Socialmedia-expert en trainer Paulus Veltman geeft regelmatig socialmediatips. In deze blog bespreekt hij Pinterest.
Sommige socialemediaprofessionals beschouwen het plaatjesplatform Pinterest als iets van vroeger. Niets is minder waar! Het aantal gebruikers in Nederland blijft stijgen. Begin 2019 waren het er 3,5 miljoen. Ben je een onderneming met visueel aantrekkelijke producten, dan kan Pinterest helpen om bezoekers naar je website en webwinkel te trekken.
Op borden kun je pins bewaren. Je kunt nieuwe borden maken vanaf je profiel of bij het bewaren van een pin. Met dank aan Anja Brunt.
Waar moet je bij het inzetten van Pinterest om denken? Twee tips:
- Pinterest is een visuele zoekmachine, geen conversatieplatform. Het lijkt meer op Google dan op Facebook. Besteed dus veel aandacht aan de zoek- en trefwoorden rondom je visuele content.
- Na lang wachten kun je nu ook in Nederland adverteren op Pinterest. Denk aan “gesponsorde pins” die worden getoond aan bepaalde mensen of in specifieke zoekresultaten. Dit is (nog) relatief goedkoop en ik hoor enthousiaste verhalen over de resultaten. Wellicht het proberen waard.