u bent hier: Home > Nieuws

Nieuws

Franska Stuy was vanaf 1999 tot 2015 hoofdredacteur van het tijdschrift Libelle. In 2009 ontving ze de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar en in 2011 de Mercur d’Or, een oeuvreprijs voor haar werk voor Libelle. Op 31 oktober 2016 startte ze haar eigen online magazine. Omdat ze wilde maken wat zij leuk vindt, en niet alleen brengen wat de abonnees vragen. Hoe gaat het nu met Franska? […]

lees meer over Franska Stuy de Ganzenveer

Corine van impelen

Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden.  Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Voorafgaand aan het CommunicatieCongres op 14 november a.s. interviewen wij deze vernieuwers. Deze keer is dat Corine van Impelen, hoofd Communicatie bij Naturalis. Met haar team […]

lees meer over Corine van Impelen meester in storytelling

Wim Oppelaar

In de rubriek Bemiddeld wordt een kandidaat van [De Redactie] geïnterviewd over zijn/haar bemiddeling bij een van onze opdrachtgevers. Dit kan gaan om (tijdelijke) versterking van een redactie of communicatieafdeling, een freelance klus, of om productie en coördinatie van content. Wim Oppelaar werd voor een aantal opdrachten bemiddeld. Wat is je achtergrond, wat voor opleidingsniveau […]

lees meer over Wim Oppelaar is goed in ingewikkelde opdrachten

emoji

Emoji! Je krijgt als organisatie die op social media actief is gegarandeerd te maken met deze razendsnel groeiende ‘taal’. En dat is een goede ontwikkeling. Want Emoji (Japans for pictogram) zijn een snelle manier om naar een woord te verwijzen en een emotie over te brengen. En daar draait het om, op social media, om […]

lees meer over Wat te doen met emoji? 

Dennis Agusi

Vooroplopers, pioniers, uitvinders: ze zijn er wel degelijk in het communicatievak. Mensen die experimenten aandurven, die nieuwe wegen inslaan, gebaande paden vermijden.  Ze communiceren anders omdat het kan en gebruiken nieuwe technieken. Voorafgaand aan het CommunicatieCongres op 14 november a.s. interviewen wij deze vernieuwers. Deze keer is dat Dennis Agusi, director Communication Channels bij Philips. Agusi kan als […]

lees meer over Dennis Agusi past technische skills toe in communicatie

apostolisch genootschap

In september 2017 heeft [De Redactie] een tweedaagse incompanytraining Online schrijven verzorgd bij het Apostolisch Genootschap. Het team, onder leiding van Viola Lindenboom, hoofd marketing en communicatie, was na afloop zeer tevreden over zowel de inhoud van de training, als de docent Merel Roze. Het Apostolisch Genootschap biedt ontmoetingsplaatsen voor mensen die bewust met zingeving bezig willen […]

lees meer over Het Apostolisch Genootschap wilde online leren schrijven

Een interessant, spannend interview is vaak de verdienste van een interviewer in topvorm. Een goed interviewer kijkt, luistert, vangt signalen op en haakt in op nieuwe informatie. Neem jij voor je werk regelmatig interviews af, maar sta je onvoldoende stil bij je interviewvaardigheden? Wij hebben 5 interviewtips voor je: 1. Stel zoveel mogelijk open vragen. […]

lees meer over Word een interviewer in topvorm met deze 5 tips

Bram Segijn

Communicatie anno nu vraagt om een 360 graden blik. Welke rol pak jij in een wereld waarin communicatie van iedereen lijkt te zijn en veranderingen elkaar in rap tempo op volgen? Een uitdaging die vraagt om wendbaarheid, snelheid, lerend vermogen en een verruiming van ons werkgebied. Tijdens het CommunicatieCongres op 14 november hoor je verhalen van diverse […]

lees meer over Bram Segijn gebruikt humor en reflectie om teams te versterken

social media compleet

Op 5 november start de succesvolle en allesomvattende training Social media compleet. Van docent Paulus Veltman krijg je alvast 5 tips om slim en doeltreffend met social media om te gaan: Zet mensen centraal Social media zijn geen doel op zichzelf. Ze zijn een middel waarmee je een gesprek kunt aangaan met mensen die voor jouw […]

lees meer over Social media, 5 tips om er doeltreffend mee om te gaan

Stephan van Ummelen

Communicatie anno nu vraagt om een 360 graden blik. Welke rol pak jij in een wereld waarin communicatie van iedereen lijkt te zijn en veranderingen elkaar in rap tempo op volgen? Een uitdaging die vraagt om wendbaarheid, snelheid, lerend vermogen en een verruiming van ons werkgebied. Tijdens het CommunicatieCongres op 14 november hoor je verhalen […]

lees meer over Stephan Ummelen pionier in zijn vakgebied