Echte, betekenisvolle participatie. Dat is het doel van burgerparticipatie en een antwoord op de vraag hoe je mensen betrekt bij de start van nieuwe plannen of projecten. Klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Tijdens de training Factor P: Burgerparticipatie leert…
Collega’s Laura, Petri en Astrid van de NVZ volgden de training Online Eindredactie Drie collega’s, ieder een andere functie, dezelfde training. Laura van Paesschen, Petri Benschop en Astrid Standhardt werken bij de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) en volgden…
Bij de aanpak van de kinderopvangtoeslag is in het verleden veel niet goed gegaan. De Belastingdienst/Toeslagen heeft daarbij de gevolgen voor en de impact op de betrokken ouders uit het oog verloren. In 2020 is de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT)…
Podcasts zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden. Ze worden steeds meer gezien als een mooie manier om verhalen te vertellen, ook over jouw organisatie of over voor jouw organisatie belangrijke thema’s. Een interview met podcastmaker Andy Clark: ‘een goede…
Het lijkt werkelijkheid te worden: content maken met behulp van Artificial Intelligence (AI). Niet meer zelf schrijven, maar computers het werk laten doen. Ik las over de tool Anyword en wat je ermee kan. Hoe goed kan dat zijn? Ik…
Stel: je hebt Communicatie gestudeerd en gaat aan de slag met een junior functie. Heb je alle kennis uit je studie dan al op zak of is er nog veel te leren? Mahnaz Sarikhani volgde de training Online Contentstrategie en…
Natuurlijk ben jij een creatief wonderkind, anders las je deze blog niet. Maar iedereen heeft weleens een off day. Fantasievol als je bent, wil je natuurlijk wel je collega’s en doelgroep overstelpen met creativiteit en originele ideeën. Welke valkuilen moet…
 BlogInterviews
Onze professionals vertellen waarvoor zij gekozen hebben en waarom Je hebt zin in iets nieuws. In afwisselende opdrachten op verschillende plekken. Tijd voor verandering, voor leren, voor groeien. Maar hoe pak je dat aan? Om te beginnen heb je al…
In het communicatievak besteed je veel tijd aan vergaderen en aan brainstormen. Toch lukt het niet altijd om dat ene originele en creatieve idee te verzinnen. ‘Gooi het dan eens over een heel andere boeg’, zegt communicatie-expert en schrijver van…