In december worden dé vakprijzen voor de magazine media uitgereikt! [De Redactie] is ook dit jaar trotse sponsor van Mercurs 2019. Magazinemakers kunnen tot 2 oktober weer inzenden in specifieke categorieën: van originele covers en populaire events tot jonge talenten en succesvolle hoofdredacteuren. Zowel print als online only magazinemerken komen in aanmerking voor de toekenning van een prijs.
Twee nieuwe categorieën
Om uiting te geven aan de crossmediale ontwikkelingen in de magazine mediabranche zijn twee nieuwe categorieën geïntroduceerd: Event van het Jaar en Marketinginnovatie van het Jaar. Zowel grootschalige als kleinschalige events (eendaags of meerdaags, in- of outdoor, offline of online) kunnen meedingen naar een Mercur.
Welk magazinemerk verstrekt tegenwoordig niet de band met de doelgroep via een event? Voor het vergroten van het bereik van een magazinemerk worden innovatieve marketingactiviteiten ingezet, waarbij de technische mogelijkheden en de inzet van data analyses centraal staan. Ook hiervoor kan nu een Mercur worden verdiend.
De overige categorieën waarvoor kan worden ingezonden zijn Magazinemerk, Artdirection, Hoofdredacteur, Reportage, Belofte, Cover en Partnership van het Jaar.
- Dit zijn de winnaars van vorig jaar
Magazine Media Associatie (MMA)
Mercurs 2019 is een initiatief van Magazine Media Associatie (MMA). De vakmediaprijzen worden sinds 1998 uitgereikt en toegekend aan personen en/of magazinemerken die zich, verdeeld over diverse categorieën, in de branche verdienstelijk hebben gemaakt.