Als hoofdredacteur, adjunct hoofdredacteur en inmiddels al jaren op freelance basis managing editor van verschillende bladen binnen verschillende uitgeverijen kan Esther Mutsaers alles vertellen over het fenomeen storytelling. Op 16 november geeft ze voor [De Redactie] de training Transmediale storytelling.
Wat is transmediale storytelling eigenlijk?
Transmediaal klinkt spannend, maar valt mee. Het is een sterke manier om je verhaal te vertellen. Je zet verschillende kanalen in die ieder hun eigen unieke deel van je content naar buiten brengen, en elkaar versterken. En dat alles voor een optimaal totaal verhaal.
Kun je alvast 3 tips geven?
1. Check ‘jouw unieke boodschap’ met regelmaat, met andere woorden: klopt je story nog?
2. Zet je kernwaarden op een Delfts blauwe tegel en acteer hier elke dag naar (en hang ze op iedere afdeling aan de muur).
3. Kansen grijpen? Dan is dagelijks out of de box denken een must.
4. Extra persoonlijk motto: probeer gewoon uit, missers maken moet.
Wat kun je mensen leren in slechts 1 dag?
Inzichten geven in het belang en de kracht van een steengoed verhaal. Mede kijkend naar je eigen merk: wat is je kern en wat je boodschap. Is je content sterk, zijn de juiste mensen op de hoogte en op welke kanalen kan je gaan floreren.
Op 16 november geeft Esther Mutsaers de training Transmediale storytelling. Schrijf je in en doe mee!