. Je leert wat dat betekent voor hoe we de wereld zien en voor het inzetten van effectieve communicatie. Daarnaast komen aan de hand van veel voorbeelden de verschillende uitingsvormen van framing aan bod en leer je frames herkennen. Je ontdekt de voorwaarden van een sterk frame en maakt een opzet voor een frame dat je kan inzetten voor je eigen doeleinden.

Voor wie is de training bedoeld?

Mensen die hun ideeën, strategie en/of beleid intern of extern willen overbrengen, zoals communicatie- en marketingmedewerkers, (hoofd)redacteuren, voorlichters en politici.

Wat je vooraf moet weten

  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Incompany training Framing: beïnvloeden met taal

Deze training is ook als incompany training te boeken. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij het wilt. Vraag direct een offerte aan.

Op zoek naar een andere training? Bekijk onze trainingsagenda

 

PRIJS:
€ 375,- excl. 21% btw
LOCATIE:
Aristo Amsterdam
TIJDSTIP:
09.30 - 16.30 uur, lunch is inbegrepen
DATUM:
8 april 2020

Meld je aan!

direct aanmelden voor deze training

vraag informatie aan over deze training

Trainer: Jolijn Mes

Jolijn Mes

Jolijn Mes is taalstrateeg en deskundige op het gebied van retorica, nudging en framing.

lees meer over Jolijn Mes

Ervaringen

9

Ontzettend leerzame training waarin ik veel mee kan nemen naar mijn eigen organisatie toe. Goede trainer, goede voorbeelden. Top!

10 - Gaby Ockeloen
Projectleider voorlichting & werving ECM

meer klantervaringen