u bent hier: Home > Nieuws

Nieuws

23 juli 2018

We ondersteunen klanten steeds vaker via online kanalen als Twitter, Facebook en WhatsApp. In Nederland noemen we dat meestal ‘webcare’. Nog niet zo heel lang geleden was webcare vooral iets voor grote bedrijven als NS en KLM, maar die tijd is voorbij. Veel organisaties in de publieke sector zijn inmiddels aangehaakt, net als lokale ondernemers […]

lees meer over 5 tips voor webcare

Jonathan Mol

Jonathan Mol is 24 jaar en woont in Varese, Italië. Hij is werkzaam als ‘International Project Manager’ bij een Italiaans softwarebedrijf; ‘Boss srl’. Wij interviewden dit communicatietalent over zijn drijfveren en zijn uitdagingen. Hoe kom je als Hollands communicatietalent terecht bij een Italiaans bedrijf?  Na mijn opleiding communicatie ben ik met een studiegenoot naar Italië […]

lees meer over Communicatietalent Jonathan Mol doet het liefst elke dag iets nieuws

Klarinda de Rijke

Klarinda de Rijke is 25 jaar en woont in Wekerom. Sinds maart 2018 is ze gedetacheerd bij de Patiëntenfederatie. Een toenmalige collega kwam in een nieuwsbrief van [De Redactie] de vacature bij de Patiëntenfederatie tegen. Ze stuurde hem naar mij toe met ‘dit is echt iets voor jou!’ Ik besloot te solliciteren omdat dit exact was wat […]

lees meer over Klarinda de Rijke als een vis in het water in maatschappelijk werkveld

omgevingsdienst IJmond

Omgevingsdienst IJmond voert diverse milieutaken taken uit voor zeventien gemeenten en de Provincie Noord-Holland. Denk hierbij aan thema’s als energie, duurzaamheid, luchtkwaliteit, kwaliteit van de bodem, geluid, veiligheid en flora & fauna. Bovenal verlenen zij vergunningen en zien ze er bij bedrijven op toe dat zij voldoen aan actuele wet- en regelgeving op het gebied van […]

lees meer over Omgevingsdienst IJmond kiest voor [De Redactie]

framing

Jolijn Mes is als taalstrateeg bij Taalstrategie gespecialiseerd in framing en overtuigen met taal. Voor [De Redactie] geeft ze op de workshop Beïnvloeden met taal. ‘Op een vlotte manier introduceer ik de deelnemers aan de workshop introduceren in de wereld van framing. Aan de hand van veel voorbeelden zal ik laten zien hoe zo’n frame […]

lees meer over Word wegwijs in de wereld van framing

C-DAY18 Logeion Communicatieman en Talent

Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is op C-DAY18 van Logeion verkozen tot Communicatieman van 2018. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog ‘De Hippe Vegetariër’ en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Wij interviewden beiden over hun overwinning: Hoe heb je deze dag beleefd? Rudolph: Ik heb de […]

lees meer over Rudolph en Isabel winnen communicatieprijs 2018

C-DAY18 Logeion Communicatieman en Talent

Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. ‘Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen’, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog ‘De Hippe […]

lees meer over Rudolph Strickwold en Isabel Boerdam vallen in de prijzen op C-DAY

Augusta Noya

Augusta Noya is hoofd Marketing en Communicatie bij het Spaarne Gasthuis. Zij is samen met Rudolph Strickwold en Frank Tebbe finalist van de Verkiezing Communicatieman/vrouw 2018. Waarom ben juist jij een van de drie genomineerden denk je? Ik denk dat dit vooral komt doordat wij vernieuwend bezig zijn. Als ziekenhuis en als afdeling Marketing en Communicatie. Wij […]

lees meer over Communicatie met de patiënt maakt het verschil voor Augusta Noya

content met impact

Je hebt al een tijd ervaring met contentstrategie en al een aantal goede cases neergezet, maar vindt dat de content meer kan bijdragen aan het merk. Of je bent een journalist die het gevoel heeft dat er meer te halen viel uit dat ene goede verhaal. De Summerschool Van bereik naar impact is een uitgelezen […]

lees meer over 4 tips voor verhalen met impact

Frank Tebbe

De jury van Logeion heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Frank Tebbe, hoofd Communicatie […]

lees meer over Frank Tebbe genomineerd voor Communicatieman van 2018