u bent hier: Home > Professional > Dolf Weverink

Dolf Weverink

Dolf Weverink is schrijftrainer, tekstschrijver en uitgever. In zijn trainingen en workshops stimuleert hij deelnemers om teksten te schrijven ‘die er zin in hebben’ en om ‘te laten zien wat je belooft of vertelt’. Levendige en dialogische teksten die de lezer helpen en belonen. Geschreven met vakkennis, creativiteit en liefde voor een goede tekst.
Dolf is betrokken bij copy- en contentprojecten van IIR, KPN, gemeente Utrecht, VvAA, Center Parcs en auteur van Het nieuwe schrijven.

Boeken van Dolf Weverink


Het nieuwe schrijven

Dolf Weverink - Het nieuwe schrijven

Het nieuwe schrijven zet beide hersenhelften aan het werk, zowel bij de ontvanger als bij de schrijver. Dit boek helpt u teksten te schrijven die aantrekkelijk en overtuigend, duidelijk en correct zijn. Dat begint met een heldere kernboodschap of belofte. Vervolgens beantwoordt u de vraag: hoe laat ik zien wat ik wil vertellen of wat ik beloof?

De plattegrond van een goede tekst is de mindmap van het nieuwe schrijven. Een manier van werken die u stimuleert om uw analytische en uw creatieve vermogens te gebruiken en te ontwikkelen. Met het nieuwe schrijven verbetert u ook uw schrijftechniek.

Dit boek geeft u tips om effectieve crossmediale teksten te schrijven: webteksten, teksten voor social media en teksten voor folders, persberichten en artikelen. Het crossmediale middelen- en mediaschema helpt u vervolgens om de meest geschikte mix te kiezen en de productie en publicatie ervan te regisseren.

Meer informatie en bestellen


Tips voor Tekstschrijvers

Dolf Weverink - Tips voor tekstschrijvers

Een praktisch boek voor iedereen die betere teksten wil. Een bron van inspiratie voor tekstschrijvers én opdrachtgevers. Vol concrete tips die ervoor zorgen dat teksten de lezer boeien en de opdrachtgever helpen zijn of haar doelstellingen te realiseren.

Daarom aandacht voor een goede briefing, het ontwikkelen van een concept en de vertaling ervan in offline en online uitingen: advertenties, folders, brochures, (e-)mailings, webcopy.
Verder komen aan de orde:
– tips voor een goed persbericht,
– het ontwikkelen van een bladformule en een auteursinstructie,
– eindredactie en het schrijven van artikelen.

De Groene en de Witte spelling passeren de revue, net als de grammatica die je nodig hebt voor een goede tekst. In het zakelijke hoofdstuk alles over tarieven, planning & begroting en het beoordelen van teksten. Een woordenlijst maakt deze handleiding compleet.

Meer informatie en bestellen

(foto: Paul Starink)