In een bomvol DeLaMar Theater zijn donderag 14 december maar liefst 12 Mercurs uitgereikt, dé vakprijzen in de magazine mediabranche. Libelle won de Mercur voor Magazinemerk van het Jaar.
Marieke ’t Hart (VROUW) is Hoofdredacteur van het Jaar en Luc van Os (CEO Hearst Netherlands) winnaar van de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines.
De eenmalige Jubileum Mercur is gewonnen door Donald Duck. De longlist bestond uit 27 titels die in de afgelopen negentien jaar Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines hebben gewonnen. De laatste stemronde op de shortlist van vijf titels vond plaats tijdens het Mercurs evenement. Het publiek kon stemmen door middel van een gouden bal in een ton te doen met daarop Donald Duck, Elsevier Weekblad, Glamour, Libelle en Linda. Donald Duck won overtuigend.
Alle winnaars:
Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ( oeuvreprijs)
Luc van Os (ceo Hearst Netherlands)
Mercur Artdirection van het Jaar
ELLE, ELLE Eten en ELLE Decoration (Hearst Netherlands)
Mercur Reportage van het Jaar
‘Dan ben ik maar een nazi’, Elsevier Weekblad (One Business)
Mercur BeLOFte van het Jaar
Emiel Brinkhuis (Winq – MediaMANsion)
Mercur Merkinnovatie van het Jaar
Tina de Musical (Sanoma Media)
Mercur Cover van het Jaar
Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands)
PostNL Mercur Marketingactie van het Jaar
Donald Duck ‘Duckmomentjes’ (Sanoma Media)
Aldipress Mercur Lancering van het Jaar
Quest Junior (G+J Media)
Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Marieke ’t Hart (VROUW/TMG)
Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar
Primera XL Brummen
Jubileum Mercur
Donald Duck