Liesbeth Meenink volgde de Summerschool Online storytelling

Leestijd: 2 minuten
liesbeth meenink

Liesbeth Meenink volgde tijdens de Summerschool de workshop Online storytelling bij Paulus Veltman. We stelden haar achteraf wat vragen, zoals:

Wat is je functie?

‘Ik ben copywriter bij Doornvogel, een marketingcommunicatiebureau dat klantinzicht combineert met creativiteit. Met vier gespecialiseerde teams en de nieuwste technologie vergroten we voor onze opdrachtgevers de waarde van hun klanten. Dit doen we onder meer voor Menzis, RET, Staatsloterij en Nuon.’

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

‘Als copywriter schrijf ik de teksten voor alle uitingen die we doen voor onze opdrachtgevers. Van nieuwsbrieven en productbeschrijvingen tot social media-strategieën en het uitdenken van nieuwe campagnes: alles komt voorbij. Daarnaast ben ik hoofdredacteur bij Leukedingendoen, het eigen merk van Doornvogel. Leukedingendoen is een beetje onze speeltuin, hier kunnen we dingen testen die we weer gebruiken voor onze klanten. En daarnaast is het een heel leuk merk om voor te schrijven.’

Wat zijn in jouw functie de grootste uitdagingen?

‘Als copywriter moet je creatief zijn tijdens kantooruren. Dat is soms lastig. En het blijft altijd een uitdaging om een tekst te schrijven die het gewenste doel bereikt. Daar kan je best even mee bezig zijn. Een tekst is bovendien altijd in ontwikkeling: het is moeilijk om te bepalen wanneer hij ‘af’ is – maar misschien komt dat ook omdat ik een perfectionist ben.’

Hoe draagt de training Online Storytelling bij aan de doelstellingen van Doornvogel?

‘De vorm van tekst en de manier waarop mensen aangesproken willen worden verandert. Tegenwoordig is het ‘verhaal’ veel belangrijker, maar het is ook een kwestie van durven om dit toe te passen in je werk. We kunnen de merken waarvoor we werken adviseren om storytelling toe te passen. En daarnaast kunnen we het zelf ook actief inzetten voor nieuwe campagnes.’

Waarom was de training voor jou relevant?

‘Om meer te weten te komen over storytelling en de manier waarop het nu wordt toegepast door merken. Het was leuk om de voorbeelden te zien en te merken dat het inderdaad goed werkt – hoe groot of klein het verhaal ook is.’

Wat is het belangrijkste dat je geleerd hebt?

‘Hoe je een verhaal opbouwt en wat de belangrijkste do’s en don’ts zijn. Nooit jezelf in het middelpunt zetten bijvoorbeeld.’

Staan er de komende tijd nog interessante projecten op stapel?

‘Jazeker, we zijn bezig met twee nieuwe loyaliteitsprogramma’s. Wordt erg gaaf!’

Over de docent:

‘Paulus wist veel van het onderwerp af. Eind september ben ik weer naar een workshop van hem geweest in Utrecht!’

Lees meer over de training Online Storytelling.

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×