Wil je een tevreden klant? Zorg dan dat hij makkelijk contact met je op kan nemen. Chatten is daarvoor ideaal: laagdrempelig, snel en op maat. Maar het effect is meteen weer weg als je een onpersoonlijke, slordige en niet goed…
Quiz! Een e-mail die geschikt is voor lezers met taalniveau B1. Wat vraagt dat van je e-mail? O veelgebruikte woorden O korte zinnen O een lezersgerichte structuur Natuurlijk! Alle drie aangekruist Want schrijven voor lezers met taalniveau B1 is meer dan…
Barbara van Erp is journalist en blogger. Na een carrière bij de Volkskrant, Vrij Nederland en Libelle was het noodzaak om iets totaal anders te gaan doen. Samen met Femke Sterken richtte ze het online platform Me-to-We op, een online magazine…
 Contentmakers
In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Vorige keer was Marianne Nouwens aan de beurt, die werkzaam is bij Philips Benelux. Zij geeft het stokje door aan Vreneli Stadelmaier, loopbaancoach voor hoogopgeleide vrouwen en oprichter…
Schrijf je regelmatig teksten voor de diverse social media? Elk platform heeft zo zijn eigen regels en gebruiken, waardoor het soms lastig is te voorspellen wat wel en minder goed werkt. Elja Daae, social media expert en docent van [De Redactie] Trainingen,…
 BemiddeldInterviews
In de rubriek Bemiddeld wordt een kandidaat van De Redactie geïnterviewd over zijn/haar bemiddeling bij een van onze opdrachtgevers. Dit kan gaan om (tijdelijke) versterking van een redactie of communicatieafdeling, een freelance klus, of om productie en coördinatie van content.…
 Contentmakers
Wim van der Weegen werd op 1 juni Communicatieman van het Jaar 2017. Hij won de prestigieuze communicatieprijs vanwege zijn uitzonderlijke werk als hoofd Bestuurlijke Zaken, Advies en Communicatie van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. De Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het…
 Contentmakers
In de interviewreeks Communicatielijn leggen wij vragen voor aan een inspirerende communicatieprofessional. Deze keer aan Marianne Nouwens, Lead Interated Communications Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux. Zij leidt Philips’ reputatie en merkbeleving door communicatie, variërend van Corporate Communications, public…
De nieuwsbrief is en blijft populair. Bedrijven gebruiken ze om klanten te binden, om meer producten te verkopen of gewoon om te vertellen over leuke en belangrijke ontwikkelingen. Anders dan bijvoorbeeld sociale media, zijn nieuwsbrieven goed meetbaar. Je weet precies…