Het Online met… interview van [De Redactie] met Fieke Knüppe en Francien Regelink
Wat doen jullie bij Girls love 2 run eigenlijk?
GirlsLove2Run is een platform over onze passie; hardlopen. We schrijven erover, delen onze eigen ervaringen en motiveren zo anderen om ook te gaan rennen. Eigenlijk zijn we de hele dag of aan het rennen, of op zoek naar inspirerende verhalen van anderen over hardlopen. Het is een fantastisch gevoel dat je van je passie je werk hebt kunnen maken.
Welk boek uit jullie boekenkast zouden jullie nooit inruilen tegen een e-book?
Fieke: De Alchemist van Paulo Coelho. Ten eerste omdat ik hem heb gekregen en er een mooie boodschap in staat. Ten tweede omdat het verhaal super leerzaam en een klein beetje zweverig is. Toch grijpt het je en laat het je tot het einde niet meer los.
Francien: Ik heb niet een boek waarvan ik zeg dat ik die altijd in mijn boekenkast laat staan. De enige boeken die ik echt wil bewaren zijn de oude kinderboeken, for old time’s sake en omdat het me leuk lijkt om mijn kinderen daar later uit voor te lezen.
Wat was jullie laatst aangeschafte app?
Weighttraining.com; Een app waarin een heleboel workouts zijn ondergebracht. Onder andere van onze favoriet Blogilates. We proberen het hardlopen vaak af te wisselen met andere trainingen en dit soort apps zijn daarvoor ideaal. Gewoon voor thuis en voor ieder moment.
Wie was jullie leermeester?
Fieke: Viola Welling. Ik leerde haar kennen tijdens mijn eerste stage en nu werken we al dik 2 jaar samen. Ik leer elke dag van haar positieve kijk op alles en zonder haar was ik niet op mijn 21e begonnen met mijn eigen bedrijf.
Francien: Miel Hollander. Hij weet altijd precies wat er speelt en wat de trends zijn. Hij heeft me geleerd dat ik mezelf altijd moet blijven ontwikkelen. Leren, lezen en zo vernieuwend mogelijk te proberen zijn. Daarnaast leren we ook ontzettend veel van elkaar. We zijn heel verschillend, vullen elkaar goed aan en dat is ook onze kracht.
Hoe beleeft de consument jullie merk over vijf jaar?
We delen dan nog steeds onze eigen ervaringen en motiveren op die manier onze lezers. Daarnaast zijn we, nog meer dan nu, een platform van co-creatie. Ook de ervaringen van anderen gaan een grote rol spelen. Naast online zijn we over 5 jaar ook duidelijk offline te vinden met onze eigen kledinglijn, GirlsLove2Run run en wekelijkse loopgroepen door heel Nederland.
Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?
Eens. Maar dat gebeurt niet van de ene op de andere dag. We zijn allemaal nog veel te gewend aan onze papieren magazines en boeken. Maar de generatie die nu opgroeit weet al bijna niet meer beter. Zij zullen daardoor ook veel minder waarde hechten aan print. Daarnaast is het veel beter voor het milieu.
Stel, jullie krijgen de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?
Een platform waar je eenvoudig workouts kunt vinden met duidelijke uitleg, een dagboek kan bijhouden, waarin mensen elkaar kunnen motiveren en waarin echte professionals te bereiken zijn voor advies. Er zijn een aantal plekken waarop onderdelen al los worden aangeboden, maar de combinatie waarin alles samenkomt ontbreekt nog.
Welk crossmediaal concept vinden jullie goed geslaagd?
De Fuelband van Nike. Dat is een apparaatje, eigenlijk een armbandje dat de beweging over je hele lichaam vastlegt. Je gaat alleen al door de armband te dragen meer bewegen, omdat je toch doelen wilt behalen. Alle gegevens worden online verzameld en kunnen via de app weer gedeeld worden via social media. Als je je doel gehaald hebt, kun je er dus ook nog over gaan opscheppen. Daarbij kun je ook online challenges aangaan met anderen. Wie haalt er in één dag de meeste punten. Een hele slimme multimediale manier om bewegen te stimuleren.
Stel, jullie stoppen met twitteren. Hoe ziet jullie allerlaatste tweet ooit eruit?
It was fun while it lasted! We have to run now… Love!