Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over onze diensten recruitment, contentcoördinatie en (incompany) trainingen. Word je vraag niet beantwoord? Neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder.
Ja, wij werken graag met freelancers. Dat doen we op basis van een ‘modelovereenkomst’. Je gewerkte uren factureer je wekelijks of maandelijks aan ons en wij zorgen voor de betaling. Bekijk alle vacatures en opdrachten.
Jazeker, dat kan. Dan bieden we je voor de duur van een detachering een tijdelijk contract aan. In deze setting zijn we dan je tijdelijke werkgever. Je ontvangt een marktconform salaris op basis van de feitelijk door jou gewerkte uren, 8% vakantiegeld en je hebt recht op vakantiedagen. Wij vergoeden je reiskosten met het openbaar vervoer voor 100% of je ontvangt € 0,19 per kilometer als je met de auto reist. Bekijk alle vacatures en opdrachten.
Dat kan! De Redactie bemiddelt regelmatig kandidaten naar vaste functies. Vaak start een dienstverband wel met een tijdelijke detachering. Bekijk alle vacatures.
Eerste stap: vul het inschrijfformulier in. In het inschrijfformulier vragen we je naast persoonlijke gegevens, beschikbaarheid en vaardigheden, ook om een recent cv. Je gegevens verwerken we vervolgens in onze database. Op basis van jouw kennis, ervaring en beschikbaarheid kunnen we je benaderen voor een functie. We vinden het prettig als je ons op de hoogte houdt van veranderingen in je cv of je wensen ten opzichte van werk. Inschrijving verplicht je tot niets en er zijn uiteraard geen kosten aan verbonden.
Nee. Wij spreken per opdracht samen een tarief of salaris af en een uurtarief met de opdrachtgever.
Ja hoor, dat kan. Voor een oriënterend gesprek kun je terecht bij onze intakeredacteur. Tijdens dit intakegesprek brengen wij in kaart wat jij kunt en wilt.
Zodra je ingeschreven bent bij De Redactie kun je reageren op de functies en opdrachten die wij aanbieden. De meeste vacatures plaatsen we op onze site en delen we in de WhatsApp-groep. Daarnaast kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief waarin we wekelijks vacatures en opdrachten onder de aandacht brengen. Tegelijkertijd zoeken de recruiters van De Redactie zelf in de database naar geschikte kandidaten voor de functie.
Dat verschilt enorm. Het kan gaan om tijdelijke projecten van een paar weken of maanden op locatie of om kortlopende klussen vanuit huis. Ook bemiddelen wij kandidaten naar vaste functies. De Redactie bemiddelt in alle vacatures op het gebied van communicatie, tekst en beeld. Het accent ligt op functies voor tekstschrijvers, (web)redacteuren en eindredacteuren, maar regelmatig zoeken wij ook communicatiemedewerkers of communicatieadviseurs.
We hebben een breed netwerk aan opdrachtgevers in verschillende branches. Denk aan communicatieafdelingen van grote bedrijven of belangenbehartigers, (semi) overheidsinstellingen, uitgevers van dagbladen, tijdschriften, vakbladen en sponsored magazines, nieuwsdiensten en internetbedrijven.
Nee, dat is niet altijd noodzakelijk. Uit ervaring weten wij wel dat jouw kansen op bemiddeling naar een project of vaste functie toenemen als je minimaal 24 uur per week beschikbaar bent.
Als je voldoet aan de eisen van de opdrachtgever, nodigen we je uit voor een intakegesprek. Als zowel jij als De Redactie na dit gesprek een goed gevoel over de samenwerking hebben, stellen wij je door middel van een profielschets voor aan de opdrachtgever.
Zeker! We hebben een uitgebreid aanbod van trainingen op het gebied van schrijven, beeld en audio, persoonlijke ontwikkeling, contentmanagement en social media.
We gaan graag meteen voor je op zoek. We selecteren binnen enkele dagen geschikte én beschikbare kandidaten die tijdelijk jouw team kunnen versterken. Bijvoorbeeld als een medewerker door ziekte is uitgevallen, of als een collega met zwangerschapsverlof gaat of als je extra versterking nodig hebt tijdens een drukke periode of groot project. Onze samenwerking leggen we vast in een eenvoudig detacheringscontract. Je betaalt alleen een bedrag per gewerkt uur, wij dragen loonbelasting en sociale premies af. Zo kun je snel, flexibel en zonder verdere werkgeversverplichtingen extra capaciteit inhuren. Wij werken altijd op basis van no cure, no pay.
Binnen enkele uren vinden wij een goede professional met ervaring in de betreffende branche of vakgebied. Bijvoorbeeld als je een professional zoekt voor het produceren van artikelen, het maken van een verslag, het afnemen van interviews of het redigeren van teksten. Vraag naar de mogelijkheden.
Aan de hand van je wensen en voorwaarden zoeken, selecteren en stellen wij een aantal kandidaten voor die goed in het geschetste profiel van de functie passen. Gemiddeld hebben wij 2 tot 4 werkdagen nodig om de eerste kandidaten te presenteren.
Wil je een kandidaat inhuren? Dan betaal je ons een vooraf overeengekomen bedrag per daadwerkelijk gewerkt uur. Bij plaatsing brengt De Redactie 20% van het overeengekomen bruto jaarsalaris (inclusief 8% vakantiegeld) in rekening. Wij zijn verantwoordelijk voor de afdracht van loonbelasting en sociale premies. Mocht onze medewerker tijdens de detachering onverhoopt uitvallen, dan zorgen wij direct en zonder extra kosten voor een vervanger van gelijkwaardig niveau. Meer informatie >
Goed opgeleide en ervaren vakmensen met hbo- of wo-niveau die verstand hebben van taal, (online) communicatie, beeld en (nieuwe) media:
eindredacteur, bureauredacteur, hoofdredacteur, bedrijfsjournalist, freelance redacteur, interviewer, uitgever, blogger, communicatiemedewerker, webredacteur, bladenmaker, bladmanager, beeldredacteur, verslaggever, redactie assistent, wetenschapsjournalist, projectredacteur, projectcoördinator, webcoördinator, webmaster, contentspecialist, contentmanager, teamleider digitale media, teamleider content, tekstschrijver, copywriter, branded content editor, corrector, communitymanager, data-entrymedewerker, social media redacteur, social media manager, social media specialist, vertaler, communicatieadviseur, hoofd communicatie, woordvoerder, persvoorlichter.
De Redactie is een van de weinige bureaus in Nederland die zich specialiseert in redactie- en communicatiefuncties. Onze dienstverlening is gebaseerd op grondige kennis van het communicatieproces en de actuele redactionele praktijk. Bemiddeling van redactioneel personeel is ons specialisme, wat voor ons echt iets anders betekent dan alleen cv’s doorschuiven. Wij investeren in duurzame relaties met opdrachtgevers én kandidaten. Uit ervaring weten wij dat die menselijke benadering de beste resultaten oplevert. Zoekt u versterking, dan hoeft u geen online aanvraagformulier in te vullen. Wij bellen liever even of komen bij u langs. Want bemiddeling is mensenwerk.
We werken samen met alle partijen die print en online communicatie tot stand brengen. Uitgevers, communicatieafdelingen van grote bedrijven en (semi)overheden, non-profitorganisaties, zoals belangenbehartigers, grote zorginstellingen, kenniscentra, universiteiten et cetera. Ook nieuwsdiensten doen regelmatig een beroep op De Redactie. In alle gevallen kan het zowel om interneals om externe communicatie gaan.
We werken altijd op basis van no cure, no pay . De zoektocht naar een geschikte kandidaat komt voor onze rekening. Inclusief de kosten die wij eventueel maken als wij de opdracht of vacature op externe sites plaatsen. Voor wij met de opdracht aan de slag gaan, ontvang je van ons een offerte met het uurtarief dat wij bij een succesvolle bemiddeling voor onze kandidaat in rekening zullen brengen. Tarieven variëren van ca. € 30,- per uur voor bijvoorbeeld een junior redacteur tot ca. € 120,- per uur voor een ‘zware’ hoofdredacteur of communicatieadviseur.
Voordat kandidaten via ons aan het werk gaan, worden zij zorgvuldig gescreend tijdens een intakegesprek. Daarbij gebruiken wij als tool het RedactoGram, een door De Redactie ontwikkelde beoordelingsmethode gebaseerd op het enneagram. De resultaten van zowel het intakegesprek als het RedactoGram verwerken wij in het persoonlijke profiel van de kandidaat.
Mocht de match tussen jullie en onze kandidaat anders uitpakken dan gehoopt, dan zoeken we zo snel mogelijk naar een oplossing. Als jullie of de kandidaat tijdens de proeftijd van 1 maand besluit(en) het dienstverband te beëindigen, dan zoeken we direct en kosteloos een geschikte vervanger. Blijkt dit na 2 maanden niet het gewenste resultaat op te leveren? Dan betalen wij 50% van de reeds betaalde findersfee aan jullie terug.
Babbage Company verbindt al 22 jaar organisaties en marketing-, communicatie- en online professionals. Met een netwerk van ruim 20.000 professionals is Babbage Company voor veel opdrachtgevers en vertrouwde partner met eigen visie op recruitment. Of het nu gaat om detachering, interim management of executive search/werving & selectie, voor professionals door professionals. Via de eigen Babbage Academy is er een divers aanbod van workshops, masterclasses en intervisiebijeenkomsten waarmee Babbage Company een belangrijke bijdrage levert aan kennisontwikkeling en kennisdeling op (online) marketing- en communicatiegebied. Voor meer informatie: www.babbage.nl/
De overname is tot stand gekomen na strategische oriëntatie van Babbage Company om onze dienstverlening in het communicatiedomein verder te diversifiëren en op die manier een nog aantrekkelijkere partner te worden voor onze werknemers, professionals en opdrachtgevers. Uit deze oriëntatie bleek dat de dienstverlening en de cultuur van De Redactie naadloos aansluit bij het DNA van Babbage Company. De netwerken en opdrachtgevers sluiten enorm aan en content is voor ons netwerk een enorme aanvulling en vice versa voor De Redactie communicatie & marketing.
Met de overname van De Redactie versterken we de dienstverlening en netwerk op het gebied van webredactie, content creatie en opleidingen, en vice versa op het gebied van communicatie. Daarnaast heeft De Redactie een sterke opleidingstak met trainingen op het gebied van schrijven, content, (online) strategie, social media en meer. Daarin vullen we elkaar aan en zijn we in staat om naast de Babbage Academy een volledig trainingsaanbod te bieden aan workshops, masterclasses en (in company) opleidingen.
Dat is simpel! Kies een training of leergang in de trainingsagenda en meld je aan via de button Inschrijven. Nadat je je hebt aangemeld, krijg je automatisch een ontvangstbevestiging in je mail. De rest van de informatie (data, tijden, routebeschrijving) ontvang je uiterlijk 2 weken voordat de training begint. En twijfel je over de ene of de andere training? Bel ons, dan helpen we je graag verder.
Een combinatie van verschillende trainingen in een bepaalde volgorde en tijdsperiode noemen we een leergang. Wij hebben zelf aantal leergangen opgezet, maar je kunt natuurlijk ook zelf een leergang samenstellen. Dat doe je door minimaal drie trainingen tegelijk te boeken. De korting voor een leergang wordt automatisch zichtbaar als je je voor meerdere trainingen aanmeldt. De korting vervalt als je één van de trainingen annuleert, tenzij je kiest voor een alternatief. Ook hier geldt: twijfel je of je keuze goed aansluit, bel ons. We helpen je graag verder en/of nemen even contact op met de docenten.
Ja, dat kan. Klik onder de button ‘Aanmelden’ op de tekst ‘Neem een optie voor deze training’. Een invulvenster klapt uit waar je je gegevens kunt invullen. Deze optie is maximaal één week geldig. Als je de optie definitief wilt maken, meld je je aan via de knop ‘Aanmelden’. Mochten wij na een week niets van je horen, dan vervalt de optie en ook je eventuele plek in de training. Als er genoeg plaatsen zijn voor de training, dan kun je je uiteraard later aanmelden.
Dat is niet de bedoeling! We zoeken het graag even voor je uit. Je kunt ons het snelst bereiken door te bellen of te mailen.
We versturen facturen meestal 2 weken voor aanvang van de training.
Voor vragen over je factuur kun je terecht bij onze trainingsadviseur Michiel de Zwart. De afdeling trainingen is van maandag t/m vrijdag telefonisch of per mail bereikbaar.
In Amsterdam of Utrecht. Onze trainingslocatie Aristo is van alle gemakken voorzien en goed bereikbaar met het ov en de auto. Volg je een training tijdens onze Summerschool? Dan nodigen we je uit voor een leerzame en sfeervolle dag in zomers Monnickendam. Een op maat gemaakte incompany training voor jou en je collega’s kan natuurlijk overal in Nederland. Ook op een locatie buiten je werkplek.
Dat laten wij uiterlijk 2 weken voor de geplande startdatum weten. Trainingen gaan door met minimaal 5 deelnemers.
Tot 2 weken voor aanvang van de training. Als je niet in de gelegenheid bent de training te volgen, door ziekte of een andere reden, dan kijken we samen naar een alternatief.
Zeker! Na het afronden van een training ontvang je een certificaat van deelname. Dit certificaat is ondertekend door de trainer en door De Redactie. Lijst hem in, hang hem op op een zichtbare plek, zodat je steeds trots op jezelf kunt zijn.
Ja, studiekosten mag je aftrekken als persoonsgebonden aftrek.
Al onze trainingen en leergangen zijn als incompanytraining te boeken. Een incompanytraining is een op maat gemaakte training waarin jouw organisatie en specifieke vraagstukken het uitgangspunt vormen. In overleg passen we samen met de trainer de inhoud van de training volledig aan op jullie situatie.
We spelen zo veel mogelijk in op jouw wensen. Daarom gaan we graag uitgebreid telefonisch met je in gesprek of komen we langs om een inventarisatie te maken van je wensen en leerdoelen. De offerte voor een incompanytraining sturen we geheel vrijblijvend per e-mail toe. Bel ons op 0299 – 653853 of mail naar trainingen@deredactie.nl voor meer informatie of een oriënterend gesprek.
Op basis van ons eerste contact sturen we je per e-mail vrijblijvend een offerte toe. Hierin doen we een voorstel voor een workshop of training waarop jij je incompanytraining of coaching kunt baseren.
Als je geïnteresseerd bent, komen we graag bij je langs om een inventarisatie te maken van je wensen en leerdoelen. Zo kunnen we zo goed mogelijk op je wensen inspelen. Hierna maken we in overleg met de trainer een trainingsopzet. Samen met jou ontwikkelen we deze opzet verder door, tot je tevreden bent. We doen dit geheel vrijblijvend.
De inventarisatie, het intakegesprek en een opzet van het trainingsschema zijn geheel vrijblijvend. De opdracht wordt definitief als je een opdrachtbevestiging hebt ontvangen en de trainer geboekt is voor een bepaalde datum.
De kosten van een incompanytraining of coachingtraject zijn afhankelijk van je wensen en vooral van het aantal uren dat je reserveert om de leerdoelen te behalen.
Ben je geïnteresseerd in een incompanytraining of coachingtraject van De Redactie? Bel ons dan geheel vrijblijvend op 0299 – 454240 of mail trainingen@deredactie.nl voor meer informatie of een oriënterend gesprek.
Wij factureren in de regel ongeveer 2 weken voor aanvang van de incompanytraining of het coachingstraject.
Voor vragen over je factuur kun je terecht bij onze trainingsadviseur Michiel de Zwart. De afdeling trainingen is van maandag t/m vrijdag telefonisch en per mail bereikbaar.
Tot 2 weken voor de trainingsdatum: Bij annulering tot 2 weken voor de trainingsdatum brengen wij geen kosten in rekening, mits wij een nieuwe datum kunnen plannen. Als wij geen nieuwe trainingsdatum kunnen vastleggen, zijn we genoodzaakt het volledige bedrag in rekening te brengen.
Binnen 2 weken voor de trainingsdatum: Bij annulering binnen 2 weken voor de training brengen wij € 500,- in rekening, mits wij een nieuwe datum kunnen plannen. Als we geen nieuwe trainingsdatum kunnen vastleggen, zijn wij genoodzaakt het volledige bedrag in rekening te brengen.
Bij onverwachte afwezigheid van de trainer door ziekte of andere omstandigheden zorgen wij voor een vervanger. Als dit niet wenselijk of mogelijk is, dan plannen wij in goed overleg een nieuwe datum.
Het copyright en eigendomsrecht van het cursusmateriaal berust bij trainer.