Maarit Wittebrood werkte mee aan het internationale GES-project

Leestijd: 2 minuten

Sinds 2016 is Maarit Wittebrood zelfstandig online-communicatieprofessional, na een aantal jaren vast dienstverband bij de Postcode Loterij en vóór die tijd aan bureauzijde. Afwisselende en uiteenlopende projecten vindt ze fijn om te doen. ‘De ene keer een commerciëlere opdracht in het bedrijfsleven – mijn vorige klus was bij ABN AMRO -, daarna weer een project bij overheid of non-profit. Juist die combinatie blijkt ook vaak waardevol voor opdrachtgevers’, vertelt ze aan De Redactie.

 

Je werd door De Redactie bemiddeld bij het ministerie van Buitenlandse Zaken waar je hebt meegewerkt aan het GES-project. Kun je meer vertellen over wat het project inhield?

‘De Global Entrepreneurship Summit (GES) is een jaarlijkse top -een initiatief van voormalig president Obama- die internationaal ondernemerschap bevordert. Amerika en het organiserende land trekken daarin samen op. Deze negende editie was van 3-5 juni in Den Haag. Ruim 1.200 innovatieve bedrijven vanuit de hele wereld (startups, scale-ups) kwamen in contact met investeerders om internationaal te kunnen opschalen. Gastsprekers waren onder meer Koningin Máxima, Mike Pompeo en Ivanka Trump.’

 

Wat was jouw rol in het GES-project?

‘Samen met mijn collega Paul van der Woerd, die het méér dan uitstekende voorwerk had gedaan voor het opzetten van de website, heb ik de Engelstalige website bestierd. Natuurlijk in nauwe samenwerking met onze GES-teamleden van communicatie, logistiek en content uit Nederland én onze counterpart in Amerika. Een leuk, spannend en geslaagd project, met geweldige collega’s.’

 

Recruiter Sandra de Kruijk bezocht Maarit bij BuZA
Recruiter Sandra de Kruijk in gesprek met Maarit bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

Hoe zag een werkdag er voor jou uit?

‘Die begon eigenlijk altijd met het ophalen van informatie uit de GES-projectorganisatie: wat moeten deelnemers, pers, investeerders en andere betrokkenen vinden op onze website? De nadruk lag op het bedenken, creëren en plaatsen van informatieve en inspirerende content op onze Hippo PRO website, in samenhang met de social-mediakanalen. Daarnaast was ik betrokken bij de GES-app, vol praktische informatie voor de deelnemers.’

 

Wat vond je met name een uitdaging en hoe heb je dat aangepakt?

‘De uitdaging lag vooral in de beperkingen van ons PRO-platform, waarbij we vaak heel creatief moesten zijn in het vinden van oplossingen. Gelukkig hebben we de meeste uitdagingen weten te tackelen! Ook de continue afstemming met de Amerikanen was best spannend, maar vooral een open communicatie en het flexibel inspelen op vragen bleek de juiste tactiek.’

 

En de volgende stap na dit project?

‘Iets heel anders! Bij NUON Vattenfall ben ik als contentstrateeg aan de slag voor een nieuwe duurzame dienst. Een mooie maar behoorlijke uitdaging, omdat er tegelijkertijd een omvangrijk rebranding-traject loopt.’

 

Wat zijn je ervaringen in deze bemiddeling met de recruiters van De Redactie?

‘Geweldig! Sandra heeft goed gezien dat deze opdrachtomschrijving prachtig aansloot bij mijn profiel. Haar vertrouwen in de juiste match gaf mij weer het vertrouwen dat het goed zou uitpakken!’

 

Wil jij net zoals Maarit Wittebrood ook door ons bemiddeld worden bij een van onze opdrachtgevers? Schrijf je nu in als kandidaat! Of ben je op zoek naar de juiste kandidaat voor een tijdelijke klus of vast dienstverband? We gaan graag in gesprek over de mogelijkheden! Neem contact met ons op via info@deredactie.nl  of tel. 0299 653853.

×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×