Lars Maat geeft de training Google Analytics. In deze training leer je alle ins en outs van Google Analytics: wat is het en wat kan je er mee. Aan het eind van de dag weet je niet alleen wat Google Analytics is, wat je er mee kunt en hoe het werkt. Maar ben je ook in staat om goede analyses te maken van je eigen website op basis van de cijfers in Analytics.
Lars Maat heeft alvast 5 valkuilen rondom Analytics voor je op een rij gezet:
1. Je meet je eigen verkeer mee
Medewerkers zitten ook op je bedrijfswebsite en die statistieken wil je niet meenemen in het totale plaatje. Het is tenslotte niet jouw doelgroep.
2. Je meet de succesfactoren niet
Wanneer is een bezoeker succesvol op je site? Bij een webshop is dat bijvoorbeeld als die iets heeft gekocht. Maar wellicht ook als die zich aanmeld voor een nieuwsbrief? Zorg dat de juiste doelen meet.
3. Weet wat je meest rendabele bron van verkeer is
Werk je al met UTM parameters bijvoorbeeld? Want als jij een leuke Facebook campagne opzet wil je wel in Analytics terug kunnen vinden of de campagne rendabel is toch?
4. Zorg dat je alle instelling goed hebt staan
Weet je 100% zeker dat je jouw Analytics account waterdicht hebt ingericht? Alleen met de juiste instellingen kun je de data als betrouwbaar bestempelen.
5. Ken de termen; weet je wat een bounce is?
En wat je van het bouncepercentage kunt zeggen? En zo zijn er nog meer termen in Analytics die je wellicht nog niet kent. Alleen als je de termen snapt, kun je de data ook interpreteren.
Meer leren? Schrijf je in voor de training Google Analytics!