Michiel Kroder aan de slag als redactioneel expert bij het ministerie

Leestijd: 2 minuten

Michiel Kroder is copywriter en contentmanager. Sinds de jaren negentig produceert hij al professioneel tekst voor opdrachtgevers. ‘Ik heb de verschuiving van traditionele printmedia naar digitaal meegemaakt. Ik heb op een organische en natuurlijke manier die golf bereden met functies en klussen als bureauredacteur, webredacteur, digitale contentmanager, social media contentmanager en social listener’, vertelt hij.

Op dit moment werkt Michiel via de De Redactie bij het ministerie van Economische Zaken. Verrassend, want Kroder had nog geen overheidservaring.

De Redactie heeft je bemiddeld voor de functie webredacteur bij het ministerie van Economische Zaken. Kun je iets vertellen over je huidige werkomgeving? Wat vind je er fijn en waar moest je aan wennen?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor een opdrachtgever op locatie aan de slag ging en vooral het woon-werkverkeer is wel iets waar ik weer aan moest wennen. Een verandering van werkomgeving vind ik sowieso wel fijn, maar gelukkig hebben ze bij EZK ook het werken op afstand omarmd en kan ik thuis aan de slag als ik bij het ministerie even geen afspraken heb. Ik ervaar de mensen bij EZK als dankbare opdrachtgevers die bijzonder blij zijn met mijn input. Er bestaat een sfeer van vertrouwen in mijn kunnen en toewijding.

Voordat je bij deze opdrachtgever begon, had je nog geen overheidservaring. Wat zocht de opdrachtgever en waarom was jij de juiste persoon voor deze klus?

Om eerlijk te zijn zochten ze vooral een redactioneel expert die op korte termijn kon beginnen en er geen moeite mee heeft om gewoon te gaan en niet de voet dwars te zetten, als dat nodig is. Het gebeurt eigenlijk maar zelden dat ik een klus niet krijg als ik eenmaal op gesprek ben geweest en ik gaf, denk ik, goed blijk van mijn inzicht en snelle begrip van wat ze nodig hadden. 😉

Waarom besloot je op deze vacature te solliciteren, en hoe heb je je voorbereid?

Ik was op zoek naar een klus voor een paar maanden en het leek me leuk om mijn vaardigheden eens voor de overheid in te zetten. Ik heb me vooral verdiept in de opzet en structuur van het ministerie, zodat ik goed geïnformeerd was voor het gesprek en snel in kon spelen op de wensen die mijn contactpersonen mogelijk tijdens het gesprek zouden uiten.

Waar en hoe heb je De Redactie leren kennen?

Ik weet niet meer precies hoe, maar via De Redactie heb ik in 2001 / 2002 mijn eerste vaste baan gekregen, als bureauredacteur bij uitgeverij Kluwer.

Wat zijn je ervaringen in deze bemiddeling met de recruiters van De Redactie?

Ik ervaar de recruiters van De Redactie als persoonlijk betrokken en meedenkend. Ook denk ik dat ze realistische beelden scheppen van werksituaties en goed weten waar de opdrachtgevers naar op zoek zijn.

Heb je een tip voor andere kandidaten die bij De Redactie ingeschreven staan?

Ik weet natuurlijk niet hoe groot de database van kandidaten is, maar reageer vooral zelf ook vaak op klussen die je op de site zit en blijf regelmatig contact houden met de recruiters. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je zorgt dat ze een goed beeld hebben van wie je bent en wat je kunt.

Wil jij ook door ons bemiddeld worden bij een van onze opdrachtgevers? Schrijf je nu in als kandidaat! Of bent u op zoek naar de juiste kandidaat voor een tijdelijke klus of vast dienstverband? We gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden! Neem contact met ons op via info@deredactie.nl  of tel. 0299 653853.

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×