‘Meer bezoekers naar onze website zonder al die artikelen te besmeuren met keywords’

Leestijd: 2 minuten
Deelnemer Lennart van der Sman over de training SEO teksten schrijven

Voor zijn werk bij het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds (NMF) is Lennart van der Sman verantwoordelijk voor de evenementen en promotie van het goede doel. Hij volgde de Summerschool-training SEO teksten schrijven om meer te leren over conversie, keywords en het zoekgedrag van de doelgroep.

‘We zijn geheel afhankelijk van particuliere donaties. Mijn taak is om onze donateurs aan ons te blijven binden en onze verhalen te delen, in woord, beeld en geluid. Online, in print en op het podium’, vertelt hij na afloop van de training. We vroegen Lennart hoe hij de training heeft ervaren en welke kennis hij kan toepassen in zijn praktijk.

– UPDATE –

Advanced SEO is het vervolg op de training SEO teksten schrijven. In deze praktische training leer je alle geheimen om jouw organisatie nog zichtbaarder te maken in Google. Volg nu deze workshop tijdens Summerschool 2021 >

Waarom besloot je je in te schrijven voor deze training?

‘Ik was vrij sceptisch over SEO. Mijn gedachte was dat onze website al voldoet aan alle eisen en dat we nog slechts nare trucjes met onze webteksten moesten uithalen om meer vindbaar te zijn in Google. Ik had ook het gevoel dat we, door ons specifieke werkveld, altijd wel goed te vinden waren. Maar het feit dat De Redactie er een training aan wijdt, deed me beseffen dat er meer achter zit. En daar wilde ik het fijne van weten. Meer bezoekers naar onze website, zonder al die artikelen te besmeuren met keywords: laat maar komen!’

Wat heb je geleerd en kun je dat toepassen in de praktijk?

‘Een SEO-wereld opende zich en ik keek verbaasd toe hoe relatief eenvoudige trucjes ervoor kunnen zorgen dat Google jouw website(pagina) “leuker” vindt. Je website op orde hebben, dat klinkt mij als muziek in de oren. We leerden dat het nog leuker is eerst te meten hoe je website nu scoort en vervolgens hoe hij scoort na de aanpassingen. Wat ik erg nuttig vond, is dat je zelf invloed kan hebben op hoe Google jouw webpagina weergeeft in de zoekresultaten. Dat staat nu bovenaan mijn to-dolijst.’

Wat vond je met name interessant tijdens de training?

‘De zoekmachine kan jou ook veel teruggeven: zoekopdrachten van jouw doelgroep zeggen iets over wat ze willen (weten). Dat geeft je dus gelijk inspiratie voor tientallen artikelen. Je contentkalender voor het hele jaar is af. En je hebt de relevantie van je website in een klap verhoogd. Ik had niet verwacht dat ik met dit resultaat naar huis zou gaan!’

Wat vond je van de trainer Etienne Donicie?

‘Het was een warme dag in het idyllische Broek in Waterland. De ventilator loeide en een verkoelend ijsje was een welkome verrassing. Etienne stopte onze hoofden in een lekker tempo vol met informatie. Je handen jeuken gelijk om ermee aan de slag te gaan. Er was volop ruimte voor vragen, praktijkvoorbeelden en de training dus nuttig te maken voor je eigen werk.’

Ook interessant

 

Geoptimaliseerd voor Google en toch lekker leesbaar. In deze training leer je van Etienne Donicie hoe algoritmes werken, hoe je content maakt die goed gevonden wordt én je boodschap helder verwoordt.
 

Zet de volgende stap met SEO. In deze incompany training leer je met je collega's alle geheimen om jouw organisatie nog zichtbaarder te maken in Google.
×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×