5 redenen om niets met storytelling te gaan doen

Leestijd: 1 minuut
Nationale ballet

In zijn training Online storytelling laat Paulus Veltman zien hoe je de kracht van storytelling kunt gebruiken in een steeds digitaler wordende cultuur. Verhalen zijn helemaal terug van weggeweest, maar veel bedrijven en organisaties hikken er nog een beetje tegenaan. Waarom is dat? 5 argumenten die Paulus veel hoort:

  1. Iedereen heeft het erover, het moet dus wel een hype zijn
  2. We hebben niets te vertellen, want we zijn een saaie organisatie
  3. Onze klanten kijken alleen naar de prijs
  4. Verhalen zijn te ouderwets voor internet
  5. Zonder specialistische kennis begin je niks

Paulus: ‘Voor wie zich in storytelling verdiept, verdwijnen deze argumenten als sneeuw voor de zon. Storytelling is geen hype. Het is een duizenden jaren oude, beproefde techniek, die het ook in een digitale cultuur heel goed doet. Elke organisatie heeft iets te vertellen en alle klanten zijn gevoelig voor een goed verhaal.

En, last but not least, je hoeft geen specialist te zijn om iets met storytelling te doen. Tijdens de training Online Storytelling breng ik je in een dag de basisbeginselen bij. De focus ligt op digitale media. Je komt meer te weten over de achterliggende theorie en maakt kennis met aansprekende praktijkvoorbeelden, zoals de bekroonde storytellingcampagnes van het Nationale Opera & Ballet.’

Meer leren? Op donderdag 7 juni 2018 start de training Online storytelling, meld je aan en doe mee!

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×