Van socialmediabijbel tot roman: 9 leestips voor de vakantie

Leestijd: 3 minuten
Boekenplank met boeken van onze trainers

Heb je al een paar favoriete boeken klaarliggen voor de vakantie? Of ben je nog op zoek naar inspiratie? Dan hebben we een paar goede leestips voor je! In het boek van Richard den Haring lees je bijvoorbeeld hoe je praktisch en professioneel een podcast start. Ontdek 500+ strategieën, cases en tips over social media van Elja Daae of droom weg in een roman van creatief-schrijven-trainers Cathelijn Schilder en Merel Roze.

1. Super social | Elja Daae

Je klanten zijn de hele dag online, waar blijf jij? Met dit boek bouw je onweerstaanbare sociale media waarmee je mensen echt bij je onderneming betrekt. Super social verandert de manier waarop je sociale media gebruikt. Niet als iets leuks voor erbij, maar als de basis van je communicatiestrategie. Maak van je onderneming het kloppende hart van een community waar iedereen deel van uitmaakt. Lees meer > Super social is ook verkrijgbaar als luisterboek.

2. Videomarketing in 60 minuten | Pelpina Trip

Video is een ontzettend effectief medium voor bedrijven en professionals. Mensen houden nu eenmaal meer van visuele beelden dan van tekst. Pelpina Trip legt uit hoe je ervoor zorgt dat de juiste mensen jouw video’s zien, door middel van de juiste productie, strategie, marketing en seo. Lees meer > Bij De Redactie geeft Pelpina de training Zakelijk filmen met je smartphone waar je meer leert over het produceren en monteren van een video.

3. Eerst een huis | Cathelijn Schilder

Marijn zoekt een huis, want een goed huis lost alles op. Het liefst een huis met granieten aanrechtblad en hoog plafond. Maar in elk geval een plek waar ze zich thuis voelt. Ze ontmoet een eigenaardige makelaar, loopt rondjes door de stad met bejaarden en kraakt een etage met uitzicht op de tuin van een oude liefde. Ondertussen stijgt de zeespiegel. Eerst een huis is een geestige en laconiek geschreven roman over het zoeken naar houvast in een wereld die langzaam uiteenvalt. Lees meer >

4. Het wat en hoe van contentstrategie | John Verhoeven

Een goede contentstrategie verrijkt en versterkt de relatie met de klant. John Verhoeven laat je in ‘Het wat en hoe van contentstrategie’ zien hoe je dat aanpakt. Hoe verbind je jouw producten met de oplossingen die de klant verlangt? Hoe zorg je voor samenhang, structuur en de juiste conversie? Hoe maak je een contentkalender waar je het hele jaar profijt van hebt? Lees meer >

 

5. De weekenden waren voor haar | Merel Roze

Na de dood van haar moeder wordt de achtjarige Maya Regter door haar vader ieder weekend naar een gezin op een afgelegen boerderij gebracht. Daar woont de één jaar oudere Frederieke, met wie Maya de weekenden spelend doorbrengt. Plotseling komt er aan deze bezoeken een einde. Bijna twintig jaar later staan de vrouwen voor het eerst weer oog in oog. Maya hoopt op een hernieuwde vriendschap, maar Frederieke blijkt woedend op haar. Lees verder >

6. Word meesterframer | Jolijn Mes

Heb je soms het gevoel dat je boodschap niet overkomt? Leer dan om je verhaal te framen. Door de juiste woorden te gebruiken, overtuig je iedereen, voordat ze het doorhebben. In iedereen schuilt een meesterframer: ook jij kunt leren hoe je taal zo slim kunt inzetten dat je iedereen om je heen kunt beïnvloeden. Dit praktische boek van Sarah Gagestein en Jolijn Mes helpt je stap voor stap om een behendige framer te worden. Lees meer >

7. De kleine podcasten voor dummies | Richard den Haring

Een podcast is goed in te zetten als creatief communicatie- of marketingmiddel. Het is
een ideaal medium om jouw verhaal te verspreiden of jouw dienstverlening
te promoten. Daarbij is het innovatief, on demand en laagdrempelig.
Redenen te over om zelf een podcast te starten. Hoe je dat praktisch en
professioneel aanpakt, lees je in De kleine Podcasten voor Dummies. Lees meer >

8. Spiritueel bungeejumpen | Eugène van Haaren

Als je zeker wist dat je veilig terecht zou komen, zou je dan springen? In dit boek duik ik 13 keer de diepte in, op zoek naar spiritualiteit. Spring je mee? Drie, twee, een … Eugène van Haaren schreef eerder boeken over hele andere onderwerpen, zoals pr en, jawel, zakelijk schrijven. Deze keer gaat hij op zoek naar … de zin van het leven. Samen met zijn helderziende vriend Maik Tselepis legt hij de puzzelstukken van zijn bijzondere ervaringen aan elkaar. Lees meer >

9. Het nieuwe schrijven | Dolf Weverink

Heb je ook schoon genoeg van saaie, grijze teksten? Wil je handvatten en inspiratie om teksten te schrijven die aantrekkelijk, overtuigend, duidelijk en correct zijn? Dit boek helpt je om teksten te maken die aankomen en opvallen, voor print en voor online. Boordevol tips, voorbeelden en inspiratie om direct toe te passen in je eigen werk. Het resultaat: je hebt meer plezier in schrijven, je zelfvertrouwen groeit en je teksten zijn energieker, beeldender en effectiever. Lees meer >

Volg ook een training bij De Redactie

 

Ontdek de kracht van audio! In deze praktische en interactieve training leer je van Andy Clark een podcast opnemen, monteren, publiceren en verspreiden.
 

Begrijpelijke, taakgerichte teksten schrijven met een heldere boodschap: dat leer je in deze training. Trainer Eugène van Haaren legt uit waarom schrijven op B1-niveau belangrijk is, welke 'taak' de lezer heeft en meer.
 

Word in no time super in het schrijven voor social! In deze praktische training krijg je van Paulus Veltman alle tips en tools in handen om beter te schrijven voor Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×