Serieuze journalistiek vs branded content

Leestijd: 1 minuut
branded content

Journalisten doen vaak wat besmuikt over werken voor commerciële opdrachtgevers. Het zou de journalistieke onafhankelijkheid aantasten, zo is de algemene teneur in het vak. Toch schrijft 70% van de journalisten weleens ‘branded content’, zo bleek uit een enquête van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Toch reageren nog veel respondenten terughoudend wanneer ze wordt gevraagd of ze er bezwaar tegen hebben dat hun naam onder brandend content komt te staan.

Wij vroegen vijf mensen uit het vak naar hun mening: Een onafhankelijk journalist schrijft geen branded content. Eens of oneens? De reacties van Ebele Wielenga, Evert de Vos, Jacques Vos en Sjaak Hoogkamer lees je in ons e-zine. 

En wat vind jij? Doe mee aan de poll!

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×