Reageer ik op social media of doet de marketingafdeling dat?

Leestijd: 3 minuten
trainingsdag

De Redactie organiseerde een incompany trainingsdag voor CNV Vakmensen

 

De nieuwe generatie communiceert op een andere manier. Dat is een van de uitdagingen die Mart Veit tegenkwam bij de communicatie van CNV Vakmensen. Om haar te helpen met onder andere deze leervraag, organiseerde De Redactie een trainingsdag voor de organisatie. 95 collega’s van CNV namen deel aan deze regioteambijeenkomst. De deelnemers konden zich aanmelden voor verschillende werksessies. Mart vertelt ons over haar ervaringen.

 

Nieuw communiceren: hoe doe je dat?

‘De communicatie bij CNV Vakmensen gebeurde nog veel op traditionele wijze: door ledenvergaderingen (sinds Corona ook online), telefonisch, per post en via nieuwsbrieven,’ begint Mart. ‘Maar er zijn meer wegen en zeker de nieuwe generatie werknemers communiceert op andere manieren. We krijgen hierdoor veel vragen van werknemers, zoals: hoe bereik ik mijn leden beter? Moet je als vakbondsbestuurder of jurist je ook met die nieuwe manieren van communiceren bezighouden? Moet ik ook reageren op social media of laten we dat aan de marketingafdeling over?’

 

Trainingsdag via De Redactie

Een mooie aanleiding om voor de collega’s van CNV Vakmensen een trainingsdag te organiseren. ‘Al eerder hebben medewerkers van de afdeling Marketing en Communicatie een training gevolgd bij De Redactie,’ vertelt Mart. ‘Zij waren daar zeer over te spreken.’ En zo benaderde Mart De Redactie over de communicatie uitdagingen van de organisatie.

Romy de Ruiter, Trainingsadviseur bij De Redactie, werd direct enthousiast: ‘de aanvraag was bijzonder: een dag met meerdere trainingen in hetzelfde tijdsbestek. En dat binnen één maand tijd organiseren! Na een eerste gesprek met Mart nam ik contact op met trainers uit ons netwerk. In overleg organiseerden we zes trainingen. Deelnemers konden kiezen welke workshop ze wilden volgen.’

 

Duiken in de wereld van marketing en communicatie

En toen was het zover. De deelnemers stond een leerzame dag te wachten. Mart vertelt ons over het verloop van de dag: ‘in de ochtend namen twee inspirerende sprekers ons mee in de wereld van social media, strategie, marketing en klantgerichtheid. In de middag gingen de deelnemers zelf aan de slag door verschillende werksessies te volgen. Zo brachten ze meteen de theorie in de praktijk. Het programma was goed opgebouwd en dat werd gewaardeerd!’

‘Het was fijn dat Romy tijdens de bijeenkomst aanwezig was om de communicatie met de trainers goed te laten verlopen,’ legt Mart uit. Ook Romy ervaarde dit als positief: ‘ik kon helpen waar het nodig was en op het laatste moment zaken regelen, waardoor de workshops op een optimale manier gegeven konden worden.’

 

Succes na een uitdagende aanvraag

Mart en Romy kijken terug op een geslaagde trainingsdag. ‘In de voorbereidingsfase verliep de samenwerking met Romy erg soepel,’ zegt Mart. ‘De aanvraag werd met enthousiasme ontvangen en uitgewerkt. Er werd meegedacht en er werden goede suggesties gedaan. De trainers uit het netwerk van De Redactie waren vakkundig, flexibel en prettig in de omgang.’ Voor De Redactie en voor Romy was dit een ontzettend mooie aanvraag. Romy vertelt: ‘een mooie en uitdagende opdracht als deze kom je niet vaak tegen: een grote dag op redelijk korte termijn met meerdere trainers. Ik krijg een enorme drive van het organiseren en het in goede banen leiden van zo’n uitgebreide dag.’

‘Ook hebben we voor CNV Vakmensen de complete nazorg uit handen genomen,’ gaat Romy verder. ‘We hebben alle deelnemers een evaluatie gestuurd, inclusief vragen vanuit CNV zelf. Uit de 50 ingevulde enquêtes van de 95 deelnemers bleek dat iedereen de werksessies positief ervaren heeft. Ik ben erg trots dat deze dag in samenwerking met Mart een succes was. Een mooie trainingsdag met interessante werksessies.’

 

Heeft jouw organisatie ook een uitdaging op het gebied van schrijven, redactie en/of communicatie? Misschien is een incompany training het antwoord!

Bekijk de mogelijkheden!
×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×