Sophie leert filmen met haar smartphone in Summerschool

Leestijd: 2 minuten

Sophie Verschoor werkt als redacteur bij Amsterdam UMC. In 2018 deed ze mee aan de Summerschool Zakelijk filmen met je smartphone

Wat zijn in jouw functie de grootste uitdagingen?

Omdat ik voornamelijk nieuwsartikelen schrijf, zijn tijdsdruk/prestatiedruk en deadlines halen mijn grootste uitdagingen.

Hoe kwam je terecht bij De Redactie?

Mijn directe collega volgt ieder jaar een Summerschool cursus bij jullie.

Waarom koos je voor deze Summerschool-training?

Ik ben al tien jaar lang professioneel aan het schrijven, het werd tijd ook eens wat nieuws te leren. Contentcreatie is veel meer dan alleen maar schrijven.

Waarom was de training voor jou relevant?

Sommige nieuwsitems lenen zich veel beter voor beeld dan tekst.

Wat is het belangrijkste dat je geleerd hebt?

Hoeveel er mogelijk is met je telefoon. Van filmen tot monteren, je hebt eigenlijk alleen je mobiel nodig. Inmiddels heb ik al een klein nieuwsitem voor het AMC gemaakt over de cao-acties. In een uurtje kon ik iets online zetten. (Uiteraard nog geen profi kwaliteit maar goed genoeg voor het intranet en al veel bekeken ook).

Wat vind jij de meerwaarde van een Summerschool t.o.v. een normale training?

In de zomer is het een stuk rustiger op kantoor en kun je makkelijker een dagje missen.

Wat vond je van de trainer?

Pelpina verstond duidelijk haar vak. Dankzij haar was deze cursus voor mij een groot succes. Niet alleen heb ik ontzettend veel van haar geleerd, ze heeft me ook enthousiast gemaakt voor het maken van filmpjes. Ik ben de volgende dag meteen naar mijn leidinggevende gegaan om te vragen of ik wat vaker een filmpje mocht maken in plaats van een geschreven nieuwsitem en hij heeft me daar nu de ruimte voor gegeven. Te gek natuurlijk. Ik raad het iedereen aan zo af en toe weer eens iets nieuws te leren, je krijgt daar ontzettend veel energie van.

Volg ook een training bij De Redactie

 

Geoptimaliseerd voor Google en toch lekker leesbaar. In deze training leer je van Etienne Donicie hoe algoritmes werken, hoe je content maakt die goed gevonden wordt én je boodschap helder verwoordt.
 

Creëer impact met het juiste beeld. In deze inspirerende training leer je van Wim Honders je beeldkeuzes beargumenteren en spannende en verrassende beelden kiezen zonder in clichés te vervallen.
×
  • Babbage Company
  • Van Heenvlietlaan 200A
  • 1083 CM Amsterdam

  • info@babbage.nl
  • 020-4414707
  • Btw: NL8077.07.788.B01
  • IBAN: NL97RABO 0111 5338 56
  • KVK: 30154318
×