Ingeborg Roos volgde onlangs de leergang Webredactie compleet. Dit is een voordelige combinatie trainingen die je ook los kunt volgen maar samen een coherent geheel vormen: Online contentstrategie, Online eindredactie en Google Analytics & website usability.
Voorheen werkte Ingeborg met veel plezier als allround communicatieadviseur bij een financiële dienstverlener in Arnhem. Door een reorganisatie zou ze voortaan in Den Haag moeten werken, maar ze besluit dat niet te doen en op zoek te gaan naar een nieuwe baan. ‘Ik blijf mij graag ontwikkelen. Mijn laatste opleiding op het gebied van online communicatie dateerde van een paar jaar geleden. De trainingen in deze leergang sloten goed aan op mijn interessegebieden.’
In dit interview vertelt Ingeborg meer over hoe ze de leergang ervaren heeft.
Webredactie compleet bestaat uit drie verschillende trainingen. Hoe vond je dit concept?
‘Het spreekt mij zeer aan, hadden er zelfs meer mogen zijn!’
Wat heb je geleerd van onze trainers?
‘De rode draad die mij opviel is de ‘waarom vraag’ stellen. Waarom zit de klant te wachten op de content die je als bedrijf wilt maken? Dit om te voorkomen dat het vooral gaat om het zenden wat je zo graag wilt vertellen in plaats van je te verdiepen in het ‘probleem’ dat je voor de klant op kunt lossen.’
Sloten de trainingen goed op elkaar aan?
‘Ik vond de trainingen goed in elkaars verlengde liggen. Google Analytics is een beetje een ‘vreemde eend in de bijt’. Die is zo specifiek dat je die niet met de andere kunt vergelijken. Dit onderdeel had van mij ook een hele, in plaats van een halve dag mogen duren.’
Zou je de leergang Webredactie compleet aanraden?
‘Ik kan de leergang Webredactie compleet van harte aanraden om verschillende redenen. Inhoudelijk vullen ze elkaar goed aan, van de maken van een contentstrategie tot de invulling daarvan. En vervolgens het meten of je je gestelde doelen hebt bereikt.
Bovendien, maar dat geldt voor al jullie trainingen, zijn de trainers mensen uit de praktijk met passie voor hun vak. Zij brengen hun kennis en kunde op zo’n enthousiaste en bevlogen manier over, ik geniet daarvan! Bovendien weet je dat je meteen de laatste inzichten/marktontwikkelingen mee krijgt. Ja, een aanrader!’