u bent hier: Home > Nieuws (Page 2)

Nieuws

Sommige socialemediaprofessionals beschouwen het plaatjesplatform Pinterest als iets van vroeger. Niets is minder waar! Het aantal gebruikers in Nederland blijft stijgen. Begin 2019 waren het er 3,5 miljoen. Ben je een onderneming met visueel aantrekkelijke producten, dan kan Pinterest helpen om bezoekers naar je website en webwinkel te trekken.   Op borden kun je pins […]

lees meer over Pinterest als geheim wapen

Facebookpagina’s krijgen het steeds moeilijker. Dat komt eigenlijk door de schandalen rondom datalekken en nepnieuws die Facebook de afgelopen tijd in opspraak hebben gebracht. In reactie hierop laat Facebook steeds meer content van je vrienden zien. Dat gaat ten koste van content van pagina’s. Wat moet je nu doen als beheerder van een pagina? Je […]

lees meer over Meer impact op Facebook? Denk vierkant!

Toegankelijk_schrijven_48

Jargon, ambtelijke taal en juridische afkortingen: vaktermen sluipen er snel in tijdens het schrijven. Maak jij je er ook weleens schuldig aan? Zonde! Zeker online telt elke seconde om de lezer te overtuigen. Trainer Eugène van Haaren geeft je alvast 5 praktische tips voor het schrijven van een toegankelijke en effectieve tekst! Op 13 november […]

lees meer over 5 tips voor een toegankelijke tekst

Marjolijn Poulssen is een gedreven communicatieprofessional en creatieve contentproducer. Onder de naam MonkiWorks neemt ze het liefst stevige communicatieklussen aan. Ze houdt van slimme oplossingen en van content met inhoud; strategisch goed doordacht, passend bij de waarden van de organisatie en vertaald naar een voor iedereen begrijpelijk en aantrekkelijk verhaal. [De Redactie] bemiddelde Marjolijn Poulssen […]

lees meer over Marjolijn Poulssen neemt het liefst stevige communicatieklussen aan

Icoon van Twitter

Twitter is het enige socialmediaplatform waar je zelf kunt bepalen wat je ziet. Facebook, Instagram en LinkedIn laten dat niet toe. Op deze platforms zijn commerciële algoritmen de baas. Die algoritmen maken uit wat je ziet, nepnieuws of niet. Dat maakt het heel lastig om specifieke onderwerpen, bijvoorbeeld de klimaatdiscussie, te volgen. Op Twitter kan […]

lees meer over Haal meer uit Twitter met lijsten

Hoe maak je een video die jouw doel bereikt? Videotrainer Pelpina Trip weet hoe. Ze ontdekte tijdens haar werk als presentatrice en producer dat er 5 stappen nodig zijn om een succesvolle video te creëren. Bekijk je liever de video (3,5 minuut)? Scroll dan verder naar beneden.   Stap 1: Het begint met een goed […]

lees meer over Stappenplan: zo maak je een succesvolle video

Sinds een jaar of wat kun je video’s uploaden naar LinkedIn zelf. LinkedIn vindt dat fijner dan links naar YouTube. Kijkers blijven immers op hun platform. Het algoritme trekt vloggen op LinkedIn dan ook een beetje voor, waardoor je extra veel kijkers krijgt. Je zou daarom denken dat zakelijke vlogs op LinkedIn inmiddels wel een […]

lees meer over Tip van de socialmedia-expert: Ga zakelijk vloggen op LinkedIn

Je online teksten creatiever maken, dat is wat je in de training Creatief online schrijven leert. Je gaat gekke, maar nuttige schrijfoefeningen doen en leert creatiever omgaan met Google (SEO). Nieuwe inspiratie opdoen dus! Trainers Merel Roze (online expert) en Cathelijn Schilder (expert creatief schrijven) hebben alvast 5 tips voor je:   1. Googel andersom […]

lees meer over 5 tips over creatief schrijven: Experimenteer eens met stijl!

De komende weken geeft socialmedia-expert en trainer Paulus Veltman elke week een socialmediatip. Deze week bespreekt hij Instagram stories. Wil je meer mensen bereiken en meer interactie op Instagram? Gebruik dan Stories. Deze Verhalen, zoals ze in het Nederlands heten, zijn verticaal en beeldvullend. Ze verdwijnen na 24 uur weer van je profiel. Vaak zijn […]

lees meer over Socialmediatip: Bereik meer mensen met Instagram stories

Tien! De afgelopen vijf jaar sloot Petra van Bohemen bij tien trainingen aan van [De Redactie]. De laatste op onze kosten omdat we blij zijn met zo’n trouwe klant. ‘Trainingen volgen stilt mijn honger naar nieuwe dingen ontdekken, beter worden en mijzelf uitdagen’, legt Petra uit als we haar onze vragen voorleggen. Waarom volgt ze […]

lees meer over Petra van Bohemen volgde in 5 jaar tijd 10 trainingen bij [De Redactie]