Dominique Haijtema

Leestijd: 2 minuten
Dominique Haijtema

Dominique Haijtema is hoofdredacteur van Management Team.

Waarom mogen mensen jouw blad/krant niet missen? 

Management Team is het business magazine voor de zakelijke beslissers in Nederland. We bieden informatie en inspiratie waardoor leiders en bedrijven beter kunnen worden. Het is een tijdschrift dat vanuit liefde voor business wordt gemaakt voor een bijzondere doelgroep die veel verantwoordelijkheid heeft. Daarin willen wij graag een positieve bijdrage leveren.

Wat was het best verkochte nummer onder jouw leiding?

We zijn een magazine met cc-model (je ontvangt het gratis als je in onze doelgroep valt), waardoor we nauwelijks naar de losse verkoop kijken. Het mooiste nummer van dit jaar was het eerste nummer na de grootschalige restyling in maart. Daar waren wij als team bijzonder trots op en ook de lezers reageerden aangenaam verrast. Het beste nummer bestaat overigens niet, er is altijd ruimte voor verbetering.

Welke gasthoofdredacteur zou van jou voor één nummer de scepter mogen zwaaien?

Ik zou het leuk vinden om een ervaren bestuursvoorzitter als Tex Gunning en een jonge onervaren manager samen een nummer te laten verzinnen. Of iemand als Jildou van der Bijl van Linda of Marije de Jong van Happinez. Dat zou zeker voor verrassende artikelen en mooie vormgeving zorgen. Hopelijk zouden dan ook meer vrouwen MT lezen.

Als je geen hoofdredacteur was, wat zou je dan willen zijn?

Ik ben een journalist in hart en nieren, dus zou ik vooral zelf veel verhalen willen schrijven en misschien weer een boek.

Van welke collega-journalist of bladenmaker kun jij nog iets leren?

Van wie niet? Er zijn een heleboel goede interviewers als Coen Verbraak of Steffie Kouterse. Ook René van Rijckevorsel van Juist (nieuw tijdschrift van Elsevier) en Alex Ruitenbeek van FD Persoonlijk maken mooie bladen en verhalen.

Maak de volgende zin af: ’Printmedia hebben ook in de toekomst bestaansrecht…

omdat ze rust en overzicht bieden in een chaotische wereld en een overkill aan informatie. De toekomst is aan de bladen die van de stortvloed relevante content voor de doelgroep weten te maken. Je zult je bestaansrecht moeten bewijzen, maar dat is niet meer dan terecht.’

Welke vraag zou je jouw meest trouwe lezer willen stellen?

Wat maakt dat je ons trouw bent en hoe zorgen wij ervoor dat dit zo blijft?

Welk ander tijdschrift beveel jij anderen van harte aan?

Ik vind het Duitse Brand Eins een heel goed gemaakt en inhoudelijk blad dat een eigen agenda volgt en duidelijke keuzes maakt. Er staan unieke rubrieken in en zeer goed uitgezochte verhalen. Het is wel op z’n Duits, dus erg lange verhalen met weinig beeld.

Aan welke collega-hoofdredacteur wil je de ganzenveer doorgeven?

Aan René van Rijckevorsel van Juist.

×
  • De Redactie
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@deredactie.nl
  • 020-3086460
  • Btw: NL8017.10.960B.01
  • IBAN: NL64 RABO 0342 848 410
  • KVK: 36040811
×