Beschrijving
Wat leer je bij de training Gedragsverandering?
- Welke psychologische processen spelen bij de totstandkoming van keuzes.
- De 3 belangrijkste weerstanden die mensen hebben tegen verandering.
- Het gedragsveranderingsmodel en hoe deze ingezet wordt.
- Effectieve beïnvloedingstechnieken voor communicatie.
- Gedragsveranderende interventies beoordelen en daar een onderbouwde mening over geven.
- Bij interventies passende communicatie ontwikkelen die inspeelt op het gedrag van mensen.
Opbrengst van de training Gedragsverandering
Hoe graag we het ook zouden willen, wij mensen zijn niet zo rationeel als we denken. Dus als we anderen op rationeel niveau redenen geven waarom ze hun gedrag moeten veranderen, haalt dat meestal niet zoveel uit. Denk aan appen tijdens het autorijden. Of het eten van vlees. Rationeel weet men dat het verstandig is om dit niet te doen en zeggen velen hun gedrag aan te willen passen. Maar toch laat hun gedrag vaak iets anders zien. Hoe kan dat?
Achter het maken van beslissingen zitten processen waarvan wij mensen ons helemaal niet bewust zijn. Wanneer we deze processen beter begrijpen, kunnen we onze communicatieverzoeken daar veel beter op aanpassen en daardoor succesvoller maken.
Deze training is een mooie eerste stap voor iedereen die wil leren over die onbewuste processen, welke factoren er kunnen spelen bij totstandkoming van gedrag en welke technieken je in kan zetten in campagnecommunicatie om het gedrag te beïnvloeden.
Je werkt aan de hand van een vooraf bepaalde casus om de geleerde stof op te toetsen. Daarnaast ga je de ‘Persuasion Puzzel’ spelen. Een spel waarbij gedragsfactoren en gedragstechnieken herkent moeten worden en bij elkaar moeten worden gezocht. Krijg jij het voor elkaar de juiste gedragsfactoren en technieken te verzamelen en te verwerken bij het gedragsvraagstuk?
Wil jij alvast een voorproefje op de tools en technieken leren om goede gedragsveranderende interventies op te zetten of te beoordelen? Letty de Nijs vertelt in deze whitepaper hoe we het gedrag van onze doelgroep kunnen veranderen.
Voor wie is de training bedoeld?
Voor communicatieprofessionals, marketeers, leidinggevenden en iedereen die geïnteresseerd is in gedragsverandering en/ of gedragsbeïnvloeding.
Voordelig leren bij De Redactie
Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.
Extra voordeel voor ZZP-ers
Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.
Wat je vooraf moet weten
- Neem een laptop mee naar de training.
- Er is een maximum van 10 deelnemers.
- Wist je dat de kosten voor deze training voor zzp-ers nog steeds fiscaal aftrekbaar zijn?
- Je ontvangt een certificaat van deelname.
Incompany training Gedragsverandering
Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.
Download de whitepaper over Gedragsverandering
Download (gratis) whitepaper over Gedragsverandering
Communicatie-experts, opgelet! Het is tijd om de arena van menselijk gedrag te betreden. Jarenlang hebben we ons gericht op het polijsten van onze boodschappen, het verfijnen van strategieën en het uitbreiden van kanalen. Maar er is één cruciale factor die nog vaak over het hoofd wordt gezien: de complexe wereld van menselijke gedragspatronen. In deze white paper vertelt Letty de Nijs hoe we meer rekening kunnen houden met menselijk gedrag om succesvoller te communiceren en om het gedrag van onze doelgroep te veranderen.