Creatieve koppen voor techneuten, Ellen Blok leert hoe tijdens Summerschool

Leestijd: 1 minuut
Cursist Ellen Blok over Creatief schrijven.

Ellen Blok werkt als communicatieadviseur voor KWA Bedrijfsadviseurs. Een technisch adviesbureau dat voor de industrie in Nederland werkt, vooral op het gebied van wet- en regelgeving. Ze beheert onder andere de website die vol staat met technische artikelen.

Naar eigen zeggen kon ze wel een training Creatief online schrijven gebruiken om even los te komen van de techniek en (SEO-proof) creatief aan de slag. Merel Roze en Cathelijn Schilder gaven de cursus op onze Summerschool-locatie Het Broeker Huis.

Wat heb je geleerd tijdens de training Creatief online schrijven?

‘Ik heb geleerd om op 30 manieren een andere kop te verzinnen. Echt leuk om te doen, gewoon gekke dingen verzinnen die eigenlijk nergens op slaan, maar waardoor je op ideeën komt voor wel bruikbare koppen. Ik heb het meteen ingezet voor onze website.’

Wat vond je met name interessant?

‘Wat ik leerzaam vond, was de manier waarop je een verhaal vertelt met verschillende invalshoeken. Verschillende kleuren als het ware: oranje staat voor actie en blauw voor info in je verhaal. Dat pas ik nu ook toe.’

‘Wat me vooral bijblijft: ik wil al die ongeschreven regeltjes in mijn hoofd loslaten (geen woorden tussen haakjes en vooral niet in de kop), langere koppen maken, spetterende intro’s schrijven, en verhalen vertellen die mensen willen lezen. Een aanrader dus, deze training.’

Wat vond je van de trainers Merel Roze en Cathelijn Schilder?

‘Ik vond de wisselwerking tussen Merel en Cathelijn heel fijn. Ze waren goed op elkaar ingespeeld en namen de presentatie vlotjes van elkaar over. Merel ging meer over schrijven voor Google en online en Cathelijn meer over het creatieve proces.’

Ook interessant

 

Steengoede webteksten.  In deze verfrissende training leer je van Merel Roze en Cathelijn Schilder originele en overtuigende online teksten schrijven.  
 

In deze bezielende training leer je van Cathelijn Schilder hoe je de aandacht van de lezer vastgrijpt en hoe je de doelgroep meer betrekt bij wat je wilt vertellen.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×