Alexandra Vuijk leerde enorm veel in training Google Analytics

Leestijd: 2 minuten
Alexandra Vuijk

Op 19 juli deed (juridisch) tekstschrijver Alexandra Vuijk de training Google Analytics bij [De Redactie]. De opdrachtgevers van Alexandra vragen steeds vaker of ze met Google Analytics werkt en of ze de analyses voor hen wil verzorgen. Docent Lars Maat kon haar in deze Summerschool-training al een flink eind op weg helpen.

Alexandra werkt voornamelijk voor opdrachtgevers in de juridische en zakelijke dienstverlening. Ze schrijft (SEO) content voor websites en ‘vertaalt’ ingewikkelde juridische teksten (algemene voorwaarden, arbeidsvoorwaardenhandboeken) naar Nederlandse teksten.

Hoe ken je [De Redactie]?

Oef, dat weet ik niet meer precies. Volgens mij ben ik via internet of social media bij jullie terechtgekomen.

 

Waarom wilde je juist deze training volgen?

Ik werk veel samen met internet marketing bureaus en merkte dat ik een kennisachterstand had. Die wilde ik graag (een beetje) inhalen, om op die manier beter met hen en de opdrachtgevers mee te kunnen denken.

Daarnaast vragen mijn eigen opdrachtgevers steeds vaker of ik met Google Analytics werk en of ik de analyses voor hen wil verzorgen.

Wat waren je verwachtingen vooraf van de inhoud, wat hoopte je te leren?

Ik stond nog redelijk aan de basis: had Analytics wel geïnstalleerd op m’n eigen site, maar wilde graag leren hoe je het instelt, wat goede doelen zijn om te monitoren en hoe je op de minst tijdrovende manier de juiste data er uit kan halen.

Heeft de training aan je verwachtingen voldaan?

Ja! Hoewel Lars (uiteraard) alle ins & outs van Analytics kent, kon hij goed afdalen naar het niveau van de deelnemers. We zijn begonnen bij de basics en hebben het van daaruit opgebouwd.

Wat waren de pluspunten en wat vond je minder interessant of leuk?

Pluspunten: zie het antwoord hierboven

Minpunten: het was vooral heel veel informatie om te verwerken.

Kon je het geleerde meteen in praktijk brengen?

Ik was geïnspireerd en wilde er meteen mee aan de slag, maar het vraagt best wel een tijdsinvestering. In de afgelopen drukke maand is het er nog niet van gekomen. Maar ik ga er in het najaar zeker tijd voor inruimen!

Wat was voor jou een echte eye opener?

Hoeveel Google van mensen weet. Wat een gigantische hoeveelheid data!!!! Ook wel een beetje engig hoor, maar het biedt voor bedrijven ook echt kansen.

Wat vond je van de trainer?

Lars Maat is een superenthousiaste en bovenal kundige trainer, met veel ervaring, die de theorie goed illustreerde met goede praktijkvoorbeelden.

Het was heel fijn dat hij realtime op onze eigen Google Analytics meekeek, zodat hij fouten kon verhelpen en ook echt kon inspelen op onze eigen praktijksituatie.

Wat zou je mensen die deze training overwegen willen adviseren?

Doen!

Ook meer leren over Google Analytics en de mogelijkheden? Schrijf je in en doe mee!

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×