Marijn van Zanten social media expert bij RVO

Leestijd: 2 minuten

Marijn van Zanten helpt organisaties met het versterken van de inzet van ‘online en sociale media’. Dat doet hij met strategieontwikkeling, projectmanagement, advies, data-analyse, maar ook door gewoon mee te draaien met online redacties: content maken.

‘Ik krijg vooral energie van het werken met verschillende projecten voor online. Hiervoor heb ik jaren als reclamefotograaf gewerkt voor reclamebureaus en tal van organisaties. Als afwisseling sprong ik ook vaak interim bij als communicatieadviseur/projectleider’, vertelt hij aan De Redactie. We bemiddelden Marijn van Zanten bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) waar hij werkt als social media expert.

 

Wat houden jouw werkzaamheden als social media expert bij Rijkdienst voor Ondernemend Nederland precies in?

‘Wat dat betreft heb ik mijn plek wel gevonden bij RVO. Ik val in voor verschillende thema’s. Zo maak ik content voor ‘Internationaal ondernemen’ en voor het thema ‘innovatie’. Daarbij draai ik eens in de week een monitoringsdienst en bied ik support bij het beheer van RVOfan –dat is een hele toffe applicatie waarmee heel veel collega’s content delen op sociale media-. Naast deze themagerichte werkzaamheden, werk ik ook aan twee onwijs gave projecten waarbij je ook meteen resultaat ziet van je inspanningen.

Zo maken we sinds kort gebruik van een nieuwe beeldstijl op sociale media. Daar ben ik heel trots op! Dat was een project van de ontwikkeling van de beeldstijl tot de implementatie van een nieuwe tool om de beelden in te maken. Daarnaast heb ik ook een concept voor Instagram ontwikkeld waarmee we nu net live zijn.’

 

Marijn geeft ook workshops over social media.

 

Wat is het laatste bericht dat je op social media hebt gepost voor RVO en waar ging het over?

‘Dat is zo veel op het moment. Wat wel leuk is, zijn onze korte geanimeerde foto’s. Daar testen we mee. In plaats van een ‘post’ met linkje naar bijvoorbeeld een nieuwsbericht vertellen we in 3 of 4 slides het nieuws op het kanaal zelf.’

 

Je bent aangenomen als expert. Wat is echt jouw specialiteit op het gebied van social media?

‘Dat is wel grappig, want ik zie mijzelf als een online generalist, maar anderen zien dat vaak totaal anders. En dat is logisch ook, mensen kennen mij bijvoorbeeld van een strategieontwikkelingstraject, een project, toffe content of als meewerkend collega binnen een productieteam.

Vanuit mijn achtergrond als reclamefotograaf begrijp ik beeldtaal en ken ik de mogelijkheden voor het inzetten van beeld (en video). Maar naast het creatieve deel ben ik ook wel een nerd zeg maar. Ik vind cijfers oprecht interessant. Vanuit data krijg je veel inzicht waarmee je je strategie kan vernieuwen. Dat is een continue proces. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat juist dat mijn specialiteit is, dat ik binnen no-time mijn weg vind en online vernieuwing en creativiteit breng.’

 

Wat zijn je ervaringen in deze bemiddeling met de recruiters van De Redactie?

‘Heel fijn! Ik vind het belangrijk om elkaar goed te kennen en om te weten wat je aan elkaar hebt. Voorafgaand aan de sollicitatieprocedure voor deze klus hebben we veel contact gehad. Zo heb ik ook waardevolle tips gekregen voor mijn cv . Als het over jezelf gaat, beland je toch vaak in een tunnel, mede omdat je ergens gepassioneerd over bent. Een kritische blik helpt dan wel.’

 

Wil jij net zoals Marijn van Zanten ook door ons bemiddeld worden bij een van onze opdrachtgevers? Schrijf je nu in als kandidaat! Of ben je op zoek naar de juiste kandidaat voor een tijdelijke klus of vast dienstverband? We gaan graag in gesprek over de mogelijkheden! Neem contact met ons op via info@deredactie.nl  of tel. 0299 653853.

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×