Lyn Kuyper

Leestijd: 2 minuten
Lyn Kuyper

Lyn Kuyper, content director bij MPG, beantwoordt deze keer de vragen in onze interviewrubriek De Ganzenveer, waarin elke keer een andere hoofd- of eindredacteur aan het woord is over zijn/haar werk. Het stokje van deze estafetterubriek werd aan haar doorgegeven door freelance journalist Lara Aerts.

Wat doet een Content director voor MPG. eigenlijk?

‘Van content voor het platform van Allerhande bedenken tot het Allerhande-team aansturen. Van inhoudsplannen schrijven tot het magazine presenteren aan de klant, er staat een breed spectrum op mijn todo-list. We zouden het vroeger hoofdredacteur noemen. Sinds dit jaar maken we ook Savory, een magazine, site en apps voor AHOLD USA. Om de Oostkust van de VS gezonder te laten eten en slimmer en betaalbaar te laten koken. MPG. is zo in beweging is, dat mijn baan uitdagend blijft.’

Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?

‘Een van mijn ‘koffietafelboeken’ met prachtige fotografie, of 60’s: All American ads. Te tactiel voor een tablet.’

Wat is jouw laatst aangeschafte app?

‘Blippar, gratis overigens, voor een interactieve view. Werkt in de VS beter dan in Nederland. Te gek om bijvoorbeeld een fles ketchup te scannen (blippen) en een digitaal receptenboek te krijgen.’

Wie was jouw leermeester?

‘Mijn ouders: “Je moet het zelf doen.”’

Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?

‘Allerhande is overal beschikbaar, en zorgt ervoor dat je leven nog makkelijker wordt. Met inspiratie voor dagelijkse en bijzondere gerechten. Met gemakkelijker boodschappen doen. Met kleine verhalen over koken, eten en drinken die je echt wilt lezen.’

Online zal printmedia in de toekomst overbodig maken. Eens of oneens?

‘Zeer oneens. Print is net zo goed de toekomst. Meer merken zullen uitgevers worden van media, zoals Allerhande al 32 jaar wordt uitgegeven. Alle middelen hebben hun eigen functie en de content verandert mee.’

Stel, je krijgt de mogelijkheid om een nieuw medium te creëren, wat zou dat zijn?

‘Het zou mooi zijn als het gebruiksmoment van print of online niet langer door de media wordt bepaald, maar door onszelf. En daarbij hoort ook voor mij: media waarvoor we ons geen zorgen over de wifi-stralen hoeven te maken.’

Welk crossmediaal concept vind jij goed geslaagd?

‘Jamie Oliver met Food tube, een videokanaal dat openstaat voor nieuwe talenten, dat wordt terugvertaald naar boekjes (omdat gebruikers dat ook prettig vinden). En zijn Edible schoolyard: kinderen leren over ingrediënten en koken, zodat ze gezonder gaan leven. Met zijn enthousiasme verzilvert hij zijn ideeën in goud.’

Stel, je stopt met twitteren. Hoe ziet jouw allerlaatste tweet ooit eruit?

‘Twitter verliest al langer aan populariteit, het is te veel, niet cureerbaar. “Dag, zie je op ….”’

Aan wie geef jij het stokje voor dit interview door?

‘Johan Reijnen, oud-collega van de VARAgids en een van de beste eindredacteuren van Nederland.’

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×