Trainingsdatum Datum overige dagen Locatie Tijd Venue Venue url
1
1

Concept & copywriting

In deze onderscheidende training leer je van Dolf Weverink creatieve en effectieve content maken gebaseerd op een sterk en doordacht concept.

Beschrijving

Training Concept & copywriting

In twee dagen een aantal mentale en creatieve sprongen maken die ervoor zorgen dat je betere creatieve ideeën en concepten ontwikkelt. Content produceren die jouw organisatie of je opdrachtgevers verder helpt. In de training Concept & copywriting  leer je conceptueel denken over merken, producten, diensten en organisaties zodat je van eigenschappen en specificaties naar voordelen voor verschillende doelgroepen gaat om vervolgens uit te komen bij een belofte.

Die belofte is groter dan de verzameling eigenschappen, geconcentreerder en krachtiger. Origineel, uniek en relevant bovendien. Wanneer je die belofte verbeeldt en dramatiseert, help je jouw bedrijf, je opdrachtgever én jezelf met een voedingsbodem voor creatieve en effectieve communicatie. Een bron van inspiratie en ideeën voor uitingen die op de vleugels van je concept energie en overtuigingskracht krijgen.

Je eindigt deze tweedaagse training met jouw meesterwerk: een grote case waarin je een sterk creatief idee vertaalt in een serie krachtige uitingen voor verschillende kanalen, middelen en media.

Wat je kunt na de training

  • Een idee uitwerken naar een creatief concept.
  • Een brandstory ontwikkelen.
  • Strategisch creativiteit ontplooien.
  • Tekst omzetten naar copy.
  • Uitingen voor online en offline toepassingen creëren die passen in je creatieve strategie.
  • Zoekwoorden omzetten naar vindwoorden.

Wat je van de training Concept & copywriting kunt verwachten

Dag 1

Kennismaken met elkaar en met conceptueel denken. We oefenen deze creatieve techniek met verschillende cases en je gaat aan de slag met voorbeelden uit je eigen praktijk. Aan de orde komen praktische technieken die je helpen originele concepten te ontwikkelen, van gericht associëren tot en met schetsen en visualiseren. Later op de dag leggen we de link met strategie en onderzoeken we de kracht van strategische creatie en van creatieve strategie. De diverse middelen, media en kanalen uit de crossmediale mediamix komen ook voorbij, net als de link tussen creatie en SEO en de eigenschappen van een goede brandstory.

Je krijgt opdrachten voor de tweede dag en bespreekt in de groep het onderwerp van jouw meesterwerk. Een mooie gelegenheid om de kennis van de groep in te schakelen om je creatieve richting en keuzes aan te scherpen met nieuwe inzichten.

Dag 2

We bespreken de uitwerking van de opdrachten en maken een rondje: welke vormen van creativiteit hebben je blik gevangen, welke strategie zit erachter. Nieuwe copy- en conceptopdrachten plus een blokje taaltechniek, van de cromaconstructie tot en met de kolummer (tijdens de training meer over deze twee en andere tricks of the trade). Weer aandacht voor praktijkgevallen waar jij dagelijks mee te maken hebt, het verschil tussen tekst en copy en dan is het tijd voor de presentatie van de meesterwerken. Die laten zien wat je in huis hebt aan creatieve energie – de presentatie is ook de basis voor professionele intervisie over deze specifieke case en over ontwikkelingen en technieken die ons als creatieve professionals verder helpen.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor redacteuren, tekstschrijvers, copywriters en adviseurs die verder willen met hun conceptuele en creatieve vermogens om creatieve en effectieve content te ontwikkelen.

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem een laptop mee naar de training.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Deze training is onderdeel van de leergang Schrijven compleet.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Veilig leren

Deze training wordt social distance proof aangeboden zodat we iedereen een veilige leeromgeving kunnen garanderen. Lees meer over ons protocol.

Incompany training Concept & copywriting

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen






    * Deze gegevens graag invullen

    Wij gebruiken bovenstaande gegevens alleen om uw vraag te beantwoorden. Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Voor meer informatie zie ons privacy statement.

    Leergang: Schrijven compleet

    • Concept & copywriting
    • Creatief schrijven
    • Begrijpelijk schrijven op taalniveau B1 

    De trainer

    Dolf Weverink is schrijftrainer, tekstschrijver en uitgever. In zijn trainingen en workshops stimuleert hij deelnemers om teksten te schrijven ‘die er zin in hebben’ en om ‘te laten zien wat je belooft of vertelt’. Levendige en dialogische teksten die de lezer helpen en belonen. Geschreven met vakkennis, creativiteit en liefde voor een goede tekst.  
    ×

      Direct contactBel me terug





      • De Redactie
      • Noordeinde 5
      • 1141AE Monnickendam

      • info@deredactie.nl
      • 0299 - 65 38 53
      • Btw: NL8017.10.960B.01
      • IBAN: NL64TRIO 0781 515 858
      • KVK: 36040811
      ×