1
2
3
1

Visualiseren, concept & copywriting

In deze onderscheidende training leer je van Dolf Weverink en Geert Gratama creatieve en effectieve content maken gebaseerd op een sterk en doordacht concept.

Beschrijving

Training Visualiseren, concept & copywriting

In deze training leer je conceptueel denken over merken, organisaties, producten en diensten. Dat doe je door de luiken wijd open te gooien en beide hersenhelften aan het werk te zetten, zodat je originele, creatieve ideeën ontwikkelt die zowel online als offline werken. Je tekent en schetst: door te visualiseren benader je beloftes en proposities heel anders. Dat beelddenken neem je mee in de conceptfase waarin je ziet en letterlijk voelt wat de kracht is van een origineel idee. Tijdens de training Visualiseren, concept & copywriting werk je aan cases en aan voorbeelden uit je eigen praktijk, schrijft sterke copy en verrast jezelf, de andere deelnemers én je opdrachtgevers of managers met jouw nieuwe creatief-strategische persoonlijkheid.

Wat je kunt na de training

  • Strakke schetsen maken: visualiseren
  • Strategisch-creatief denken
  • Originele invalshoeken vertalen in unieke beloftes
  • Beloftes en Bedoelingen dramatiseren
  • Een creatief concept ontwikkelen
  • Concepten crossmediaal uitwerken
  • De sprong van tekst naar copy maken
  • Sterke online en offline copy schrijven
  • Jouw opdrachtgevers een strategische voorsprong bezorgen
  • Terugkijken op twee geweldige dagen

Wat je van de training Visualiseren, concept & copywriting kunt verwachten

Dag 1

De training opent met een blok visualiseren. Je leert je tekenskills (ja, die heb je) in te zetten om te laten zien wat je bedoelt of belooft. Met een paar voorbeelden en tips van Geert zet je reuzenstappen en maak je strakke schetsen.

Dat is een mooi bruggetje naar conceptontwikkeling. Dat is een denktechniek die leidt tot bijzondere beloftes (van merken, organisaties, producten of diensten) die je vervolgens dramatiseert en visualiseert. Een creatief-strategische activiteit waarmee je een unieke positie creëert voor het merk, de organisatie, het product of de dienst.

Dag 2

De uitwerkingen ervan bespreek je bij de start van de tweede cursusdag. Op het programma veel aandacht voor manieren om jouw creatieve concept online te laten shinen. Je werkt met je teamgenoten aan een Grote Case die je ’s middags presenteert. En als je de resultaten van twee dagen dan bekijkt, realiseer je je dat creativiteit, vooral als je die strategisch inzet, het meest krachtige middel is voor jou als professional in marketing en communicatie. Bovendien kun je nu heel aardig visualiseren!

Voor wie is de training bedoeld?

Dit is een training voor professionals in marketing en communicatie die hun creatieve vermogens verder willen ontwikkelen om ze strategisch in te zetten. Voor iedereen die op zoek is naar nieuwe, originele manieren om doelgroepen te koppelen aan bijzondere beloftes.

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem een laptop mee naar de training.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training voor zzp-ers nog steeds fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Deze training is onderdeel van de leergang Schrijven compleet.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Incompany training Visualiseren, concept & copywriting

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

8,6

8 reviews

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen
Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leergang: Schrijven compleet

  • Visualiseren, concept & copywriting
  • Creatief schrijven
  • Begrijpelijk schrijven op taalniveau B1 

De trainer

Dolf Weverink
Meer over Dolf Weverink

Dolf Weverink is schrijftrainer, tekstschrijver en uitgever. In zijn trainingen en workshops stimuleert hij deelnemers om teksten te schrijven ‘die er zin in hebben’ en om ‘te laten zien wat je belooft of vertelt’. Levendige en dialogische teksten die de lezer helpen en belonen. Geschreven met vakkennis, creativiteit en liefde voor een goede tekst.  

Geert Gratama
Meer over Geert Gratama

Geert Gratama studeerde in 1981 af aan de Rietveldacademie. Daarna hield hij zich met (bijna) alle vormen van visuele communicatie bezig als illustrator en ontwerper. Tekenen is volgens hem geen artistieke prestatie maar een effectief communicatiemiddel. We kunnen het allemaal, ook al zijn er mensen die anders beweren. Hij laat mensen graag zien hoe ze […]
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×