1

Schrijven voor een chatbot

To bot or not to bot?

Dat is niet meer een vraag, maar een zekerheid. Is het soms nog pionieren? Ja. Is het perfect? Nog niet. Is het een hype of ‘here to stay’? Het laatste.

Beschrijving

Heb je je wel eens afgevraagd hoe jouw organisatie klinkt als voice assistant? Wat voor stemgeluid? Wat doe je met het logo? Is het verstandig als een klant wel of niet weet of deze met een bot praat?

Hoe zet je voice assistants en chatbots in je contentstrategie van jouw organisatie in? Want het zijn niet alleen middelen van je Customer Care-afdeling. Het gaat veel verder dan dat. Hoe begin je überhaupt?

Schrijven voor chatbots en voice assistants vergt andere expertise dan ‘alleen’ copywriting.. Het is spreektaal versus schrijftaal. Geen staccato antwoorden oplepelen, maar een gesprek aangaan. Met bijpassende intonaties, pauzes, accententen en – bij meertalige bots- aan cultuurverschillen.

Context, psychologie, kennis van technologie, design en flows zijn van invloed voor het ontwerp van een goede bot.

Wat je van de incompany training Schrijven voor een chatbot kunt verwachten

Een incompany training is altijd maatwerk. Tijdens de intake bepalen we samen de juiste invulling van het programma. Wat je bijvoorbeeld kunt verwachten:

Tijdens de training worden jij en je collega’s meegenomen in de technische, psychologische en praktische aspecten van het schrijven voor voice assistants en chatbots. De praktische uitleg en tips zorgen ervoor dat jullie de volgende dag direct met voice assistants en chatbots voor jouw organisatie aan de slag kunnen.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die voice assistants en/of chatbots wil toepassen in de eigen organisatie.

Wat je vooraf moet weten

Een incompany training is maatwerk: waar en wanneer jij het wilt. Je stelt samen met onze trainingsadviseur een training samen die een ervaren professional geeft bij jou op kantoor, online of op een locatie naar keuze.

  • Om de kwaliteit van de training te waarborgen adviseren we een maximum van 10 deelnemende collega’s. Bij grotere aantallen kan het voor de leeropbrengst verstandig te zijn om de groep te splitsen in twee trainingen.
  • Het is handig om een laptop beschikbaar te hebben tijdens de training.
  • Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

 

  • In overleg
  • Elke gewenste locatie óf online
  • Afhankelijk van de leerdoelen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Privacybeleid*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×