1
2
3
4
5
6
7
8
9
1

Verleidend schrijven: Toegepaste Lezerspsychologie

Pas de laatste inzichten in de lezerspsychologie toe. In deze verhelderende training leer je van trainer Freerk Teunissen hoe het lezersbrein werkt en hoe je lezers kunt verleiden, boeien en binden.

Beschrijving

Training Verleidend schrijven: Toegepaste Lezerspsychologie

Met taal kun je lezers overtuigen, boeien en verleiden. Daartoe zet je – bewust en onbewust – technieken in. Welke technieken benut je? Hoe boei en bind je lezers? En weet je die technieken ook te identificeren en toe te lichten als een collega of opdrachtgever ernaar vraagt?

Neem iets eenvoudigs als het schrijversadvies ‘show don’t tell’. Lezers waarderen teksten die ‘show’ zijn meer. Maar, hoe komt dat eigenlijk? En, ken je de uitzonderingen?

Freerk Teunissen leert je in deze training aantrekkelijk schrijven en de lezer te verleiden mee te gaan in je betoog, advies, verhaal of uitleg.

Wat je kunt na de training

  • De meest recente wetenschappelijke inzichten uit de psycholinguïstiek gebruiken.
  • Benoemen hoe de lezer leest (de werking van het lezersbrein).
  • Creatieve technieken als associatief schrijven toepassen.
  • Bewuster technieken inzetten waarmee je lezers boeit en bindt.

Wat je van de training Verleidend schrijven: Toegepaste Lezerspsychologie kunt verwachten

De training begint bij de lezer. Hoe werkt het lezersbrein? De trainer staat stil bij het etiketteringsmechaniek en de effecten daarvan. Je leert hoe framing werkt en hoe zenderoordelen worden gedecodeerd. Daarna krijg je een aantal excellente voorbeelden van teksten die volgens de nieuwste inzichten zijn aangepast. Welke technieken trekken lezers een tekst in (en wat zijn de showstoppers)?

Je gaat zelf aan de slag met het optimaliseren van je eigen tekst. Daarbij gebruik je creatieve technieken als de associatieve vraagcluster om tot een beter begrijpelijke tekst te komen.

Ook is er aandacht voor het gedachtengoed van de 7 principes van Cialdini, Ap Dijksterhuis, George Lakoff en Leon Festinger en wat daar de betekenis van is. Ten slotte leer je welke overeenkomsten er zijn tussen een game ontwerpen en een tekst schrijven (en waarom gamedevelopers en schrijvers – bewust of onbewust – de tekortkomingen van het menselijk brein benutten).

Voor wie is de training bedoeld?

Schrijvers, tekstschrijvers, marketeers, communicatieprofessionals en contentmanagers die hun kennis over het menselijk brein, over lezerspsychologie en over taal willen verbeteren en die boeiender en effectiever willen schrijven.

Voordelig leren bij De Redactie

Schrijf je je in voor meerdere trainingen, dan leer je nog voordeliger! Wanneer je je aanmeldt voor twee trainingen, of je schrijft je tegelijk in met een vriend of collega, dan ontvang je 5% korting op het totaalbedrag. Schrijf je jezelf of anderen in voor drie of meer trainingen dan levert dat in totaal 8% voordeel op. De korting wordt automatisch toegepast in het winkelmandje op het moment dat je meer trainingen toevoegt. Zo stel je voordelig je eigen leertraject samen.

Extra voordeel voor ZZP-ers

Ben je zelfstandige? Dan krijg je bij De Redactie extra voordeel! ZZP-ers krijgen altijd 5% extra korting op ons hele trainingsaanbod met reductiecode ZZPDEREDACTIE.

Wat je vooraf moet weten

  • Het is handig voor deze training om een laptop mee te nemen.
  • Wij geloven in de kracht van kleine groepen: er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Incompany training Verleidend schrijven: Toegepaste Lezerspsychologie

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

Ellen Verpoorten
Webredacteur - Atria
8,0

--

Joeri Donsu
Redacteur brieven UHT - Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen
9,0

Fijne en leerzame dag gehad

Anneke Bisschop
redacteur - NS
9,0

Ik vond het een zeer interessante training. Al had ik op basis van de titel een iets andere verwachting. Het gaat meer over beïnvloeden en overtuigen dan over verleiden.

8,1

23 reviews

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De trainer

Trainer Freerk Teunissen.

Freerk Teunissen
Meer over Freerk Teunissen

Freerk Teunissen (1970) is een ervaren schrijftrainer. Hij schrijft en schreef o.a. voor high-brow kranten als NRC Handelsblad en tijdschriften als Theater & Educatie. Zijn motto: mensen leren meer, als je hun kwaliteiten aanboort.

Download (gratis) whitepaper over Verleidend schrijven

Is er een alternatief voor de standaard conversiegerichte tekst die vaak juist afkeer opwekt? Trainer Freerk Teunissen verkent met jou de mogelijkheden tijdens de training Verleidend schrijven: toegepaste lezerspsychologie. In zijn whitepaper licht hij vast een tipje van de sluier op.

Dit is een download met tips over het organiseren van een incompany training.

We maken je er op attent dat de door jouw verstrekte persoonsgegevens zoals naam en e-mailadres worden opgenomen in ons gegevensbestand. Voor meer informatie verwijzen we je naar ons Privacybeleid.

 

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×