Misschien heb je de melding bovenaan je account al gespot of een cursus voorbij zien komen: Google Analytics ontwikkelt een nieuwe tool genaamd GA4. Waarom het slim is nu al over te stappen, dat lees je hier. Tip | Op…
Kraak je je hersens over een pakkende introtekst maar kom je niet op de juiste woorden? Online heb je slechts een paar seconden om de aandacht van de lezer te grijpen en een goede indruk te maken. Maar hoe? Geen zorgen,…
Keihard zijn ze, die websitebezoekers. In een paar seconden beoordelen ze of je tekst interessant genoeg is om verder te lezen. Is je verhaal niet meteen boeiend, dan is het einde verhaal. De inleiding vormt – samen met de titel – het…
Onlangs publiceerde Google ‘Year in Search‘. Dit is een overzicht waarin je kunt zien welke onderwerpen, vragen en zoekacties het meest populair waren in 2020. Benieuwd welke zoekopdrachten trending waren in Nederland? We zetten ze voor je op een rij.…
Je hebt veel tijd gestoken in zoekmachine geoptimaliseerde teksten en je bent tevreden over de traffic naar je website. Maar je wilt ook dat je bezoekers iets gaan doen; een bestelling plaatsen, whitepaper downloaden, contact opnemen of misschien abonneren op…
Verkoop je een oude auto of een klassieker? Heb je fouten gemaakt of lessen geleerd? Framing is een krachtig middel om met woordgebruik jouw doel te bereiken. Je stuurt het denken van de ander en plaatst informatie in een bepaald…
Robert Cialdini, hoogleraar en onderzoeker, wordt gezien als dé expert op het gebied van overtuigen. Hij schrijft boeken en reist de hele wereld rond om lezingen te geven over beïnvloedingsprincipes. Tijdens de training Verleidend schrijven: toegepaste lezerspsychologie leer je de…
Wil je beter leren begrijpen hoe Google werkt en welke rol relevantie speelt? Dan is de training SEO teksten schrijven van Etienne Donicie een absolute aanrader. Na de training weet hoe je een keyword-analyse maakt en hoe je deze keywords vervolgens…
Om echt overtuigend te communiceren is stilstaan bij slimme framing essentieel. Tijdens de training Framing: beïnvloeden met taal leer je met een andere blik naar taal kijken en laat je je niet meer zo snel ‘framen’ door een ander. In…
Iedereen wil relevante content produceren voor zijn doelgroep. Waardevolle content die ertoe doet en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante…
’17 feiten waarvan je niet gelooft dat ze waar zijn’ ‘Dit is de reden waarom een stewardess baalt als jij in het vliegtuig een colalight bestelt’ ‘Politie ziet tienerjongen langs de weg hurken – ze beseffen meteen dat er iets…
In zoekmachines zoals Google heb je maar een paar tekstregels om zoekers te overtuigen van jouw geweldige websitepagina. Dat kleine stukje informatie noemen we een snippet. Met een rich snippet heb je meer mogelijkheden om de zoekende gebruiker naar jouw…
Trainer Jolijn Mes geeft de training Framing: beïnvloeden met taal. Om echt overtuigend te communiceren is stilstaan bij slimme framing (denkraam) essentieel. Het gaat namelijk niet om wat je zegt, het gaat om wat je toehoorders horen. Hoe maak je een…
Met bijna 20 jaar ervaring als trainer, adviseur en interim contentmanager heeft Etienne Donicie bij tientallen organisaties in de keuken kunnen kijken. Die ervaring brengt hij over in zijn trainingen. In deze video vertelt hij meer over het 7-stappenplan wat…
Ben je webredacteur, of verantwoordelijk voor de online communicatie binnen je bedrijf? Wil je graag op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? In dit artikel deelt trainer Geert Poort 5 belangrijke tips die je als webredacteur direct kunt toepassen.…
Tijdens de training SEO teksten schrijven krijg je een kijkje in de keuken van Google, waarbij relevantie de rode draad vormt. Je leert hoe je een keyword-analyse maakt en hoe die keywords vervolgens op de juiste plek worden verwerkt in de website.…
Je kunt ze volgen, nagaan hoe oud ze zijn, checken waar ze wonen en zelfs hun interesses analyseren. Als je de tool Google Analytics goed beheerst, dan zijn je websitebezoekers niet langer meer een vaag begrip. Gebruik je deze informatie…
Je haalt wel bezoek naar je website, maar doen ze ook wat jij wilt? Je schrijft goede content voor je website en digitale nieuwsbrief, maar haal je ook conversies uit die content? In de Conversiegericht schrijven leer je van docent…
Lars Maat geeft de training Google Analytics. In deze training leer je alle ins en outs van Google Analytics: wat is het en wat kan je er mee. Aan het eind van de dag weet je niet alleen wat Google Analytics…