Mammoet is marktleider op het gebied van zwaar tilwerk en uitzonderlijk transport. Om het verhaal van Mammoet wereldwijd nog beter te vertellen, gingen de recruiters van [De Redactie] op zoek naar een ervaren tekstschrijver met verstand van techniek, die uitstekend kon schrijven. Ook in het Engels. Paul Schilpenoord werd door [De Redactie] benaderd om te solliciteren op de functie van copywriter voor een aantal internationale bladen van Mammoet.
Paul Schilperoord: ‘Voordat ik bij Mammoet solliciteerde heb ik hoofdzakelijk gewerkt als freelance journalist en schrijver, met als specialisatie techniek, design en wetenschap, en als industrieel ontwerper. Ik heb artikelen en rubrieken geschreven voor diverse vakbladen, tijdschriften en kranten en ook enkele boeken geschreven. Mijn belangrijkste boekproject is Het Geheim van Hitlers Volkswagen – Het Geesteskind van de Joodse Ontwerper Josef Ganz, waarvoor ik ruim 5 jaar research heb gedaan. Momenteel werk ik mee aan een documentaire en een tentoonstelling gebaseerd op dit boek. Als industrieel ontwerper ben ik gespecialiseerd in het ontwerpen van professionele espressomachines, waaronder custom design via mijn eigen bedrijf ZINK V.O.F. Deze activiteiten kan ik nog naast mijn baan bij Mammoet voortzetten.’
In ons e-zine vertelt hij hoe zijn bemiddeling tot stand kwam