Stephanie de Blieck (her)schrijft content voor nieuwe website hogeschool Windesheim

Leestijd: 2 minuten
Stephanie de Blieck

Stephanie de Blieck werkt sinds 5 jaar als freelancer in de online communicatie. Schrijven en redigeren doet ze het liefst, naast het coördineren van projecten. ‘Ik zorg dat de boodschap die een organisatie wil vertellen, aansluit en goed overkomt op de doelgroep. Dat doe ik in heldere en toegankelijke taal, en in passende vorm. ‘ Via De Redactie werkte Stephanie aan een grootschalig contentproject voor hogeschool Windesheim.

Voor een paar maanden heb je meegewerkt aan een contentproject voor Windesheim. Wat hield je functie precies in?

‘Bij Windesheim krijgt de website een redesign, in zowel vormgeving als content. Ik ondersteunde – samen met nog 3 externe redacteuren – het marketing- en communicatieteam dat aan de vernieuwing van de website werkt. Mijn werkzaamheden bestonden uit het (her)schrijven, redigeren en eindredigeren van de huidige teksten naar het nieuwe format. Dat zijn zowel opleidingsteksten die jonge studiekiezers over de streep moeten trekken als teksten over onderzoeksprojecten die laten zien wat Windesheim in huis heeft op het gebied van onderzoek. Daarnaast controleerden we in deze laatste fase de ingevoerde teksten in het cms. Moet een tekst bijvoorbeeld worden uitgebreid of ingekort, zodat het beter uitlijnt naast een foto?’

Je hebt veel content (her)schreven. Kun je een voorbeeld noemen?

‘Ik heb bijvoorbeeld de tekst voor de deeltijdopleiding Technische Bedrijfskunde herschreven. Deze opleiding biedt zijn onderwijs op een heel flexibele manier aan, en dat moet binnen de verschillende onderdelen van de webpagina duidelijk naar voren komen.’

Hoe is het project verlopen?

‘Het was een groots project, met heel veel verschillende pagina’s om te (her)schrijven. Er is daarom altijd voldoende werk om op te pakken. Dat gaat in goed overleg met de projectleider en wordt door haar goed gecoördineerd.’

Het coronavirus houdt ons allemaal in zijn greep. Hoe ervaar jij dat en wat voor invloed heeft het op je werkzaamheden?

‘Vóór het coronavirus was ik 2 tot 3 dagen per week op locatie in Zwolle. Dan is het gemakkelijk om even te overleggen over de planning of een onduidelijkheid binnen het format. Ook kon ik daar met de andere externen snel even brainstormen over hoe je bijvoorbeeld een zin lekkerder kon formuleren. En was er tijd voor een grapje en een lach! Toen we allemaal vanuit huis gingen werken, mailden we veel en spraken we elkaar als team elke week minimaal een keer via Microsoft Teams. Zo zagen we elkaar gelukkig nog wel, en dat is voor zowel de voortgang fijn als voor het grapje en de lach.’

Hoe verliep de samenwerking met de andere redacteuren?

‘De samenwerking met de andere externe redacteuren ging goed. We werkten allemaal op hetzelfde niveau en heel nauwkeurig. Ieder heeft naast een goede tekst- en taalbeheersing zijn eigen expertise. Ik weet veel van SEO, een ander weer veel van HTML. Zo konden we elkaar op allerlei vlakken aanvullen.’

Hoe vond je het contact met De Redactie tijdens de bemiddeling?

‘Dat ging heel soepel. We hebben een goed voorgesprek gehad. Bij de proefopdracht kon ik altijd even bellen om te overleggen. En tijdens de bemiddeling was er altijd ruimte voor contact.’

 

Wil je net zoals Stephanie de Blieck door ons bemiddeld worden bij een van onze opdrachtgevers? Schrijf je dan nu in als kandidaat! Of ben je op zoek naar de juiste kandidaat voor een tijdelijke klus of vast dienstverband? We gaan graag in gesprek over de mogelijkheden! Neem contact met ons op via info@deredactie.nl of tel. 0299 653853.

Meer lezen

 

Een online eindbaas worden. In deze training leer je strakke en originele webteksten maken én de ander overtuigen van jouw wijzigingen.
×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×